مادربرد ASRock X670E Steel Legend در اولین راه‌اندازی یا پاک کردن CMOS به صدها ثانیه زمان نیاز دارد تا حافظه را افزایش دهد.

نکته مهم اینجاست – از آنجایی که به‌روزرسانی‌های UEFI BIOS معمولاً CMOS را از بین می‌برند، صدها ثانیه طاقت‌فرسا تا زمانی که صفحه روشن شود، خواهید داشت که به شما اطلاع می‌دهد به‌روزرسانی بایوس انجام شده است. جالب است که ما هنوز چیزی ندیده‌ایم که نشان دهد اورکلاک حافظه (که شامل ده‌ها راه‌اندازی مجدد و آموزش مجدد حافظه است) صدها ثانیه طول می‌کشد، مگر اینکه به دلایلی CMOS را پاک کنید.





مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران جدول نشان می دهد که یک پیکربندی معمولی با دو ماژول 16 گیگابایتی (بخوانید: دو ماژول تک رتبه ای در 1 DIMM در هر کانال/پیکربندی 1DPC) آموزش 100 ثانیه طول می کشد (یا تا اولین راه اندازی). دو ماژول 32 گیگابایتی (معمولاً یک جفت ماژول با رتبه دوگانه در پیکربندی 1DPC) و همچنین چهار ماژول 16 گیگابایتی (چهار ماژول تک رتبه ای در پیکربندی 2DPC) 200 ثانیه طول می کشد. کمترین پیکربندی بهینه، چهار ماژول با رتبه دوگانه در یک پیکربندی 2DPC، 400 ثانیه (تقریباً 7 دقیقه) طول می کشد تا آموزش داده شود. این 100 تا 400 ثانیه یک صفحه سیاه یا بدون سیگنال نمایشگر است، برای اینکه کسی را عصبانی کند و تصور کند چیزی DOA است.

به روز شده در 2 سپتامبر: منبع پشت این داستان تایید شده که این یک مشکل در سطح ASRock است و با آخرین BIOS “حل” شده است.

در حال حاضر نمی‌دانیم که آیا این یک محدودیت در سطح AMD یا ASRock است، اما هر کسی که به یک مادربرد خرده‌فروشی ASRock X670E Steel Legend با تمام لوازم آن در جای خود پیچیده شده دسترسی داشته باشد، برچسب جالبی را دید که چهار DDR5 برد را پوشانده است. اسلات DIMM. برچسب حاوی اطلاعاتی در مورد انتخاب اسلات DIMM ایده آل برای حافظه دو کاناله (4x زیر کانال) است. اما آنچه توجه ما را به خود جلب می کند نموداری است که نشان می دهد مادربرد در اولین باری که بوت می شود یا بعد از یک عملیات CMOS (جایی که تنظیمات بایوس شما پاک می شود) چقدر طول می کشد تا حافظه را تشکیل دهد.