نتایج مالی TSMC Q1 2022 افزایش 45.1% در درآمد را نشان می دهد

نتایج مالی TSMC Q1 2022 افزایش 45.1% در درآمد را نشان می دهد
از نظر درآمد بر اساس پلتفرم، محاسبات با عملکرد بالا برای اولین بار با سهم درآمد 41 درصدی در مقابل 40 درصدی، بازار گوشی های هوشمند را پشت سر گذاشت. HPC نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 6٪ افزایش یافته است، در حالی که SoC های گوشی های هوشمند 5٪ کاهش یافته است. به خاطر داشته باشید که این بر اساس درآمد است، نه حجم پلاکت. پلتفرم‌های باقی‌مانده با کاهش جزئی در درآمد اینترنت اشیا و افزایش جزئی در درآمد خودرو، نسبتاً پایدار باقی می‌مانند.

TSMC سال شلوغی را پیش‌بینی می‌کند و انتظار دارد رشد درآمد در نیمه بالای 20 درصد مطابق با راهنمای آن باشد یا از آن فراتر رود. مدیرعامل علنا ​​اعلام کرده است که TSMC انتظار کاهش سرمایه‌گذاری‌های خود را ندارد، حتی در صورت کاهش موقت تقاضا، زیرا این شرکت سرمایه‌گذاری‌های خود را بر اساس برنامه‌های بلندمدت مشتریان برنامه‌ریزی می‌کند. بزرگترین نگرانی در جلسه پرسش و پاسخ کمبود تجهیزات تولید بود و مدیرعامل TSMC گفت: این شرکت از ابتدای سال جاری متوجه این مشکل شده و تمام تلاش خود را می کند تا از مشکلات ناشی از آن جلوگیری کند. با این حال، این شرکت هیچ جزئیاتی در مورد چگونگی دور زدن کمبود تجهیزات در مورد کارخانه های جدید خود نداشت. در مجموع، به نظر می رسد که TSMC در حال حاضر نگرانی چندانی در مورد آن ندارد، زیرا به نظر می رسد همه چیز در حال حاضر در مسیر درستی قرار دارد، اما واضح است که چالش هایی در پیش است.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

یک سه ماهه جدید و پیش‌بینی درآمد فوق‌العاده دیگر از TSMC، زیرا این شرکت بیش از 658 میلیون دلار پیش‌بینی تحلیلگران را پشت سر گذاشت و مجموع درآمد این سه ماهه 17.6 میلیارد دلار و سود خالص نزدیک به 7.26 میلیارد دلار بود. این افزایش درآمد خالص 45.1٪ یا 35.5٪ از فروش است. در حالی که اعداد پولی ممکن است برای برخی جالب باشد، جزئیات بسیار جالب تری نیز به اشتراک گذاشته شد، مانند به روز رسانی های تولید در گره های آینده. با پیگیری مقاله خبری نود 3 نانومتری دیروز، نود N3 رسماً در مسیر تولید انبوه در نیمه دوم سال جاری قرار گرفت. TSMC می‌گوید تعامل با مشتری قوی‌تر از شروع گره‌های N7 و N7 است و سازندگان تراشه‌های HPC و گوشی‌های هوشمند در کنار آن هستند. همانطور که دیروز گزارش شد، گره N3E باید در نیمه دوم سال 2023، یک سال پس از N3، به تولید انبوه برسد. در نهایت، گره N2 در سال 2025 انتظار می رود و به سرعت فناوری فرآیند دو ساله TSMC پایبند نخواهد بود.

با تقسیم درآمد بر اساس گره ها، N7 دوباره برتری خود را نسبت به N5 به دست آورد، زیرا N7 30 درصد از درآمد TSMC در سه ماهه اول را به خود اختصاص داد که نسبت به 27 درصد در سه ماهه گذشته کاهش یافته است، اما از 35 درصد در سال قبل کاهش یافته است. N5 در 20 درصد است، نسبت به 23 درصد در سه ماهه قبل، اما نسبت به سال قبل 14 درصد افزایش یافته است. گره‌های 16 و 28 نانومتری همچنان 25 درصد از درآمد TSMC را در اختیار دارند، که مشابه سال قبل است و نسبت به سه ماهه قبل کمی افزایش یافته است. گره های باقی مانده نسبت به سه ماهه گذشته بدون تغییر هستند.

TSMC همچنین درآمد خود را بر اساس منطقه و پلت فرم گزارش می دهد، جایی که مشتریان آمریکای شمالی از 67٪ به 64٪ از کل درآمد افزایش یافته اند. به نظر می رسد که مشتریان TSMC در چین با سهم درآمد 11 درصدی این باتوم را به دست آورده اند، اگرچه درآمد چین نسبت به سه ماهه قبل 1 درصد کاهش داشته است. آسیا-اقیانوسیه 15 درصد بیشتر از سه ماهه گذشته بود اما نسبت به سال قبل کاهش داشت. EMEA و ژاپن 10 درصد پایین را تشکیل می دهند.