همکاری AMD و ECARX بر روی پلتفرم محاسباتی جاسازی شده در یک کابین دیجیتال همهجانبه

با ترکیب تجربه گسترده ECARX در طراحی کابین دیجیتال خودرو با قدرت محاسباتی پیشرفته AMD و قابلیت‌های رندر گرافیک بصری خیره‌کننده، هدف این شرکت‌ها ارائه یک تجربه نوآورانه در داخل خودرو است. کاکپیت دیجیتال با ویژگی‌های پیشرفته‌ای از جمله حالت اطلاعات راننده، نمایشگر هدآپ، سرگرمی صندلی‌های عقب، صفحه‌نمایش‌های متعدد، تشخیص صدای چند منطقه‌ای، بازی‌های ممتاز و تجربه کاربری سه بعدی کامل عرضه خواهد شد.

Rajneesh Gaur، معاون و مدیر عامل Embedded Enterprise گفت: «از آنجایی که خودروسازان به دنبال ارائه تجربیات همه جانبه و ویژگی‌های هوشمند برای نسل بعدی خودروهای الکتریکی خود هستند، کابین دیجیتال ECARX با موتور AMD این نیازها را برای بازار جهانی خودرو برآورده می‌کند. AMD. ما خوشحالیم که با ECARX به عنوان اولین شریک اکوسیستم استراتژیک در چین برای کابین دیجیتال با استفاده از پردازنده‌های Ryzen Embedded V2000 و پردازنده‌های گرافیکی سری Radeon RX 6000 کار می‌کنیم.»

Ziyu Shen، رئیس و مدیر عامل ECARX گفت: «صنعت جهانی خودرو با سرعتی بی‌سابقه به سمت آینده‌ای هوشمند با تقاضای فزاینده برای قدرت محاسباتی و قابلیت‌های گرافیکی در حال تغییر است. “از طریق این همکاری، ما OEM ها و تامین کنندگان سطح 1 را قادر خواهیم کرد تا تجربیات کابین خلبان دیجیتال خود را افزایش دهند، زیرا آنها به دنبال ایجاد ارزش مصرف کننده بیشتر از طریق خودروهای متصل هوشمند هستند.”

درباره پردازنده‌های گرافیکی AMD Radeon RX 6000 Series
پردازنده‌های گرافیکی سری Radeon RX 6000 AMD بر اساس معماری گرافیکی انقلابی AMD RDNA 2 ساخته شده‌اند، تنها معماری گرافیکی که از نسل بعدی رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ‌ها و کنسول‌ها تا دستگاه‌های تلفن همراه و سیستم‌های اطلاعات سرگرمی خودرو گسترش می‌یابد. معماری AMD RDNA 2 که از ابتدا برای کارایی برتر و بهره وری انرژی طراحی شده است، تا 2 برابر عملکرد بالاتر و تا 50 درصد عملکرد بیشتر در هر وات در عناوین منتخب در مقایسه با نسل قبلی AMD RDNA ارائه می دهد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

به گفته شرکت تحلیلی Strategy Analytics، بازار خودروهای الکتریکی خودرو و فناوری مورد نیاز برای پشتیبانی از آن، یک فرصت رشد بی‌سابقه در سال‌های آینده است. آصف انور، مدیر اجرایی PBCS و می‌گوید: «استفاده از خودروهای برقی در حال حاضر عامل اصلی رشد بازار نیمه‌هادی‌های خودرو است و انتظار می‌رود تقاضای نیمه‌رساناهای مرتبط با CAGR 31 درصد در دوره 2021-2026 رشد کند.» EVS، تجزیه و تحلیل استراتژی. “انقلاب خودروهای الکتریکی اینجاست، با نسل بعدی پلت فرم های خودروهای الکتریکی در خط مقدم معماری مبتنی بر دامنه و منطقه، پذیرش کابین دیجیتال، ADAS و وسیله نقلیه متصل شده است.”

درباره پردازنده های AMD Ryzen Embedded V2000
پردازنده‌های Ryzen Embedded سری V2000 نسل دومی هستند که برای برنامه‌های اطلاعات سرگرمی و ابزار دقیق داخل خودرو و همچنین کاربردهای اضافی مانند سیستم‌های لبه صنعتی، تین کلاینت‌ها و رایانه‌های شخصی کوچک طراحی شده‌اند. برای مشتریان و برنامه‌هایی که به قابلیت‌های نمایشگر با کارایی بالا نیاز دارند، پردازنده‌های Ryzen Embedded V2000 می‌توانند تا چهار نمایشگر مستقل را به طور همزمان با وضوح 4K تامین کنند، زیرا به هشت هسته پردازنده و هفت واحد پردازش گرافیکی مجهز هستند. یک پردازنده AMD Ryzen Embedded Series V2000 تا 2×1 عملکرد چند رشته ای در هر وات، تا 30 درصد عملکرد CPU تک رشته ای بهتر و تا 40 درصد عملکرد گرافیکی بهتر نسبت به نسل قبلی ارائه می دهد.

AMD امروز یک همکاری استراتژیک با ECARX، یک شرکت جهانی فناوری جابجایی اعلام کرد. این شرکت‌ها روی یک پلت‌فرم محاسباتی درون خودرویی برای نسل بعدی وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) کار خواهند کرد، که انتظار می‌رود در اواخر سال 2023 برای استقرار جهانی به تولید انبوه برسد. کابین دیجیتال ECARX اولین پلت‌فرم درون خودرو خواهد بود که ارائه شود. با پردازنده های AMD Ryzen Embedded V2000 و پردازنده های گرافیکی سری AMD Radeon RX 6000 و همچنین سخت افزار و نرم افزار ECARX.