نکات مهم بازاریابی AMD قیمت زیر 500 دلاری پردازنده های گرافیکی Radeon 16 گیگابایتی



بخش بازاریابی AMD این هفته به نبرد خود برای پیشی گرفتن از رقیب NVIDIA در جنگ قیمت GPU VRAM ادامه داد – ساسا مارینکوویچ، مدیر ارشد بخش تبلیغات بازی Team Red، دیروز یک بیانیه ساده و مختصر در توییتر منتشر کرد: “ما @amdradeon تجربه بازی 16 گیگابایتی از 499 دلار شروع می‌شود.” او نمودار مفیدی را ارائه کرد که برخی از سری پردازنده‌های گرافیکی Radeon AMD را با چند کارت NVIDIA GeForce RTX دست‌چین شده مقایسه می‌کند، با تمرکز بر قیمت‌های مقایسه و تخصیص VRAM مربوطه. اینفوگرافیک AMD را نشان می‌دهد. اولین بیانیه رسمی در مورد پردازنده گرافیکی RX 6800 (آخرین نسل معماری “Big Navi”) به پایین ترین قیمت خود یعنی 499 دلار رسید، و همچنین تخفیف بزرگی برای RX 6950 XT با قیمت 649 دلار (نسخه ASRock) در دسترس است. در حال حاضر 599 دلار است. RX 6800 XT با قیمت 579 دلار بین این دو قرار می گیرد، اما عجیب است که RX 6900 XT جایی در نمودار پیدا نکرد.

آخرین بازی AMD در برابر NVIDIA در مورد اندازه حافظه ویدیویی واقعاً جدید نیست – اوایل این ماه مشتریان بالقوه را تشویق کرد تا یکی از GPUهای گران قیمت RX 7900 XT یا نسل فعلی XTX را انتخاب کنند. دلیل اصلی این است که کارت‌های Radeon سنگین VRAM بیشتری نسبت به مدل‌های GeForce RTX مشابه دارند – یعنی 4070 Ti و 4080 – بنابراین برای بازی‌هایی که به طور فزاینده‌ای به حافظه فشرده می‌شوند، در آینده محافظت می‌کنند. آخرین دسته از بازاریابی، انواع شریک کارت گرافیک RX 7900 XT (مبتنی بر RDNA3) را نادیده گرفت که این هفته با قیمتی کمتر از 762 دلار به فروش می رسد.

مدیر بازاریابی AMD به خود زحمت نداد که هیچ یک از پیشنهادات اینتل را در نمودار مقایسه قرار دهد – کارت گرافیک Team Blue’s Arc A770 16GB را می توان با قیمت 350 دلار داشت، اما این برتر نمی تواند عملکرد را با RX 6800 499 دلاری عوض کند. پردازنده گرافیکی AMD در حال حاضر مشغول کار بر روی کارت‌های با مشخصات پایین‌تر در خانواده Radeon RX-7000 است – که قرار است در ماه‌های آینده برای ویندوزهای عرضه آزمایشی عرضه شوند. پیدا کردن تخصیص حافظه برنامه ریزی شده برای مدل های ارزان تر و همچنین زاویه بازاریابی متفاوت جالب خواهد بود – تیم رد چگونه به نصب استخرهای کوچکتر VRAM روی کارت های پایین و میان رده آینده نزدیک می شود؟





مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران