مایکروسافت فکر می کند سونی می تواند جایگزین خود را برای Call of Duty ایجاد کند

مایکروسافت هنوز در مذاکرات عمیق خود با چندین تنظیم کننده بین المللی در مورد تصاحب اکتیویژن بلیزارد است و به نظر می رسد که تنش ها در حال افزایش است، با مهلتی نزدیک است. سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) نیاز به قانع‌کننده‌های زیادی دارد زیرا تصاحب پیشنهادی را تهدیدی جدی برای توانایی سونی برای رقابت با مایکروسافت می‌داند و مالکیت سری Call of Duty یکی از اهداف اصلی آن است. سونی ابراز نگرانی کرده است که این فرنچایز موفق در آینده به یک کنسول بالقوه انحصاری ایکس باکس تبدیل شود – مایکروسافت متعهد شده است که توسعه پلتفرم‌های پلی استیشن را برای یک دوره پیشنهادی 10 ساله، بدون مصالحه‌های فنی و با وعده انتشار همزمان همه نسخه‌ها به صورت همزمان، ادامه دهد. روزها.

مایکروسافت در آخرین شهادت خود به CMA بریتانیا (کمی عجیب) پیشنهاد کرد که سونی راهی برای پاسخگویی خود به سری Call of Duty بیابد: “مایکروسافت 10 سال را برای سونی کافی می‌داند، به عنوان ناشر اصلی کنسول و پلتفرم، برای توسعه جایگزین‌هایی برای Call of Duty…. دوره 10 ساله به نسل بعدی کنسول‌ها نیز گسترش خواهد یافت…. علاوه بر این، اثر عملی درمان به دوره 10 ساله فراتر خواهد رفت، زیرا بازی‌های دانلود شده در داخل آخرین سال درمان را می‌توان تا آخر عمر آن کنسول (و فراتر از آن، با سازگاری با عقب) اجرا کرد.”

سونی بودجه لازم برای گسترش استودیوی توسعه شخص اول خود را دارد، اما برای ایجاد یک عملیات چند سایتی که بتواند در همان سطحی که در حال حاضر عناوین Call of Duty را به طور منظم تولید می کنند، به منابع زیادی نیاز دارد. . . سونی اواسط سال گذشته، سازنده سری Destiny، Bungie را خریداری کرد که بیش از 800 کارمند دارد، اما این استودیو در MMO تخصص دارد، البته در قالب شوتر اول شخص. توسعه‌دهنده هلندی Guerrilla Games به خاطر تولید انحصاری‌های پلی‌استیشن شهرت دارد و در ساخت بازی‌های تیراندازی اول‌شخص همانند CoD، در قالب سری Killzone، سابقه‌ای دارد. آخرین ورودی، Shadow Fall، در سال 2013 منتشر شد و Guerrilla به سمت توسعه بازی‌های نقش‌آفرینی اکشن Horizon سوم شخص رفت. کتابخانه PlayStation FPS تا حد زیادی با سایر پلتفرم‌ها مشترک است، سری Call of Duty نمونه‌ای از آن است، زیرا مایکروسافت همچنین پیشنهاد می‌کند تا دامنه بازی‌ها را در کنسول‌های نینتندو گسترش دهد. Deathloop یک کنسول فعلی انحصاری برای پلی استیشن 5 است، اما توسعه دهنده آن بخشی از گروه بزرگتر Bethesda است که توسط مایکروسافت در بهار 2021 خریداری شد. شرکت سونی 5 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری های جدید در سال 2023 دارد – دیدن آن جالب خواهد بود. چقدر می توان برای رشد عملیات توسعه بازی خود در سراسر جهان هزینه کرد. مایکروسافت به وضوح توانایی‌های مالی رقیب خود را زیر نظر دارد و معتقد است که امکانات لازم را برای شروع در رقیبی در اندازه CoD دارد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران