مدیاتک چیپست پرچمدار Dimensity 9200 را برای عملکرد باورنکردنی و صرفه جویی بی نظیر در مصرف برق معرفی کرد.

پردازنده سیگنال تصویر Imagiq 890 این چیپست، چه کاربران در نور کم، چه در نور روشن و چه در هر نقطه ای بین این دو، از عکس برداری جذاب پشتیبانی می کند. با داشتن اولین پشتیبانی بومی از سنسورهای RGBW، گوشی‌های هوشمند مجهز به Dimensity 9200 می‌توانند از تبدیل Bayer جلوگیری کنند و تا 34 درصد بیشتر از راه‌حل‌های رقیب صرفه‌جویی در مصرف انرژی داشته باشند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند ویدیوهای سینمایی بهتری ایجاد کنند و از فناوری برتر حذف تاری حرکتی هوش مصنوعی با فناوری ضبط عکس سریع و دقیق AI-NR مدیاتک لذت ببرند. برای ضبط ویدئو، موتور پخش ویدئو، APU و ISP چیپست را ادغام می کند. این به سازندگان دستگاه اجازه می دهد تا پیشرفت های ویدیویی منحصر به فرد هوش مصنوعی را اضافه کنند که به طور قابل توجهی سریع تر و کارآمدتر است.

مدیاتک امروز Dimensity 9200 را معرفی کرد، جدیدترین چیپست 5G خود که عصر بعدی گوشی های هوشمند پرچمدار را تامین می کند. SoC جدید با بهره‌وری فوق‌العاده و بهره‌وری انرژی هوشمند، تجربه‌های همه‌جانبه بازی در تمام روز، ثبت تصاویر فوق‌العاده واضح، و پشتیبانی از اتصال mmWave 5G و زیر 6 گیگاهرتز را به مصرف‌کنندگان در سراسر جهان ارائه می‌کند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران Dimensity 9200 یک پیشرو در بهره وری انرژی با فناوری صرفه جویی در مصرف انرژی برای کاهش نویز هوش مصنوعی و کارهای با وضوح فوق العاده هوش مصنوعی است. . . بهبودهای واحد پردازش هوش مصنوعی نسل ششم چیپست (APU 690) شامل 35 درصد عملکرد سریعتر در معیار ETHZ 5.0 در مقایسه با APU نسل پنجم است.

گوشی های هوشمند مجهز به Dimensity 9200 تا پایان سال 2022 وارد بازار خواهند شد.

JC Hsu، معاون و مدیر کل واحد تجاری ارتباطات بی سیم MediaTek در MediaTek گفت: “Dimensity 9200 مدیاتک عملکرد نهایی را با صرفه جویی قابل توجه در انرژی، افزایش عمر باتری و خنک نگه داشتن گوشی های هوشمند ترکیب می کند.” Dimensity 9200 با ثبت تصاویر بسیار روشن تر و سرعت های بازی بهبود یافته، همراه با آخرین پیشرفت های صفحه نمایش، امکانات جدیدی را برای گوشی های هوشمند نسل بعدی که در انواع فاکتورهای شیک و تاشو عرضه می شوند، باز می کند.

Dimensity 9200 اولین تراشه گوشی های هوشمند است که دارای Arm Cortex X3 با سرعت عملیاتی بالای 3 گیگاهرتز است و اولین تراشه ای است که دارای پردازنده گرافیکی Arm Immortalis-G715 با موتور ردیابی پرتوی مبتنی بر سخت افزار است. این چیپست همچنین دارای فناوری بازی HyperEngine 6.0 مدیاتک برای اکشن سریع و روان است تا گیمرها بتوانند خود را در هر صحنه با جزئیات حماسی غرق کنند. فناوری نمایشگر MediaTek MiraVision 890 این چیپست با پشتیبانی از نمایشگرهای بازی با عملکرد فوق العاده، وضوح چشم نواز و طراحی های قابل تاشو گسترده، محتوا را زنده می کند.Dimensity 9200 اولین پلت فرم تلفن هوشمند مجهز به Wi-Fi 7 است که از سرعت انتقال داده تا 6.5 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند. این چیپست دارای یک مودم داخلی 5G پیشرفته با هوش مصنوعی برای جستجوی سریعتر شبکه، بازیابی اتصال 5G خارج از مناطق مرده و سایر بهبودهای اتصال هوشمند است. همچنین با جابجایی یکپارچه بین اتصالات دوربرد زیر 6 گیگاهرتز و اتصالات mmWave فوق سریع به طور همزمان، تجربه یکپارچه 5G را ارائه می دهد. کاربران می توانند با فناوری بلوتوث و Wi-Fi همزیستی مدیاتک به هر مکانی متصل شوند و به Wi-Fi، صدای کم انرژی بلوتوث (LE) و دستگاه های بی سیم مانند گیم پدها امکان اتصال همزمان بدون تداخل را می دهند. علاوه بر این، سیستم دو آنتن چیپست به طور هوشمند بین عملکرد فوق العاده و آنتن های بسیار کم مصرف بر اساس نیازهای زمان واقعی کاربر سوئیچ می کند.

سایر ویژگی های کلیدی مدیاتک Dimensity 9200 عبارتند از:

  • نسل دوم فرآیند TSMC 4 نانومتری: 1x Arm Cortex-X3 در 3.05 گیگاهرتز، 3x Arm Cortex-A715 در 2.85 گیگاهرتز و 4x Arm Cortex-A510 در 1.8 گیگاهرتز، بهینه شده برای بهبود بهره وری انرژی در ترکیب با طراحی خنک مدیاتک که گوشی هوشمند را نوآورانه نگه می دارد. .
  • فناوری پیشرفته نمایشگر: پشتیبانی از Full HD+ تا 240 هرتز، WHQD تا 144 هرتز و 5K (2.5Kx2) تا 60 هرتز، با فناوری نرخ تجدید تطبیقی ​​برای تجربه کاربری روان.
  • AI Visual Semantic Display: کیفیت تصویر را با تقسیم بندی چند نفره و مدیریت رنگ چند لایه در هر صحنه بهینه می کند.
  • MediaTek AI-SR/MEMC: بهترین جریان ویدئو را در کلاس ارائه می دهد.
  • MediaTek Smart Blulight Defender: تجربه مشاهده راحت تری را تضمین می کند.
  • فناوری Bluetooth LE Audio Enabled: بهترین تأخیر صوتی در کلاس را با صدای استریو دو لینک بی‌سیم واقعی برای کیفیت صدای باورنکردنی ارائه می‌کند.
  • LPDDR5X با پشتیبانی از حداکثر 8533 مگابیت بر ثانیه: سریعترین حافظه گوشی هوشمند را ارائه می دهد.
  • UFS 4.0 with Multi-Circular Queuing (MCQ): هر هسته CPU Cortex-A510 را با دسترسی مستقیم به فضای ذخیره سازی فراهم می کند و انتقال داده ها را در برنامه های چند رشته ای به طور چشمگیری افزایش می دهد.

سازندگان دستگاه می توانند از برنامه Dimensity Open Resource Architecture (DORA) مدیاتک برای سفارشی کردن ویژگی های Dimensity 9200 برای مطابقت با بازارهای محلی، نیازهای مشتری و نیازهای گوشی های هوشمند استفاده کنند.