مدیاتک تعهد خود را برای افتتاح مرکز طراحی نیمه هادی جدید در دانشگاه پردو در ایندیانا اعلام کرد


امروزه، شرکت مدیاتک، پیشروترین سازنده تراشه‌های بدون داستان در جهان، [joined by Indiana Governor Eric J. Holcomb, Deputy Secretary of Commerce Don Graves, Indiana Secretary of Commerce Bradley B. Chambers, and Purdue College of Engineering’s Dr. Mung Chiang] تعهد خود را برای پذیرش یک برنامه کمک انتقال ایالتی از کمیسیون توسعه اقتصادی ایندیانا (IEDC) برای حمایت از اولین مرکز طراحی تراشه نیمه هادی غرب میانه در غرب لافایت، ایندیانا اعلام کردند. مدیاتک همچنین اعلام کرد که قصد دارد یک مشارکت تحقیقاتی جدید با پوردو ایجاد کند تا در توسعه استعدادهای مهندسی و تحقیقات جدید در مورد طراحی نسل بعدی تراشه‌های کامپیوتری و ارتباطی همکاری کند. این خبر با مدیران ارشد، سایر سرمایه گذاران بین المللی و سیاست گذاران در نشنال هاربر، مریلند برای اجلاس سرمایه گذاری SelectUSA در سال 2022 به اشتراک گذاشته شد.

این مشارکت جدید در ایندیانا نشان دهنده یک مدل رشد جدید آمریکایی برای MediaTek ایالات متحده است. خارج از مراکز ثقل سنتی برای طراحی تراشه. دکتر کو هانگ لارنس لوه، معاون ارشد شرکت مدیاتک و رئیس شرکت مدیاتک ایالات متحده آمریکا گفت: “ما قویاً معتقدیم که بودن در ایندیانا به معنای دسترسی به برخی از بهترین استعدادهای مهندسی در جهان است.” نه تنها در پوردو، بلکه وست لافایت تنها چهار ساعت از نزدیک به دوازده مدرسه مهندسی برتر کشور فاصله دارد. در دنیای پس از همه‌گیری، نامزدهای برتر به ما می‌گویند که می‌خواهند به خانه، نزدیک‌تر به خانواده و می‌خواهند داشته باشند. یک خانه واقعی و مدارس خوب. ایندیانا همه اینها و بیشتر را ارائه می دهد.”

این قرارداد نقطه عطف مهمی برای مدیاتک و همکاری های بین المللی در زمینه نیمه هادی ها است. دکتر لوه توضیح داد: ما بسیار هیجان زده هستیم زیرا این امر باعث ایجاد تبادلات مثبت پایدار بین مهندسان ما، دانشجویان پردو، اساتید و سایر شرکت های فناوری در منطقه می شود. “ما امروز خرسندیم که اولین قدم مهم و تاریخی را برای مدیاتک برداریم، که یک رابطه همکارانه و همکاری با دانشگاه پردو را رسمیت می بخشد و روابط ما را با ایالت ایندیانا تعمیق می بخشد. علاوه بر این، از استخدام، حفظ، استخدام و پیشرفت شغلی مهندسان حمایت می کند. در صنعت نیمه هادی، برای کمک به خط لوله استعدادها از مقطع کارشناسی تا دکترا ضروری است.”

ایده یک مرکز طراحی جدید برای مدیاتک در سال 2021 مطرح شد، زمانی که فرماندار ایندیانا، اریک هولکامب، از سیلیکون ولی بازدید کرد تا تعهد ایالت خود به صنعت نیمه هادی را به مدیران اجرایی تراشه ارائه دهد. همراه با دعوت نامه بعدی برای بازدید از پوردو از سوی رئیس جمهور میچ دنیلز، کالج مهندسی پوردو، اولین همکاری قابل توجهی را در نوع خود ایجاد کرده است که شامل یک مرکز طراحی جدید درست در محوطه دانشگاه است. دکتر مانگ چیانگ، رئیس جمهور منتخب پردو، گفت: “این بدان معناست که دانشجویان و اساتید دانشگاه پوردو فرصت تعامل با استعدادهای کلاس جهانی طراحی تراشه را خواهند داشت.” ادواردسون رئیس دانشکده مهندسی. تیم Purdue با IEDC همکاری کرد تا از نقش پوردو به عنوان یک دانشگاه برتر STEM برای جذب این سرمایه گذاری جدید نیمه هادی استفاده کامل کند.

اگرچه مدیاتک بیش از یک دهه با دانشگاه های ایالات متحده کار کرده و بیش از 3.5 میلیارد دلار در سطح جهان در تحقیق و توسعه در سال 2021 سرمایه گذاری کرده است، این اولین بار است که مدیاتک چنین تعهد محکمی نسبت به یک دانشگاه آمریکایی دارد که شامل یک تیم طراحی جدید مدیاتک است. مستقیما در محوطه دانشگاه ترکیب قدرتمند تلاش‌های طراحی تجاری پیشرفته و حمایت شرکتی از تحقیقات و آموزش عالی برای این منطقه قابل توجه است. مدیاتک امیدوار است تا سال 2025 حداکثر 30 مهندس ارشد را در لافایت غربی و حداکثر 10 کارآموز دانشجوی فارغ التحصیل استخدام کند.

میچ دانیلز، رئیس پوردو، گفت: «جذب یک شرکت طراحی تراشه در کلاس جهانی به ایندیانا یک هدف دیرینه برای تیم ما بوده است. من از وزیر چمبرز، IEDC و البته کل تیم پوردو به خاطر انجام کار سخت لازم برای آوردن یک شرکت جهانی برای نگاهی به ایندیانا و همه چیزهایی که ما باید ارائه دهیم قدردانی می کنم. این سرمایه گذاری توسط MediaTek تعهدی به ایندیانا و یک تعهد است. فرصتی برای رشد نیروی کار مرکز طراحی آمریکایی خود در اینجا در غرب میانه. من این تلاش را تحسین می کنم، که بر سرزندگی و رشد کار نوآورانه ای که در منطقه پارک دیسکاوری ما انجام می شود و نشان دهنده حمایت آشکار از رشد و توسعه صنعت نیمه هادی در اینجا است، تحسین می کنم. “

انتظار می‌رود اولین گروه از کارآموزان در ماه مه 2023 به مرکز طراحی دانشگاه مدیاتک/پردو ملحق شوند و به زودی جستجو برای استاد وقفی در طراحی تراشه‌های نیمه هادی و رهبری جداگانه برای مرکز جدید ایندیانا به طور جدی آغاز خواهد شد.

فرماندار ایالت ایندیانا، اریک جی. هولکامب، ضمن استقبال از این مشارکت و سرمایه گذاری، گفت: “ما خوشحالیم که مدیاتک، یکی از شرکت های نیمه هادی پیشرو در جهان، در ایالت بزرگ ما و دانشگاه مهندسی پیشرو کشور سرمایه گذاری می کند.” ما 1.4 میلیون دلار بودجه دولتی را طی سه سال آینده متعهد کرده‌ایم تا به این مشارکت کمک کنیم و مشتاقانه منتظر بهره‌مندی از مزایای سرمایه فکری هستیم که از این مرکز طراحی و استعداد جدید سرازیر خواهد شد. »

در سال 2022، Purdue Engineering اولین رتبه متوالی خود را در بین چهار کالج برتر مهندسی فارغ التحصیل در ایالات متحده به دست آورد و همچنین بزرگترین کالج برتر مهندسی در مقطع کارشناسی 10 کشور شد. در ماه مه 2022، در اجلاس جهانی اقتصاد ایندیانا، پوردو برنامه جامع درجه نیمه هادی خود (SDP) را راه اندازی کرد.

کنفرانس SelectUSA که اکنون در نهمین سال خود قرار دارد، بزرگترین مجمع سالانه سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایالات متحده است. این رهبران تجاری از بازارهای بین المللی و نمایندگان توسعه اقتصادی از 50 ایالت و منطقه ایالات متحده را گرد هم می آورد. مدیاتک یکی از اعضای بزرگترین هیئت تایوان است که در کنفرانس امسال شرکت می کند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران