مایکروسافت حذف استراتژیک بازی های پلی استیشن 5 از توسعه را رد کرد

Arkane Lyon، فرانسه کنسول انحصاری Deathloop زمان بندی شده پلی استیشن 5 را توسعه داد و مایکروسافت در بیانیه دیروز مطمئن شد که به آن اشاره کرده است. این بازی در سپتامبر 2021 برای PS5 و PC منتشر شد و دارندگان Xbox Series X و S باید یک سال دیگر برای نسخه تبدیل شده Deathloop منتظر بمانند. Ghostwire: Tokyo توسط استودیوی ژاپنی Tango Gameworks، تیم دیگر Bethesda Softworks توسعه داده شد و بازی آنها در اوایل سال 2022 به عنوان یک انحصاری زمان بندی شده برای پلی استیشن 5 و رایانه شخصی منتشر شد. نسخه ای از Ghostwire: Tokyo برای کنسول های Xbox Series X و S قرار است ماه آینده عرضه شود.

مایکروسافت در حال حاضر مشتاق ارائه تصویری تمیز است – چندین تنظیم کننده بین المللی در حال بررسی پیشنهاد این شرکت برای تصاحب گروه عظیم Activision Blizzard هستند. سونی استدلال می کند که این معامله می تواند منجر به تحریف ناعادلانه رقابت در بازار بازی های کنسول شود. سری Call of Duty یک فرنچایز بسیار مورد بحث در زمینه تصاحب است و آینده بالقوه آن تحت مالکیت مایکروسافت مبهم است – علیرغم وعده 10 ساله برای ادامه برنامه انتشار بین پلتفرمی برای عناوین فعلی و آینده CoD. نسل. . سونی نگران چشم انداز فروش پلتفرم کنسول پلی استیشن خود پس از این دوره ده ساله پیشنهادی است، در دنیایی که Call of Duty به یک انحصاری Xbox تبدیل می شود. نگرانی های او ممکن است به امروز برگردد، به خصوص با توجه به لغو ادعایی نسخه پلی استیشن 5 از Redfall.

سخنگوی مایکروسافت بیانیه‌ای به Eurogamer صادر کرد: “ما هیچ بازی را از پلی‌استیشن حذف نکرده‌ایم. در واقع، از زمان خرید ZeniMax و دو بازی اول که پس از آن ارسال کردیم، جای بازی‌هایی را که روی پلی‌استیشن سونی عرضه کرده‌ایم گسترش داده‌ایم. خاموش شدن انحصاری های پلی استیشن 5 بود. ما از زمان خاموش شدن Minecraft با گسترش دامنه دسترسی این فرنچایز، همین کار را انجام دادیم. همه بازی هایی که در زمان خرید ZeniMax در مارس 2021 در پلی استیشن در دسترس بودند، هنوز در پلی استیشن در دسترس هستند و ما به این کار ادامه داده ایم. ما همیشه گفته ایم که تصمیمات بعدی در مورد توزیع بازی های ZeniMax برای سایر کنسول ها به صورت موردی گرفته خواهد شد.

مشخص نیست که آیا استودیو Arkane در تگزاس در ابتدا قصد داشت که Redfall یک عنوان چند پلتفرمی در اوایل چرخه توسعه آن باشد یا خیر. این بازی به طور رسمی در کنفرانس بازی E3 در ژوئن 2021 معرفی شد، که سه ماه پس از پیوستن Arkane به مایکروسافت از طریق تصاحب Bethesda Softworks برگزار شد. سری Dishonored و Prey (2017) همگی نسخه‌های متقابل پلتفرمی بودند که توسط Arkane قبل از قرارداد 2021 ساخته می‌شدند، بنابراین با توجه به سابقه استودیو می‌توان فرض کرد که Redfall زندگی خود را به همین شکل آغاز کرد.

Redfall در تاریخ 2 می 2023 به طور انحصاری برای Xbox Series X|S و PC عرضه می‌شود. اکنون پیش‌سفارش دهید یا برای محتوای انحصاری با Game Pass بازی کنید – برای اطلاع از Redfall.com بازدید کنید.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

مایکروسافت به سرعت به واکنش گیمرهایی که از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه این شرکت مانع از توسعه نسخه پلی‌استیشن 5 Redfall توسط یک استودیوی داخلی – Arkane شده بودند، خشمگین شد. مدیر خلاق بازی، هاروی اسمیت، این هفته مشغول وظایف مطبوعاتی بوده است و ممکن است با افشای بیش از حد دستورالعمل‌های بخش Xbox از ریل خارج شده باشد. هاروی در مصاحبه‌ای با IGN فرانسه گفت که مایکروسافت در دوران پس از خرید ZeniMax (گروه مادر Bethesda Softworks) در سال 2021، سیاست “عدم پلی استیشن 5” را داشت. او تغییر رژیم را توضیح داد: “آنها وارد شدند و آنها را دریافت کردند. گفت: “ما روی Xbox، PC و Game Pass تمرکز کرده ایم.” اسمیت گفت که او این تصمیم را پذیرفته است زیرا “یک پلتفرم کمتر برای نگرانی و یکی پیچیدگی کمتر است.”