مدیاتک از پلتفرم 4 نانومتری T830 برای دستگاه های CPE 5G رونمایی کرد

مشتریان این گزینه را دارند که T830 را با مجموعه گسترده ای از راه حل های برنده جایزه Filogic Wi-Fi مدیاتک جفت کنند. برای روترهای 5G FWA، T830 را می توان با Filogic 680 (سه باند 4×4 Wi-Fi 7) جفت کرد. برای هات اسپات های موبایل 5G، T830 را می توان با Filogic 380 (Wi-Fi 7 دو بانده 2×2) جفت کرد. همه این راه‌حل‌ها بهترین قابلیت‌ها را برای ویژگی‌های جدید Wi-Fi 7 مانند عملیات چند پیوندی (MLO) و پشتیبانی از کانال گسترده 320 مگاهرتز ارائه می‌کنند.

مدیاتک امروز آخرین پلتفرم اضافه شده به مجموعه 5G خود را معرفی کرد، پلتفرم T830 برای روترهای دسترسی بی سیم ثابت 5G (FWA) و تجهیزات مشتری تلفن همراه (CPE). T830 با مودم M80 مدیاتک ساخته شده است که از قابلیت های پیشرفته نسخه 16 برای عملیات در باند زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می کند و آن را به پلت فرم ایده آل برای شبکه های 5G در سراسر جهان تبدیل می کند.برای سازندگان دستگاه، طراحی فشرده و یکپارچه T830 صرفه جویی قابل توجهی در مصرف برق و کاهش زمان و هزینه های توسعه می دهد. T830 اپراتورها را قادر می‌سازد تا با استفاده از زیرساخت‌های سلولی زیر 6 گیگاهرتز، سرعت 5G تا 7 گیگابیت بر ثانیه را مستقیماً از جعبه ارائه دهند تا از هزینه‌های فناوری‌های سیمی مانند کابل یا فیبر جلوگیری کنند. علاوه بر این، مصرف‌کنندگان می‌توانند از خدمات اینترنت فوق‌العاده سریع از یک دستگاه کوچکی که می‌توانند خودشان نصب کنند، لذت ببرند و از دردسر طولانی‌مدت نصب پهنای باند ثابت اجتناب کنند.

JC Hsu، معاون و مدیر کل واحد، گفت: “به عنوان پیشرو در راه حل های 5G CPE، مدیاتک با اپراتورهای Tier 1 در سراسر جهان کار می کند تا اتصال سریع و قابل اعتماد را به مصرف کنندگان و مشاغل ارائه دهد.” تجارت ارتباطات بی سیم MediaTek. این پلتفرم بسیار یکپارچه نشان‌دهنده آخرین پیشرفت‌ها در اتصال 5G و Wi-Fi است و مشتریان ما را قادر می‌سازد تا محصولات CPE چند گیگابیتی 5G با کارایی بالا را در کمترین فاکتورهای شکل ممکن بسازند.

پلتفرم T830 شامل یک SoC اصلی با یک مودم سلولی 3GPP Release-16 5G است که با یک پردازنده قدرتمند چهار هسته ای Arm Cortex-A55، یک فرستنده فرستنده RF زیر 6 گیگاهرتز، یک گیرنده GNSS و PMIC مرتبط است. SoC اصلی همچنین دارای یک واحد پردازش شبکه یکپارچه (NPU) و یک موتور تخلیه Wi-Fi برای پشتیبانی از سرعت مسیریابی چند گیگابیتی بین 5G سلولی و اترنت یا Wi-Fi، بدون دخالت پردازنده است – مزایایی از نظر سرعت و بهره وری انرژی.

ویژگی های اضافی T830 عبارتند از:

  • مودم داخلی M80 از فناوری‌های 5G UltraSave مدیاتک استفاده می‌کند تا از بهره‌وری بهینه انرژی برای همه شرایط اتصال 5G اطمینان حاصل کند.
  • قابلیت‌های تلفن همراه مودم M80 شامل پشتیبانی از 5G NSA/SA، با اتصالات زیر 6 گیگاهرتز تا 4CC-AC و همچنین پشتیبانی دوبلکس مختلط FDD/TDD است.
  • بسته به نیاز سازنده دستگاه، پشتیبانی از دو سیم کارت 5G (DSDS).
  • اتصالات جانبی شامل 3 کنترلر ریشه پیچیده PCI-Express، USB 3.2، دو رابط 10GbE USXGMII، و همچنین رابط های PCM/SPI مختلف برای خطوط تلفن RJ11 است.
  • یک پردازنده گرافیکی سه بعدی یکپارچه با درایور نمایشگر.
  • پشتیبانی از RDK-B، prplOS و OpenSync برای مطابقت با مشخصات Open OS Framework از حامل های مختلف Tier 1.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران