پردازنده گرافیکی جدید NVIDIA Ada Lovelace RTX برای طراحان و سازندگان عرضه می شود

RTX 6000 که برای گرافیک عصبی و شبیه‌سازی پیشرفته دنیای مجازی طراحی شده است، با هوش مصنوعی Gen Ada و فناوری سایه‌زن قابل برنامه‌ریزی، پلتفرم ایده‌آل برای ایجاد محتوا و ابزار برای متاورس با شرکت NVIDIA Omniverse است. RTX 6000 با ترکیب آخرین نسل‌های فناوری‌های رندر، هوش مصنوعی و سایه‌زن و 48 گیگابایت حافظه GPU، کاربران را قادر می‌سازد تا محتوای فوق‌العاده دقیق ایجاد کنند، شبیه‌سازی‌های پیچیده را توسعه دهند و بلوک‌های ساختمانی مورد نیاز برای ساختن دنیای مجازی جذاب و جذاب را آموزش دهند.

باب پت، معاون تجسم حرفه ای در NVIDIA، می گوید: «گرافیک عصبی موج بعدی نوآوری در گرافیک کامپیوتری را هدایت می کند و نحوه ایجاد و تجربه محتوا را تغییر می دهد. NVIDIA RTX 6000 آماده است تا این دوره جدید را برای مهندسان، طراحان و دانشمندان تامین کند تا نیازهای ایجاد محتوا، رندر، هوش مصنوعی و حجم کاری شبیه‌سازی مورد نیاز برای ساخت دنیاها را برآورده کند.

با آغاز دوره جدیدی از گرافیک عصبی که هوش مصنوعی و شبیه سازی را در هم می آمیزد، انویدیا امروز GPU ایستگاه کاری NVIDIA RTX 6000 را بر اساس معماری جدید NVIDIA Ada Lovelace معرفی کرد. با GPU جدید NVIDIA RTX 6000 Ada Generation که رندر، گرافیک و هوش مصنوعی را در زمان واقعی ارائه می‌کند، طراحان و مهندسان می‌توانند گردش‌های کاری مبتنی بر شبیه‌سازی پیشرفته را برای ایجاد و تأیید طرح‌های پیچیده‌تر هدایت کنند. هنرمندان می توانند داستان سرایی را به سطح بالاتری ببرند، محتوای جذاب تر ایجاد کنند و محیط های مجازی همه جانبه ایجاد کنند. دانشمندان، محققان و متخصصان مراقبت های بهداشتی می توانند توسعه داروها و روش های نجات دهنده زندگی را با قدرت ابررایانه روی دسکتاپ خود تسریع بخشند، همگی با عملکردی 2 تا 4 برابر سریعتر از نسل قبلی RTX A6000.

اندرو کراس، مدیر عامل Grass Valley، گفت: پخش‌کنندگان به طور فزاینده‌ای از نرم‌افزار و محاسبات برای کمک به ساخت نسل بعدی کانال‌های تلویزیونی استفاده می‌کنند. پردازنده‌های گرافیکی ایستگاه‌های کاری جدید یک تغییر واقعی بازی هستند و به ما عملکرد بیش از 300% را افزایش می‌دهند که به ما امکان می‌دهد کیفیت ویدیو و ارزش محصولات خود را بهبود ببخشیم.

رهبران جهان به NVIDIA RTX 6000 روی می آورند
مایکل دیویس، معاون ارشد عملیات میدانی در Fox Sports می‌گوید: «گرافیک‌های گرافیکی حرفه‌ای انویدیا به ما کمک کردند تا با زنده کردن اسطوره‌های بازی با انیمیشن‌های صورت مبتنی بر هوش مصنوعی، تجربه‌ای بی‌نظیر را به طرفداران بیسبال در سراسر جهان ارائه کنیم. ما هیجان‌زده هستیم که از گرافیک باورنکردنی و عملکرد هوش مصنوعی ارائه شده توسط RTX 6000 استفاده کنیم، که به ما کمک می‌کند فصل بعدی پخش زنده ورزشی را به نمایش بگذاریم.»

نسل بعدی فناوری RTX
NVIDIA RTX 6000 که توسط NVIDIA Ada Architecture، پیشرفته‌ترین معماری GPU جهان، از فناوری پیشرو در صنعت NVIDIA RTX برخوردار است. امکانات عبارتند از:

  • هسته های RT نسل سوم: تا 2 برابر توان عملیاتی نسل قبلی با قابلیت اجرای همزمان ردیابی پرتو با قابلیت سایه زدن یا حذف نویز.
  • هسته های تانسور نسل چهارم: عملکرد آموزشی هوش مصنوعی تا 2 برابر سریعتر از نسل قبلی با پشتیبانی از فرمت داده FP8 گسترش یافته است.
  • هسته های CUDA: تا 2 برابر توان عملیاتی نقطه شناور تک دقیق در مقایسه با نسل قبلی.
  • حافظه GPU: دارای 48 گیگابایت حافظه GDDR6 برای کار با بزرگترین مدل های سه بعدی، رندر تصاویر، شبیه سازی و مجموعه داده های هوش مصنوعی.
  • مجازی‌سازی: از نرم‌افزار NVIDIA Virtual GPU (vGPU) برای چندین نمونه از دسک‌تاپ‌های مجازی با کارایی بالا پشتیبانی می‌کند و به کاربران راه دور اجازه می‌دهد تا منابع را به اشتراک بگذارند و طراحی پیشرفته، هوش مصنوعی و محدوده بار کاری را محاسبه کنند.
  • XR: عملکرد 3 برابری کدگذاری ویدیویی نسل قبلی را برای پخش چندین جلسه XR همزمان با استفاده از NVIDIA CloudXR ارائه می‌کند.

در دسترس بودن

GPU ایستگاه کاری NVIDIA RTX 6000 از ماه دسامبر از شرکای کانال های جهانی و تولید کنندگان در دسترس خواهد بود.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

Dipankar Choudhury، همکار Ansys و رئیس مرکز تعالی HPC گفت: «معماری جدید NVIDIA Ada Lovelace به طراحان و مهندسان این امکان را می‌دهد تا مرزهای شبیه‌سازی‌های مهندسی را پیش ببرند. حافظه نهان بزرگتر L2 GPU RTX 6000، افزایش قابل توجه تعداد هسته و عملکرد نسل بعدی و افزایش پهنای باند حافظه منجر به افزایش عملکرد قابل توجهی برای مجموعه برنامه های کاربردی گسترده Ansys خواهد شد.