معرفی IonQ Forte، بهبود عملکرد کوانتومی با سیستم لیزر پویا قابل تنظیم با نرم افزار

معرفی IonQ Forte، بهبود عملکرد کوانتومی با سیستم لیزر پویا قابل تنظیم با نرم افزار

فورته به IonQ آریا به عنوان دومین سیستم شرکت با ظرفیت حداکثر 32 کیوبیت می‌پیوندد، دارای سیستم‌های AOD قادر به آدرس‌دهی تا 40 کیوبیت یونی مجزا است و در حال حاضر برای استفاده از 31 پیکربندی شده است. با این جهش فناوری، IonQ به تعهد خود برای ساخت ادامه می‌دهد. رایانه‌های کوانتومی قوی‌تر با تعداد فزاینده کیوبیت‌های الگوریتمی، یک معیار عملکرد برنامه‌گرا برای رایانه‌های کوانتومی. اعلامیه جدید به دنبال اعلام IonQ مبنی بر دسترسی منبع باز به گیت های بومی است، که به توسعه دهندگان برنامه های کوانتومی اجازه می دهد تا پیشرفت های نرم افزاری را علاوه بر سخت افزار IonQ بدون نیاز به انتخاب از منوی مجموعه ای از گیت ها، کشف کنند.

“IonQ Forte مدرک دیگری است که رایانه‌های کوانتومی با کارایی بالا را می‌توان به گونه‌ای طراحی و ساخت که تعداد کیوبیت و وفاداری گیت به طور همزمان بهبود می‌یابد. ما پیش‌بینی می‌کنیم که این منجر به رایانه‌های کوانتومی با الگوریتم‌های شمارش کیوبیت شود که جستجو برای راه‌حل‌ها برای پیچیده‌ترین موارد را ممکن می‌سازد. Jungsang Kim، مدیر ارشد فناوری IonQ، گفت: «سیستم‌های کوانتومی IonQ، از جمله آریا و فورته، در نوک دستیابی به کاربرد عملی هستند. تاثیرگذارترین برنامه‌های محاسباتی کوانتومی زمانی پدیدار می‌شوند که مبتکران برجسته به دنبال راه‌های جدیدی برای حل مشکلات دلهره‌آور خود هستند و با بهترین سیستم‌ها کار می‌کنند و برای نیازهای منحصربه‌فرد خود شخصی‌سازی می‌کنند. ما مشتاقانه منتظر دریافت این سیستم ها در دست مردم هستیم.راه اندازی Forte نشان دهنده آخرین تلاش IonQ برای پیشبرد محاسبات کوانتومی است. در ماه مارس، IonQ مجموعه‌ای از معیارهای استاندارد #AQ را برای ارزیابی سودمندی یک کامپیوتر کوانتومی فراتر از تعداد کیوبیت‌های فیزیکی معرفی کرد. و در ماه فوریه، IonQ توسعه گیت Toffoli N-qubit را در کنار دانشگاه دوک اعلام کرد و راه جدیدی را برای کار بر روی بسیاری از کیوبیت‌های متصل به هم‌زمان با بهره‌گیری از ارتباطات چند کیوبیتی معرفی کرد. IonQ به پیشرفت قابل توجهی در پایگاه مشتریان و شرکای خود ادامه می دهد و در سه ماهه اول به خوبی اجرا می شود و نتایج مالی و دستاوردهای عملیاتی را فراتر از انتظارات ارائه می دهد. برای جزئیات بیشتر، لطفاً به نتایج مالی سه ماهه اول 2022 شرکت که در 16 مه 2022 اعلام شده است مراجعه کنید.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

IonQ، پیشرو در صنعت محاسبات کوانتومی، IonQ Forte، آخرین نسل از سیستم های کوانتومی خود را معرفی کرد. این سیستم دارای فناوری اپتیکال پیشرفته ای است که امکان افزایش دقت را فراهم می کند و عملکرد سیستم پیشرفته IonQ را بیشتر می کند. انتظار می رود فورت در ابتدا در سال 2022 برای توسعه دهندگان، شرکا و محققان منتخب در دسترس باشد و انتظار می رود در سال 2023 برای دسترسی گسترده تری به مشتریان در دسترس باشد. فورته آخرین تکامل به یک “کامپیوتر کوانتومی قابل تنظیم با نرم افزار” است که برای فعال کردن شرکت طراحی شده است. بهینه سازی سخت افزار کامپیوتر برای مشکلات کاربر هدفمند، در نتیجه عملکرد الگوریتمی شخصی سازی شده را برای کاربران فراهم می کند. سیستم جدید دارای فناوری منحرف کننده آکوستو-اپتیکال (AOD) است که به IonQ اجازه می دهد تا پرتوهای لیزری را که دروازه های کوانتومی را به سمت یون های جداگانه هدایت می کند، به صورت پویا هدایت کند. AOD برای به حداقل رساندن نویز و غلبه بر تغییرات موقعیت یونی طراحی شده است، در نتیجه وفاداری زنجیره های طولانی یون های به دام افتاده را بهبود می بخشد، که برای مقیاس بندی کامپیوترهای کوانتومی بسیار مهم است. علاوه بر این، پارامترهای کلیدی، از جمله پیکربندی کیوبیت و گیت، را می توان بر اساس نیازهای کاربران تنظیم کرد و یک سیستم واقعاً پویا و انعطاف پذیر ایجاد کرد.