مایکروسافت: هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت کنسول ایکس باکس وجود ندارد

مایکروسافت بر موفقیت Game Pass خود سوار است که به یک جریان درآمد ثابت تبدیل شده است. با این حال، کنسول‌های ایکس‌باکس معمولاً فروش جهانی بیشتری نسبت به PS5 داشته‌اند و کنسول‌های مایکروسافت 16 میلیون دستگاه در مقایسه با 22 میلیون دستگاه PS5 فروخته‌اند. باید دید آیا افزایش قیمت کاری برای تغییر تعادل ایجاد می کند یا خیر.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

با توجه به افزایش قیمت اخیر سونی برای PS5 (صرف نظر از خاک خارج از ایالات متحده)، این سوال باقی می ماند که آیا مایکروسافت از این روند پیروی خواهد کرد یا خیر. دلایلی که سونی برای افزایش قیمت ادعا می کند، ناشی از افزایش تورم و افزایش هزینه های تولید، مطمئناً به اندازه کافی کلی و واقعی است که برای هر شرکتی صادق باشد. با این حال، به نظر می رسد که مایکروسافت در چشم انداز جهانی مشابه سونی عمل نمی کند – یا شاید این شرکت فقط مایل است هزینه های اضافی را به عهده بگیرد تا قیمت ها را افزایش ندهد.

مایکروسافت در صحبت با Windows Central توضیح داد که “ما دائما در حال ارزیابی کسب و کار خود هستیم تا گزینه های بازی عالی را به طرفداران خود ارائه دهیم. قیمت خرده فروشی پیشنهادی ما برای Xbox Series S 299 دلار (250 پوند، 300 یورو) باقی می ماند. Xbox Series X 499 دلار (£) است. 450، 500 یورو). این در واقع چیز خوبی است، به خصوص که گیمرها در سراسر جهان هنوز از تعداد کنسول های PS5 و Xbox موجود برای خرید در دسترس نیستند. وضعیت سهام ایکس‌باکس سریع‌تر از PS5 بهبود یافته است، اما هنوز میلیون‌ها گیمر هستند که نتوانسته‌اند به هیچکدام دست پیدا کنند – و آن‌هایی که هنوز منتظر یکی هستند. کنسول PS5 بدون هیچ تقصیری در حال حاضر است. با افزایش قیمت کنسولی که تقریباً 2 سال از عمر آن می گذرد.

هر دو کنسول دارای پیکربندی سخت افزاری مشابهی هستند – آنها بر اساس یک SoC طراحی شده توسط AMD با 8 هسته Zen-2 و گرافیک مبتنی بر RDNA2، 1 ترابایت حافظه SSD، 16 گیگابایت رم GDDR6 و همچنین BluRay ساخته شده اند. جالب اینجاست که کنسول باقی مانده با همان قیمت (Xbox Series X) دارای SoC بزرگتری نسبت به PS5 است، زیرا ردپای GPU بزرگتری دارد. این به نوبه خود بر هزینه ها تأثیر می گذارد – مگر اینکه مایکروسافت موفق شود قیمت های بهتری را از تامین کنندگان قطعات دریافت کند، این احتمال وجود دارد که PS5 ارزان تر از همتای Xbox Series X خود باشد.