مرحله اخراج متا تا سپیده دم به استودیوی VR می رسد و طبق گزارش ها یک سوم کارکنان از وظیفه آزاد می شوند

شرکت متا پلتفرم (که قبلاً فیس‌بوک نامیده می‌شد) اخراج‌های گسترده در بخش‌های مختلف شرکت را آغاز کرده است. عملیات کاهش ماه گذشته اعلام شد و غول رسانه های اجتماعی 10000 پست (در طول سال 2023) را در تلاش برای کارآمدتر شدن هدف قرار داد. 13000 کارمند در سال گذشته بیکار شدند که نشان دهنده 13 درصد از نیروی کار در آن زمان بود – درآمد تبلیغات در سال 2022 کاهش یافته بود و متا گفت که در مواجهه با رکود اقتصادی نیاز به تغییر است. بر اساس گزارش‌ها، تکرار این احساس در سال جاری به گوش می‌رسد و طبق گزارش‌ها، دو استودیوی بازی‌سازی داخلی به شدت تحت تأثیر آخرین ابتکار عمل تعلیق قرار گرفته‌اند. Ready at Dawn و Downpour Interactive پوشش رسانه‌ای زیادی دریافت می‌کنند، زیرا کارکنان سابق جزئیات مربوط به کاهش متا را از طریق رسانه‌های اجتماعی فاش کردند.

توماس گریبل، برنامه نویس موتور اصلی (اکنون سابق) در Ready at Dawn، دو روز پیش در توییتر نوشت: “یک سوم استودیو امروز اخراج شد، از جمله رئیس استودیو.” او همچنین مشاهده می‌کند که استودیو به مرور زمان کوچک شده است: “همچنین تعدادی از افراد واقعاً عالی را به دلیل فرسودگی از دست دادیم. فکر می‌کنم تقریباً نیمی از اولین حضور من در اوت (2022) را از دست داده‌ایم. کالین مک اینرنی، طراح پیشین فناوری Ready at Dawn نیز اطلاعات زیادی در مورد افراد اخراجی منتشر کرد. Michael Tsarouhas (طراح ارشد) و Daan van Zelst (طراح سطح) تایید کردند که از نقش های خود در Downpour Interactive آزاد شده اند.

Ready at Dawn بیشتر به‌عنوان توسعه‌دهنده انحصاری‌های پلی‌استیشن سونی شناخته می‌شود، از جمله The Order: 1886 – یک بازی تیراندازی اکشن که به دلیل داشتن یک ویترین فنی پیشرفته گرافیکی برای کنسول خانگی پلی‌استیشن 4 بسیار مورد تحسین قرار گرفت، اما عنوان 2015 نیز به دلیل نداشتن آن مورد انتقاد قرار گرفت. در زمینه زمان بازی، گیم پلی و طرح. Ready at Dawn پس از تصاحب شرکتی در سال 2020 به طور کامل به متا تبدیل شد و تیم توسعه از آن زمان بر روی بازی‌های واقعیت مجازی متمرکز شده است – به‌ویژه سری Lone Echo (انحصاری سری هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Rift از متا).



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران