متاسفانه صفحه مورد نظر شما پیدا نشد لطف به صفحه اصلی سایت lanmaster.ir مراجعه کنید و از آنجا جستجوی خود را دنبال کنید. خدمات راه اندازی و پشتیبانی شبکه و کامپیوتر تهران | techpowerup

چند کانکتور ذخیره سازی اصلی وجود دارد که باید هنگام خرید مادربرد کامپیوتر خود در نظر بگیرید. این شامل انواع اتصالات و تعداد اتصالاتی است که برای افزودن فضای ذخیره سازی به رایانه شخصی و مادربورد مد نظر خود خواهید داشت. برخی از این ارتباطات داخلی و برخی خارجی هستند که توجه به آن ها خرید مادربورد را به امری نیاز به دقت بالا بدل می کند.

  • چنانچه قصد استخراج ارز دیجیتال را داشته باشید، برای ایجاد یک سیستم ماینینگ یا همان ریگ استخراج، احتیاج به مادربرد مناسبی دارید.
  • رتبۀ دوم در لیست ۱۰ سازندۀ برتر مادربرد، برند MSI است که با نام Micro-Star International نیز شناخته می‌شود.
  • گذرگاه فوق عرض بزرگراهی را نشان می دهد که داده ها در طول آن حرکت و دراحتیار پردازنده گذاشته شده و یا پردازنده نتایج عملیات خود را از طریق آنها ارسال می نماید.
  • استفاده از مطالب سایت فالنیک (ایران اچ پی) فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.
  • قسمت‌های الکترونیکی مختلفی که با مدارهای گوناگونی به هم متصل شده‌اند.
  • با وجود سادگی می‌بیند که سوکت‌ها و کانکتورهای زیادی برای بررسی وجود دارند.

تعداد پورت های PCI آن نیز ممکن است در بعضی از مدل‌ها فقط یک عدد و در مدل دیگر سه عدد باشد. همچنین در سراسر این مادربرد کانکتورهای زیادی از جمله فن و پورت USB اضافی وجود دارد؛ با اینکه همه‌ی مادربردها به این کانکتورها مجهز نیستند، اما درحال‌حاضر عموم محصولات موجود در بازار از آن‌ها بهره می‌برند. مانند بسیاری از تراشه‌ها، بسته به آنچه در زمان واحد به مادربرد متصل شده است، این تراشه تمام اتصالات مختلف از مجموعه‌ای از پورت‌های مانند PCI Express ،USB ،SATA یا شبکه را با استفاده از پهنای باند دردسترس کنترل می‌کند.

http://asanbehbar.ir

اسلات‌های PCI در واقع نوعی شیار است که برای سوار شدن و اتصال قطعات سخت افزاری روی مادربرد به کار برده می شود. اسلات های پی سی آی برای اتصال کارت های صدا، تلویزیون، مودم و شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند و تعداد آن ها در مادربردهای مختلف متفاوت بوده است. اسلات‌ها و کانکتور‌های PCI Express دارای تعداد زیادی پین بوده اند که علاوه بر انتقال دادن داده‌ها‌، می‌توانند مقدار زیادی توان مصرفی را هم به کارت جانبی تحویل دهند. البته به این مورد باید توجه کنید که منظور از کانکتور، بخشی از کارت PCI Express می‌باشد که پین‌های مسی در اسلات مادربرد وارد می‌شود. انتخاب مادربرد یکی از ضروری ترین کارها در زمان تهیه و یا ارتقاء یک کامپیوتر بوده است.

خرید مادربرد جی فورس GeForce

مجله خبری سخت افزار کامپیوتر ایسوس مورد بررسی این مقاله از تراشه‌ی Nuvoton NCT6791D بهره گرفته و همه‌ی کانکتورهای کوچک برای فن‌ها و حسگرهای دما را ارائه می‌دهد. پردازنده‌ی Asmedia ASM1083 درکنار آن، دو سوکت PCI را مدیریت می‌کند؛ زیرا تراشه‌ی Intel Z97 چنین توانایی را ندارد. اما اگر کنترلر پردازنده تنها پشتیبانی از ۱۶ لین PCI.e داشته باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟ اول از همه، فقط PCIEX16_1 و PCIEX16_2 به پردازنده متصل می‌شوند – سومین سوکت همراه‌با دو سوکت تک خطی دیگر به یک پردازنده دیگر در مادربرد متصل می‌شوند. دوم، اگر در هر دو سوکت از ماژول‌های ۱۶ لین PCIe استفاده شود، پردازنده تنها ۸ لین را به هر یک اختصاص می‌دهد و بدین ترتیب با وجود پشتیبانی مادربرد، اما به‌دلیل محدودیت پردازنده پهنای باند درگاه‌ها نصف می‌شود. درواقع آن‌ها تعداد محدودی از لین‌ها (یا خطوط ارتباطی PCI.E) را پشتیبانی می‌کنند. بنابراین هرچه تعداد کارت‌هایی که به پردازنده متصل می‌شوند، بیشتر باشد، به همان نسبت از تعداد خطوطی که به هر کارت اختصاص می‌یابد، کاهش می‌یابد.

Motherboard: Asus Prime H610M-E D4

این مادربرد پاسخگوی سنگین‌ترین پردازش‌ها مانند رندرهای سه‌بعدی می‌باشد. ابعاد آن 27.7×30.5 است که به‌خوبی تعداد زیادی اسلات RAM را در خود جای داده است. VRM‌ها معمولاً توسط تراشه‌ی جداگانه‌ای مدیریت می‌شوند و ماژول‌ها را برای ولتاژ موردنیاز سوئیچ می‌کنند. آن‌ها خارج از کار کاملا داغ می‌شوند؛ از این‌رو اغلب برای جلوگیری از اتلاف انرژی، توسط یک هیت‌سینک فلزی پوشانده می‌شوند.

نسل پردازنده: