“ماژول اپتیک تعبیه شده” جدید Kyocera به پهنای باند رکوردی دست می یابد و مصرف برق مرکز داده را کاهش می دهد.

3) صرفه جویی در فضا
ابعاد ماژول Kyocera فقط 43.5 x 30 x 8.1 میلی‌متر است که پهنای باند 512 گیگابیت بر ثانیه را برای انتقال داده با ظرفیت بالا حتی در فضای محدود امکان‌پذیر می‌سازد. این به مشتریان کمک می‌کند تا مراکز داده سریع‌تر و کارآمدتری بسازند.

در آینده، برای حمایت از نوآوری‌هایی مانند رانندگی خودکار و Metaverse، باید مراکز داده بیشتری برای کاهش تأخیر و کوتاه‌تر کردن فاصله تا کاربران نهایی ساخته شود. این ماژول با دستیابی به سرعت بالا و ظرفیت زیاد در یک فرم کوچک به کوچک سازی کمک می کند و امکان ساخت مراکز داده در مناطق شهری و سایر مناطق پرجمعیت را فراهم می کند.

2) پهنای باند رکورد جهانی، ظرفیت بزرگتر
بیشترین پهنای باند در بین اپتیک های تعبیه شده در بازار امروز 100 گیگابیت بر ثانیه است. ماژول Kyocera به پهنای باند رکورد 512 گیگابیت در ثانیه دست می یابد که بیش از 5 برابر محصولات معمولی است. چنین پهنای باند وسیعی امکان پذیر است زیرا این ماژول از یک بستر نصب شده سرامیکی با دمای پایین (LTCC) که توسط Kyocera توسعه یافته است، استفاده می کند که ویژگی های سخت افزاری برجسته ای مانند سیم کشی نازک، ثابت دی الکتریک پایین، چند لایه و رسانایی حرارتی را ارائه می دهد.

ماژول نوری جدید کیوسرا دارای یک فرم فاکتور کوچک شده است که می تواند در داخل سرور در نزدیکی پردازنده نصب شود و با تبدیل فوری داده های الکترونیکی به سیگنال های نوری، انتقال سیگنال کم مصرف را ممکن می سازد. علاوه بر این، پهنای باند انتقال نمونه اولیه 512 گیگابیت بر ثانیه سرعت و ظرفیت مرکز داده را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

شرکت Kyocera امروز اعلام کرد که یک ماژول نوری تعبیه شده را توسعه داده است که به پهنای باند رکورد 512 گیگابیت بر ثانیه دست می یابد. ماژول باید از برنامه های شبکه پرسرعت مانند مراکز داده پشتیبانی کند. علاوه بر این، با تبدیل سیگنال های الکتریکی به سیگنال های نوری، این ماژول از انرژی بسیار کمتری نسبت به جایگزین های معمولی استفاده می کند و همچنین به کاهش مصرف برق و ارتقای پایداری کمک می کند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

توسعه آینده
Kyocera به آزمایش فناوری ماژول نوری تعبیه شده خود با شرکت های شریک برای دستیابی به تجاری سازی در اسرع وقت ادامه خواهد داد. علاوه بر این، ما به مشارکت در تحقیق و توسعه برای توسعه محصولات جدیدی که به حل چالش‌های جامعه دیجیتال در حال تغییر امروز کمک می‌کند، ادامه خواهیم داد.

ماژول نمونه اولیه Kyocera برای نصب بر روی یک برد مدار چاپی در نزدیکی پردازنده کوچک شده است و به داده های الکترونیکی اجازه می دهد تا فوراً به سیگنال های نوری تبدیل شوند. علاوه بر این، این محصول برای ایجاد بهبودهای بی سابقه در نسبت سیگنال به نویز طراحی شده است و عملاً از دست دادن سیگنال ناشی از هادی های الکتریکی معمولی را حذف می کند. به لطف این پیشرفت‌های فناوری، ماژول نوری تعبیه‌شده Kyocera به پهنای باند 512 گیگابیت در ثانیه (Gbps) رسیده است و انتظار می‌رود به مراکز داده و ابررایانه‌ها در صرفه‌جویی در انرژی و افزایش پهنای باند و سرعت انتقال داده کمک کند.

زمینه توسعه

هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و گسترش خدمات ارتباطی 5G باعث افزایش سریع ترافیک اینترنت در سراسر جهان و تقاضای بی سابقه برای مراکز داده پرسرعت و پهنای باند بالا شده است. با این حال، صنعت مراکز داده به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مصرف کننده اصلی برق است، بنابراین کاهش مصرف انرژی آنها نیز یک مسئله اصلی برای جامعه است.

ویژگی های محصول نمونه اولیه
1) صرفه جویی در مصرف انرژی
هادی های مسی معمولا برای ارسال و دریافت سیگنال های الکتریکی مورد نیاز هستند. با این حال، حتی بهترین هادی‌های مسی مقاومت الکتریکی ایجاد می‌کنند که منجر به از دست دادن سیگنال می‌شود. ماژول نوری جدید کیوسرا سیگنال الکتریکی پردازنده را به سیگنال نوری کم تلفات روی PCB تبدیل می کند. علاوه بر این، داده‌ها را می‌توان به‌عنوان سیگنال‌های نوری درست قبل از رسیدن به پردازنده دریافت کرد که باعث کاهش بیشتر هدررفت سیگنال و مصرف انرژی می‌شود.