نحوه کار با دستگاه حضور و غیاب انگشتی

دستگاه حضور و غیاب بیومتریک چیست؟

دستگاه حضور و غیاب بیومتریک از داده‌های بیومتریک مانند اثر انگشت، چشم، تشخیص هندسه دست، صدا، تشخیص رگ، تشخیص چهره و غیره برای تشخیص ویژگی خاصی از یک فرد استفاده می‌کند.

بسیاری از سیستم های حضور و غیاب شخصی و تجاری از بیومتریک به عنوان یک لایه پیشرفته استفاده می کنند. این ممکن است به دلیل شناسه های منحصر به فرد مانند زیست شناسی و رفتارها بی عیب به نظر برسد.

امنیت سایبری فعلی ممکن است تهدیدات جدیدی را معرفی کرده باشد، اما همچنان بر به حداقل رساندن خطرات متمرکز است. فرآیندهای کار منابع انسانی به دلیل گذرواژه‌های الفبایی عددی، کشیدن کارت شناسایی و سایر پیچیدگی‌ها دیوانه شده‌اند، زیرا کارمندان غیراخلاقی ممکن است به جای یکدیگر وارد سیستم شوند و حضور پراکسی شخصی را ارائه دهند که هرگز وارد دفتر نشده است، که چیزی کمتر از یک نگرانی یکپارچگی نیست. بیومتریک به دنبال حل این مشکل با اتصال اثبات هویت به بدن و الگوهای فعالیت ما، بازیابی بهینه سیستم حضور و غیاب آنلاین است.

به منظور مدیریت یک محیط شرکتی مولد، یک سیستم حضور و غیاب بیومتریک باعث کاهش ضربات پروکسی، صرفه جویی در وقت کارمندان و تامین حقوق و دستمزد با داده های دقیق پرداخت می شود.

دستگاه های حضور غیاب اثر انگشتی یکی از مهمترین انواع دستگاه های ساعت زنی هستند و دستگاه انگشتی زنی K14  یکی از ارزانترین و بهترین سیستمها در این حوزه است.

 

فناوری بیومتریک به عنوان طوفانی جدید وارد این بخش شد. منحصر به فرد بودن اثر انگشت در این فناوری مورد سوء استفاده قرار می گیرد، جایی که یک کارمند باید از اثر انگشت خود برای باز کردن قفل ورودی استفاده کند. این یکی از ایمن ترین و امیدوارکننده ترین تکنیک هاست که امکان ثبت دقیق حضور و غیاب کارکنان را فراهم می کند. بنابراین، سیستم های حضور و غیاب بیومتریک امروزه در دنیای تجارت برای ردیابی نمودار حضور و غیاب کارمندان محبوبیت پیدا کرده اند.

 

قبل از اینکه با نحوه کار با دستگاه حضور و غیاب انگشتی  آشنا شویم، اجازه دهید ابتدا کمی با این سیستمها آشنا شویم. در اینجا برخی از کاربردهای عمومی و مزایای استفاده از دستگاه حضور و غیاب انگشتی آورده شده است.

  • نصب و استفاده بسیار آسان
  • بدون نیاز به مهارت قبلی برای استفاده
  • امنیت بالایی دارد
  • برای جلوگیری از زمان‌بندی نادرست اقدام کنید
  • ثبت دقیق جزئیات
  • در زمان به دست آوردن ورودی دسترسی، در مقایسه با روش های قدیمی، زمان زیادی را صرفه جویی می کند
  • از سوء استفاده کارمندان از دسترسی ها جلوگیری می کند و از مشت زدن زودهنگام یا دیرهنگام جلوگیری می کند.
  • به راحتی می توان آن را در سیستم حقوق و دستمزد و صورتحساب ادغام کرد.
  • زمان ورود را ذخیره می کند، بنابراین تمام داده ها را برای مدیریت زمان و ضبط ذخیره می کند.

 

دستگاه اثر انگشتی چگونه کار می کند؟

سیستم‌های بیومتریک از اثر انگشت کارمند برای تأیید هویت شخصی که در حال ورود و خروج است استفاده می‌کند. اثر انگشت کارمند اسکن می شود، نقاط انتهایی و تقاطع اثر انگشت با رکورد موجود در پایگاه داده تطبیق داده می شود و بر این اساس، دسترسی داده می شود. برای یک کارمند جدید، او باید هر روز اثر انگشت خود را برای ساعت کاری خود اضافه کند.

