مصرف انرژی AMD Ryzen 7000X3D در حالت خواب بیش از 100 وات است


با توجه به بررسی‌های Igor’s Lab و Hardware Busters در این هفته، به نظر می‌رسد که خط مشکل ساز پردازنده‌های Ryzen 7000 و Ryzen 7000X3D AMD سطوح غیرمنتظره‌ای از قدرت را در فواصل کوتاه زمانی که در حالت بیکار اجرا می‌شوند، جذب می‌کنند. در آزمایش‌های بیشتر در چند روز گذشته، ایگور والوسک و (کارشناس خروجی TPU PSU) Aristeidis Bitziopoulos هر دو دریافتند که پردازنده‌های AMD فوق الذکر در شرایطی که محاسبات حداقلی را شامل می‌شود، افزایش قدرت تولید می‌کنند. فعالیت. در حال حاضر مشخص نیست که آیا افزایش زیاد در مصرف برق به هیچ وجه به مشکلات فرسودگی که اورکلاکرهای بدشانس در این هفته تجربه کرده اند مرتبط است یا خیر.

Aris/crmaris (در Hardware Busters) می‌گوید که بسیاری از پردازنده‌های آسیب‌دیده را در گذشته آزمایش کرده است، اما از هیچ مشکل عمده‌ای در رابطه با فرسودگی یا افزایش مصرف انرژی آگاه نبوده است. آریس با اجرای چند آزمایش جدید در این هفته، با استفاده از برد Powenetics v2 خود، دریافت که: “حقایق جالبی در اینجا وجود دارد که من در طول آزمایش به آنها توجه زیادی نکردم، زیرا من فقط به مقادیر میانگین نگاه می کنم و نه در 7950X3D یک پیک بالا در حین بیکاری در 130 وات وجود دارد که غیر قابل توجیه است زیرا حداکثر بار CPU فقط 3.53٪ است، حتی با فعال بودن منحنی بهینه و تنظیم 15-، اوج قدرت بیکار نزدیک به 125 وات است، بنابراین چیزی در حال رخ دادن است. در 7800X3D اوج بیکار باقی می ماند، اما این مورد در مورد 7900X نیست، که حداکثر توان بیکار را در 109 وات دارد، در حالی که حداکثر بار CPU در حالت آماده به کار 5.12٪ بود، بنابراین 109 وات نیز قابل توجیه نیست.

پوشش تصویری این موضوع توسط Hardware Busters در مقاله خود “AMD Ryzen 7000 Series Burning Issues? Our Findings!” ارائه شده است. آپلود در یوتیوب:

ایگور آخرین یافته‌ها را نمایش نمی‌دهد و پیشنهاد می‌کند که AMD نباید خیلی سخت قضاوت شود: “آریس (کرماریس) و من بر این عقیده‌ایم که این بار افزایش می‌یابد (که در این مدت توانسته ام 1:1 را بازتولید کنم. به هر حال)، عمدتاً هیچ ارتباطی با مرگ CPU توصیف شده ندارند – ما برای جلوگیری از وحشت کاذب روی آن تاکید زیادی داریم. اما از طرف دیگر، چنین گذرا چیزی نیست که شما برای یک سیستم واقعاً پایدار نیاز دارید. Aris همچنین قبلاً با برخی از مخاطبین خود در صنعت صحبت کرده است که به او گفته اند که نرخ کلی RMA برای سری 7000 در واقع کمتر از سری 5000 است. این باید از وحشت جلوگیری کند و کسی را از خرید یک پردازنده جدید AMD منصرف نخواهد کرد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران