مادربورد کامپیوتر چیست و هر آنچه درباره‌ آن باید بدانید زومیت | techpowerup

با توجه به توضیح‌های داده شده مجله خبری سخت افزار کامپیوتر مناسب برای مصارف اداری و خانگی را می‌توان بسته به بودجه Mini-ITX یا Micro-ATX انتخاب نمود. اگر CPU را مغز کامپیوتر بدانیم، مادربرد را باید قلب یک سیستم دانست. مطالبی که در ادامه بیان خواهیم نمود می‌تواند راهنمای خرید مادربرد ارزان برای شما باشد. دوم اینکه با انتخاب بهترین مادربرد بعدها بتوان پردازنده و کارت گرافیک را ارتقا دهیم. گرچه خیلی کم پیش میاید که یکی از اجزای کامپیوتر حرفه ای را ارتقا بدهیم و تا قطعه خراب نشود اقدام به خرید قطعه نمی شود.

مادربرد مادربورد Asus G41 با فن و Cpu E6300

در برخی از مادربردهای کامپیوتر دو بایوس وجود دارد، در این صورت وقتی سیستم دچار خرابی یا حملات ویروسی می شود به احتمال قوی بایوس از کار می افتد، در این صورت اگر مادربرد شما دارای دو بایوس نباشد ممکن است مجبور به تعویض بایوس یا مادربرد کامپیوترتان شوید. در مادربردهای Dual Bios یکی از بایوسها بایوس اصلی است و در صورت از کارافتادن بایوس اصلی، به راحتی می توان سیستم را از روی آن بوت کرد و اطلاعات را به بایوس اصلی انتقال داد. قسمت‌های پورت USB را حتما تاکنون بر روی سیستم های مختلف دیده اید. این ورودی ها اجزای خارجی سیستم را مانند موس، کیبورد کامپیوترو…

مادربورد ام اس آی MEG Z390 GODLIKE

همان‌طور که در تصویر می‌بینید تمام اجزا و جزییات آن کاملاْ مشخص است. تقریباْ همه‌ی اجزای آن در تمام مادربردهای دیگر وجود دارد و تنها از نظر شکل و شمایل متفاوت هستند. مادربردهای معمولی از سرعت رم 1066،1600،1800 یا 2200مگاهرتزی پشتیبانی می کنند، اگر مادربردی بتواند از رم سرعت 2200 پشتیبانی کند، از رم سرعت پایین نیز می تواند پشتیبانی کند. بروید، می‌توانید مادربردهای مختلف را انتخاب و از نظر مشخصات و ویژگی ها با یکدیگر مقایسه کنید. این نوع سوکت در سال 2009 معرفی شد ، جالب است بدانید که این نوع از سوکت ها که روی مادربرد های جدیدتر نصب می شدند محصوص پردازنده های نسل اول Core I یعنی نسل قبلی Sandy Bridge بودند. این مادربرد ها، تعداد 478 پین دارند و به نام پنتیوم 4 شناخته می شود.

جهت مقایسه قیمت مادربرد در انواع برند موجود در بازار مین برد، روی نام برند مورد نظرتان کلیک نمایید. تنوع در تولید مادربرد ها به گونه ای است نه تنها در مدل ها بلکه در نوع چیپست ها نیز متنوع است. این تنوع به خاطر این است که شرکت های تولید کننده تراشه، پردازده هایی با سوکت های متنوع تولید می‌کنند. در نتیجه باید چیپست های مادربرد ها نیز با سوکت پردازنده سازگاری داشته باشند.

  • اگر شما کاربر معمولی هستید و قصد ندارید که در آینده کامپیوتر خود را ارتقا دهید، می توانید مادربرد خود را از بین برندهای ایسوس، گیگابایت و یا MSI انتخاب کنید که قیمت مناسبی دارند و مناسب کاربری معمولی طراحی شده اند.
  • تنها تفاوت بین مادربردهای بزرگ و کوچک تعداد سوکت‌ها برای ارتباط قطعات بیشتر و ارائه‌ی برق و نیروی بیشتر است.
  • می‌توان گفت که رابط بایوس مانند روح یک سیستم رایانه‌ای است و بدون آن هیچ فعالیتی در سیستم امکان‌پذیر نخواهد بود.
  • پنل پشتی مادربرد را کنترل کنید و ببینید کدامیک از موارد زیر را دارد.

به دست آورذن اطلاعات مادربورد از طریق System Informationهمان طور که دیدید، این روش بسیار آسان است. هنگام باز کردن درب کیس حتما برق کیس را قطع کنید و از دست زدن به قطعات روی آن خودداری کنید. استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی کالاوما فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

http://asanbehbar.ir