اسکنرهای اثر انگشت از نظر فناوری و اسکنرهای مورد استفاده در اسکن بسیار پیچیده شده‌اند.

 

فرآیند اساسی که در شکل گیری و تطبیق الگوها در داخل یک اسکنر اتفاق می افتد به شرح زیر است:

هر زمان که یک اسکن انجام می شود، چاپ دیجیتال به دست آمده برای ویژگی های خاصی به نام (minutiae) اسکن می شود، جایی که خطوط اثر انگشت به دو قسمت تقسیم می شوند و الگوریتم فاصله بین زوایا را اندازه گیری می کند.

دو راه برای اسکن وجود دارد. آن ها هستند:

اسکنر نوری:

اسکنر نوری نور روشنی را روی انگشت چشمک می زند و یک عکس دیجیتال موثر می گیرد. کامپیوتر تصویر را به اسکنر می دهد. این اسکنر از یک ریزتراشه حساس به نور ساخته شده از سنسور CMOS یا دستگاه متصل به شارژ (CCD) برای تولید یک تصویر دیجیتال استفاده می کند. تصویر دیجیتال رشته‌ای از رشته‌های منحصربه‌فرد تولید شده است که می‌تواند بعداً ویرایش یا استفاده شود. کامپیوتر، با کمک یک الگوریتم، یک الگوی منحصر به فرد را با کمک منطق پیچیده ارائه می دهد که در پایگاه داده برای اثر انگشت خاص ذخیره می شود. این برای مطابقت با هر زمان که اسکن انجام می شود استفاده می شود.

 

 

اسکنر خازنی:

این اسکنر است که اثر انگشت را به صورت الکتریکی اسکن می کند. هنگامی که انگشت شما روی اسکنر قرار می گیرد، برجستگی ها مشخص می شوند در حالی که قسمت توخالی مرکزی به وضوح کمی از اسکنر فاصله دارد. این اسکنر نموداری را روی تصویر اسکن شده قرار می دهد و فاصله بین برآمدگی ها و نقطه تقاطع را اندازه گیری می کند و یک کد دیجیتال منحصر به فرد را تشکیل می دهد که توسط الگوریتم ایجاد می شود. این به پایگاه داده اضافه می شود و هر زمان که اسکن انجام شود برای مقایسه استفاده می شود.

 

 

 

اطلاعات دقیق در مورد روند اسکن اثر انگشت

  • یک ردیف LED نور روشن را روی سطح شیشه، جایی که اثر انگشت شما قرار می گیرد، اسکن می کند.
  • برای ثبت حس کامل اثر انگشت باید یک یا چند بار فشار دهید.
  • نور منعکس شده به CMOS یا سنسور CCD باز می گردد.
  • اگر تصویر خیلی روشن یا تیره باشد، چاپ ها کاملاً پاک می شوند.
  • یک الگوریتم آزمایش می کند که آیا تصویر خیلی روشن یا تاریک است و در صورت روشن بودن تصویر، به کاربر علامت می دهد که به مرحله اول برگردد.
  • اگر برجستگی ها با تکه های روشن و تیره جایگزین واضح باشند، برای پردازش بیشتر به کامپیوتر ارسال می شود.
  • کامپیوتر میزبان می تواند این را در پایگاه داده ذخیره کند یا بلافاصله آن را با تصاویر مقایسه کند.

 

 

آیا بیومتریک اثر انگشت ایمن است؟

سیستم حضور و غیاب اثر انگشت بیومتریک کاملاً ایمن است، زیرا منحصر به فرد و همچنین بسیار قابل اعتماد است. با گفتن این موضوع، بسیاری از مردم از نصب بیومتریک خجالتی می کشند، زیرا در درجه اول دامنه آژانس های تشخیص جرم بود.

با این حال، این به سختی درست است زیرا اسکنرهای بیومتریک اثر انگشت و شاید شناسه کارمند را حداکثر دریافت می‌کنند و هیچ اطلاعات شخصی دیگری مانند شماره تامین اجتماعی، جنسیت، سن، آدرس و غیره را جمع‌آوری نمی‌کنند. بنابراین، حتی اگر حسگر بیومتریک هک شده است، هیچ اطلاعات دیگری غیر از شناسه کارمند را نشان نمی دهد.

گاهی اوقات، حتی تا حدی ایمن می شود که اثر انگشت گرفته شده فوراً حذف می شود در حالی که نرم افزار مختصات و رئوس را به دست می آورد، مجموعه ای از آن را ایجاد می کند و آن را در پایگاه داده انباشته می کند. از این رو، طبق قانون، در بیومتریک مدیریت زمان و غیبت، هیچ گونه تخلفی از کد وجود نخواهد داشت.

در آینده، اسکنرهای اثر انگشت در هر مکان به عنوان یک رسانه احراز هویت نصب خواهند شد، چه در بانک های بزرگ، فرودگاه ها، MNC ها، ATM ها و غیره. شناسایی را می توان به روش های دیگری مانند اسکن شبکیه چشم، تشخیص چهره، تشخیص عنبیه و غیره ارتقا داد.

این روزها، بسیاری از رایانه‌ها، تلفن‌ها، برنامه‌های بانک‌های بزرگ‌تر مانند بانک فدرال، از احراز هویت اثر انگشت برای به دست آوردن کنترل دسترسی استفاده می‌کنند. اسکنرهای اثر انگشت روشی نسبتاً ساده و بسیار امن برای احراز هویت هستند.

 

هنگام ردیابی زمان ورود و خروج کارکنان یا داشتن هرگونه سؤال در مورد TimeDynamo با مشکلی مواجه هستید؟ آسوده خاطر باشید و در چت زنده با ما راحت باشید. مدیر خدمات مشتریان اختصاصی ما به سؤالات شما رسیدگی می کند و مشکلات را بلافاصله حل می کند.

 

 

سیستم های حضور و غیاب بیومتریک انگشتی چگونه کار می کنند؟

یک سیستم حضور و غیاب بیومتریک از اثر انگشت استفاده می‌کند تا به کارمندان اجازه دهد تا به صورت ساعتی به داخل و خارج از دفتر خود بروند. اثر انگشت هر کارمند اسکن شده و سپس با استفاده از مختصات سیستم مختلف نقشه برداری می شود.

سپس سیستم این مختصات را در برابر یک نمودار رسم می کند و آنها را ذخیره می کند. اگر مختصات انگشت کارمند نگاشت شده و با مختصات تصویر قبلی مقایسه شود، تنها در این صورت ورودی شمارش می شود.

یکی از شگفت‌انگیزترین چیزها در مورد اثر انگشت این است که هر یک مختصات منحصر به فرد خود را دارد که نمی‌توان آن‌ها را از اثر انگشت دیگری کپی کرد، و تقریباً کپی کردن یک اثر انگشت را دشوار می‌کند.

 

چرا سیستم های حضور و غیاب بیومتریک مهم هستند؟

حالا که با نحوه کار با دستگاه حضور و غیاب انگشتی آشنا شدید، بیایید ببینیم چرا این سیستم‌ها مهم هستند.

از دهه 1990، سیستم های حضور و غیاب بیومتریک کاربردهای تجاری داشتند. همه این اقدامات برای محافظت از مشتریان و کارکنان شرکت در برابر احتمال تقلب انجام می شود.

هدف اولیه استفاده از این فناوری ها در کسب و کارها، محدود کردن دسترسی به دارایی های حیاتی به صورت فیزیکی و منطقی بود. چندین کسب و کار حسگرهای اثر انگشت را توسعه داده اند و از آنها در محل کار خود به عنوان وسیله ای برای محافظت از دارایی ها و منابع خود در برابر دسترسی غیرمجاز استفاده می کنند.

یک سیستم مدیریت حضور و غیاب بیومتریک علاوه بر ردیابی زمان‌بندی کارمندان، مزیت اضافی تنظیم دسترسی به کارمندان و غیرکارمندان را فراهم می‌کند.

 

لازم به توضیح است که طبق قوانین شرکت، هر کارمندی مجاز به بازدید از هر قسمت از سازمان نیست. کارت های شناسایی را می توان به راحتی به سرقت برد، اما تکثیر اثر انگشت بسیار دشوار است.

