مایکروسافت قراردادهای 10 ساله با Ubitus و Boosteroid Cloud Gaming Services امضا می کند

مایکروسافت و انویدیا در ماه فوریه قراردادی را منعقد کردند تا کتابخانه بازی‌های رایانه شخصی Xbox موجود خود را به سرویس استریم GeForce Now بیاورند. در همان ماه، نینتندو نیز به عنوان یک شریک جدید برای بخش Xbox معرفی شد. در صورت تایید خرید اکتیویژن بلیزارد، سری Call of Duty به پلتفرم‌های سخت‌افزاری فعلی و آینده نینتندو برای یک دوره توافق شده ۱۰ ساله منتقل می‌شود.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

فیل اسپنسر، مدیرعامل ایکس‌باکس گیمینگ، امروز در توییتی درباره قرارداد با شرکت تایوانی Ubitus KK نوشت: «یک ارائه‌دهنده پیشرو بازی‌های ابری، یک شراکت ۱۰ ساله برای پخش بازی‌های رایانه‌های شخصی Xbox و همچنین اوراق بهادار Activision Blizzard پس از بسته شدن خرید امضا کرده است. تعهد این است که به بازیکنان بیشتر و انتخاب بیشتر بدهیم.”

این یک روز پس از تایید این غول نرم‌افزاری با ارائه‌دهنده خدمات بازی ابری بوستروید مستقر در اوکراین صورت می‌گیرد. “ما به قدرت بازی‌ها برای گرد هم آوردن افراد اعتقاد داریم. به همین دلیل است که Xbox متعهد است راه‌های بیشتری را برای بازی‌های مورد علاقه‌شان در همه دستگاه‌ها به مردم ارائه دهد.” فیل اسپنسر، مدیر عامل بازی، مایکروسافت گفت. آوردن بازی‌های رایانه‌های شخصی Xbox به اعضای Boosteroid، از جمله عناوین Activision Blizzard مانند «Call of Duty» پس از انجام معامله، گام دیگری در تحقق این دیدگاه است.

در عرض دو روز، مایکروسافت همکاری طولانی مدت با دو سرویس مختلف بازی ابری را اعلام کرد. گفته می‌شود که این غول فناوری استراتژی گسترده‌ای را برای کنار آمدن با رگولاتورها به کار می‌گیرد که کلیدهای پاکسازی خرید 68.7 میلیارد دلاری Activison Blizzard را در دست دارند. مایکروسافت به دلیل ترس از تأثیرات ضدرقابتی ناشی از خرید احتمالی Activison Blizzard با فشار قابل توجهی از سوی بسیاری از تنظیم کنندگان بین المللی مواجه است.

“Boosteroid دیدگاه مایکروسافت برای آوردن بازی ها به افراد، مکان ها و پلتفرم های بیشتری را به اشتراک می گذارد. هدف ما مدت هاست که به گیمرها توانایی لذت بردن از عناوین مورد علاقه خود را در هر دستگاهی ارائه دهیم. دستگاهی که در دسترس است.” ایوان شوایچنکو، مدیر عامل Boosteroid گفت. “اعلام امروز گام دیگری در این راستا است. علاوه بر این، همراه با تیم توسعه مستقر در اوکراین، ما از تعهد مستمر مایکروسافت به اوکراین قدردانی می کنیم، و ما با هم در ابتکاری کار خواهیم کرد که از جامعه توسعه بازی های محلی خود برای سرمایه گذاری بیشتر در این کشور حمایت کند. بهبود اقتصادی.”

به نظر می رسد که مشارکت Boosteroid بر اساس تلاش های خیریه موجود مایکروسافت برای حمایت از اوکراین در مواقع درگیری است: “این مشارکت مبتنی بر 430 میلیون دلار فناوری و کمک مالی است که از زمان تهاجم غیرقانونی روسیه به اوکراین ارائه کرده ایم، و گام هایی را که ما ادامه خواهیم داد را نشان می دهد. برای حمایت از 160000 توسعه‌دهنده نرم‌افزار اوکراین.» برد اسمیت، معاون و رئیس مایکروسافت، گفت: «این به توافق‌های اخیر ما با نینتندو و انویدیا نیز می‌افزاید، و حتی برای قانون‌گذاران واضح‌تر می‌کند که خرید اکتیویژن بلیزارد، Call of Duty را در دسترس قرار می‌دهد. در دستگاه های بسیار بیشتری نسبت به قبل.”