مادربرد کامپیوتر چیست و کجا قرار دارد؟ | techpowerup

تنظیمات خاصی که برای استفاده از فرکانس‌های بالا و خارج از استاندارد مجله خبری سخت افزار کامپیوتر حافظۀ رَم مورد استفاده قرار می‌گیرد و دسترسی به آنها معمولا از طریق بخش بایوس سیستم امکان‌پذیر است. این تنظیمات نیز همانند فرکانس حافظه به مدل حافظۀ رم، پردازنده و مادربرد بستگی دارد. زمانی میتوانیم یک مادربرد پرقدرتی بخریم که قبل از آن اجزای مادربرد و انواع مادربرد را بشناسیم ، با رایانه کمک همراه باشید تا بعد از شناخت مادربرد ،رازهای خرید مادربرد را بررسی کنیم. تعدادی از اصلی ترین اسلات‌ها را با هم مرور کردیم، بسته به نوع رایانه و مادربرد این بخش‌ها میتوانند در تعداد و اشکال یا رنگ های متفاوتی باشند اما ما سعی کردیم آن‌ها را در عمومی‌ترین حالت برای شما معرفی کنیم. کانکتور بیرونی محل اتصال تجهیزاتی مثل موس، کیبورد، پورت‌های USB، اسپیکر و لوازم جانبی دیگر می‌باشد.

  • در هر نسل از مادربردها با مدل‌های مختلفی از چیپست‌ها مواجه هستیم که هریک دارای امکانات و ویژگی‌های مخصوص به خود هستند.
  • این پین‌ها وظیفه‌ی تأمین برق و ارتباط با پردازنده را به عهده دارند.
  • برای اینکه بتوانید این اطلاعات را بنویسید، می‌توانید از دکمه Pause/Break استفاده کنید تا فرصت لازم برای نوشتن و یا دیدن دقیق مدل مادربرد را داشته باشید.
  • اهمیت انتخاب مادربرد مناسب در این است که اگر امروز تصمیم درستی بگیرید در آینده برای ارتقاء سیستم خود با مشکل مواجه نخواهید شد.
  • دوم اینکه مسیری را فراهم می‌کند تا اجزا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
بنابراین برای انتخاب یک مادربرد مناسب حین خرید سیستم گیمینگ، باید براساس مطالعه و تحقیق یا استفاده از مشاورۀ مشاوران فروش، از مادربوردی با چیپست مناسب برای سیستم گیمینگ استفاده کرد. مادربردهای دو یاچند کاناله با کانالهای ارتباطی بیشتر به سرعت سیسستم شما بسیار کمک می کند در انتخاب یا خرید مادر برد چند کاناله باز هم cpu و ram ها نیز باید چند کانله باشند. در این مقاله ما آناتومی مادربرد استاندارد ATX (نمونه‌ی به‌کار رفته در دسکتاپ‌های متداول) را بررسی می‌کنیم. تنها تفاوت بین مادربردهای بزرگ و کوچک تعداد سوکت‌ها برای ارتباط قطعات بیشتر و ارائه‌ی برق و نیروی بیشتر است. به عبارتی مادربردهای بزرگ‌تر سوکت و نیروی بیشتری ارائه می‌دهند. در نظر داشته باشید که مادربرد بزرگ‌تر به کیس بزرگ‌تری نیز احتیاج دارد و بدین ترتیب ابعاد کامپیوتر دسکتاپ نیز به شکل‌قابل توجی افزایش می‌یابد.

مادربرد مادربورد Asus P8Z68 – V / Usb 3 / Hdmi

کلیه حقوق این سایت متعلق به (فروشگاه اینترنتی کالاوما) می‌باشد. استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی هوش برتر فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی تاپ رایان فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. علاقه‌مند بودند، اما با نسل دوازدهم و سیزدهم پردازنده های اینتل، این شرکت دوباره به اوج برگشته و تاج عملکرد به دست آورده است. مجموعه مقداد آی تی در نظر دارد با استفاده از همفکری هموطنان گرامی در سرتاسر ایران امکانات منحصر به فردی را در سایت راه‌اندازی و اجرا نماید، لذا نظرات، ایده‌ها و ابزارهای مورد نظر خود را به ایمیل ارسال نمایید.

http://asanbehbar.ir

سوالپاسخقطعات مختلف کامپیوتر چگونه به مادربرد متصل می‌شوند؟انواع اجزا سیستم کامپیوتری مانند، سی پی یو، کارت گرافیک، کارت صدا، رم و غیره از طریق اسلات‌ به مادربرد متصل می‌شوند. در واقع اسلات محل قرارگیری این قطعات است.انواع مادربردها به چند دسته تقسیم می‌شوند و ویژگی‌های آن‌ها چیست؟مادربرد ATX، با اندازه‌ بزرگ‌ مناسب برای کارهای حرفه‌ای است. پورت audio برای هدفون و اسپیکر، پورت PS/2 برای کیبورد و موس و پورت LAN، برای شبکه و مودم، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تازه های ترفندهای کامپیوتری

با وجود سادگی می‌بیند که سوکت‌ها و کانکتورهای زیادی برای بررسی وجود دارند. دوم اینکه مسیری را فراهم می‌کند تا اجزا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. شما را در بار و فشار کامل و همینطور نیاز بقیه اجزای مادربرد شما برآورده کند.

مادربرد ام اس آی مدل MSI PRO B660M-P WIFI DDR4