 

مواردی که هنگام خرید سیستم حضور و غیاب بیومتریک انگشتی باید در نظر داشته باشید

اگر سیستم حضور و غیاب بیومتریک خریداری می کنید، موارد زیر را در نظر داشته باشید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که یک سیاست حضور و غیاب و زمان کارمند موثر دارید.

ابتدا باید با نحوه کار با دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی آشنا باشید.

  • امنیت داده ها

امنیت ذخیره اثر انگشت افراد در یک سیستم همیشه یک مشکل است زیرا اثر انگشت منحصر به فرد است. مجرمان می توانند از این اطلاعات سوء استفاده کنند. در نتیجه، مهم است که بدانید هنگام خرید تجهیزات حضور و غیاب بیومتریک چگونه داده ها به طور ایمن مدیریت و ذخیره می شوند.

  • رابط کاربری

داشبوردها و رابط‌های کاربری (UX) نرم‌افزار باید کاربرپسند باشند و نباید نیازی به آموزش گسترده برای کارکنان قبل از اینکه با آنها راحت شوند. نرم افزار سیستم حضور و غیاب بیومتریک سازمان ها را قادر می سازد تا اطمینان حاصل کنند که داده ها در هر زمان و از هر مکان قابل دسترسی هستند.

کارمندان و بازدیدکنندگان شرکت را می‌توان متمایز کرد و به شما این امکان را می‌دهد تا تصور بهتری از میزان شلوغی محل به صورت روزانه داشته باشید.

  • هزینه سیستم

در سیستم حضور و غیاب بیومتریک، دو نوع فناوری وجود دارد: اثر انگشت و شبکیه. با استفاده از روش‌های مختلفی می‌توان عکس اثر انگشت گرفت و ذخیره کرد، اما سیستم مبتنی بر تصویر رایج‌ترین است. این شکل از سیستم حضور و غیاب بیومتریک دقیق تر است، اما به دلیل ساده تر بودن فناوری، هزینه کمتری دارد.

فناوری خازن دومین نوع فناوری سیستم حضور و غیاب بیومتریک مورد استفاده است. این نوع بسیار دقیق‌تری از اسکن بیومتریک است و در شرکت‌های بزرگی که با داده‌های حساس در سیستم‌های حضور و غیاب بیومتریک سروکار دارند، استفاده می‌شود.

  • در دسترس بودن در فضای ابری

بسیاری از کانکتورهای مختلف اکنون برای سیستم های حضور و غیاب بیومتریک در دسترس هستند. کارمندان می‌توانند با استفاده از برنامه موبایل نرم‌افزار، از هر نقطه‌ای که می‌خواهند وارد شوند.

این امر بسیار مهم است، به ویژه برای شرکت هایی که به کارمندان اجازه می دهند تحت شرایط خاصی از خانه کار کنند. کار از راه دور که نیازی به حضور فیزیکی کارمند در دفتر ندارد، رایج‌تر می‌شود، و این راه‌حل‌ها تضمین می‌کنند که حتی چنین کارگرانی می‌توانند به موقع کار کنند و شروع به کار کنند.

تمام صنایعی که در آنها اعتبارسنجی داده ها، دارایی ها، منابع و غیره دخالت دارند، می توانند از سیستم های حضور و غیاب بیومتریک خودکار بهره مند شوند. آژانس های مشاوره، سازمان های مدیریت نیروی کار، شرکت های مالی، شرکت های نرم افزاری و غیره همگی می توانند از این راه حل ها بهره مند شوند.

زمان حضور و غیاب کارکنان، مدیریت حقوق و دستمزد، مدیریت منابع انسانی، شناسایی مشتری و شناسایی کارکنان از اهداف کلیدی اجرای این نوع فناوری است. (نحوه کار با دستگاه حضور و غیاب انگشتی بسیار مهم است.)

الگوریتم‌های برتر BetterPlace و فناوری‌های پیشرفته، ذینفعان را فراهم می‌کنند با دسترسی بلادرنگ به سوابق حضور و غیاب کارگران یقه آبی. پیگیری هویت کارمندان و ساعات کار آنها در حالی که همچنان به الزامات کار قراردادی پایبند هستند، برای شما یک تکه خواهد بود.