مادربرد بررسی، خرید و قیمت مادربرد فروش ویژه مقداد آی تی | techpowerup

از جمله مواردی که لازم است تا بدانید مادربورد سیستم‌تان چیست، زمانی است که می‌خواهید سیستم‌تان را ارتقا دهید مثلا تعویض CPU، افزودن رم و حافظه، یا افزودن کارت گرافیک را در نظر داشته باشید. برای تمام این کارها باید بدانید مارد بورد سیستم‌تان چیست تا قطعات سازگار با آن را تهیه کنید. برای خرید مادربرد که بزرگ‌ترین برد الکترونیکی داخل کیس است، بهتر است موارد زیر را هم مدنظر داشته باشید. اهمیت انتخاب مادربرد مناسب در این است که اگر امروز تصمیم درستی بگیرید در آینده برای ارتقاء سیستم خود با مشکل مواجه نخواهید شد.

انواع مادربرد کامپیوتر

اگر به داخل کیس نگاه کنیم یک تخته مدار که تمام اجزای دیگر را به خود متصل کرده است خواهیم دید، نام این مدار الکترونیکی مادربرد است، حالا می‌خواهیم با قسمت‌های مختلف آن آشنا شویم. وظیفه آن نگهداری جریان الکتریسیته به مقداری است که زمان و تاریخ دستگاه در هنگام خاموش بودن سیستم حفظ شود. همه‌ی تراشه‌های اضافی و کمکی در مادربرد یکپارچه نیستند و قابل تعویض هستند. درواقع بسیاری از آن‌ها برای مدیریت یا کنترل عملکرد برد مورد استفاده هستند.

انواع مادربرد از لحاظ سوکت

هوش برتر با سال‌ها تجربه در امر خرید و فروش، تهیه و توزیع محصولات کامپیوتری در طی سال‌های اخیر با راه اندازی وب سایت اینترنتی خود قدم جدیدی را در راستای خدمت و اطلاع رسانی به هموطنان گرامی برداشته است. فروشگاه اینترنتی هوش برتر هر روز بر اساس آخرین تغييرات قیمت در بازار کامپیوتر تهران بازنویسی و آپدیت می‌شود. این فروشگاه لیست قیمت روزانه و فروش آنلاین قطعات کامپیوتر می‌باشد و از سال 1399 به منظور خرید سریع و آسان و اطلاع رسانی از آخرین تغییرات قیمت‌ها در بازار کامپیوتر به مشتریان گرامی ارائه گردیده است. از فعالیت‌های ما در راستای خدمت به مشتریان بروز رسانی آخرین قیمت‌ها و معرفی جدیدترین محصولات و اطلاعات دقیق آن‌ها همراه با اطلاعات کامل شامل گالری عکس، بررسی و نظر سنجی کاربران، اخبار به روز و ارتباط سریع با کلیه شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.

اسلات‌های پی‌سی‌آی (PCI)

ایسوس در رتبه‌بندی تولیدکنندگان مادربرد، رتبۀ اول را به خود اختصاص داده است و همچنین در فروش سخت‌افزار کامپیوتر در سال گذشته نیز رتبۀ ششم را در بین تمام شرکت‌ها کسب کرد. اما پس از مدتی از ورود AT به بازار در بردهای اصلی، یک سوکت خاص متناسب با نوع پردازنده های قابل نصب، روی برد اصلی قرار گرفت و نصب پردازنده به وسیله‌ی کاربر نیز امکانپذیر شد. به عنوان پنل خروجی مادربرد در نظر گرفته می‌شود و شامل پورت‌های USB، کانکتورهای صوتی، پورت LAN و سایر خروجی‌های سیستم می‌شود و از نظر جایگاه در قسمت پشت کیس قرار می‌گیرد. واحد تنظیم، انتقال و توزیع انرژی الکتریکی به بخش‌های مختلف مادربرد است که از قطعات مختلفی مانند ماسفت‌، چوک‌ و خازن و … تشکیل شده و از نظر جایگاه در اطراف سوکت پردازنده و معمولا در زیر هیت‌سینک‌های خنک‌کننده قرار دارند. فضای فیزیکی موجود در مادربرد برای نصب حافظۀ رم است که تعداد آن در مادربردهای جدید سری دسکتاپ 2 یا 4 عدد است.

  • اما نکته دیگری که نیاز است تا به آن توجه شود سازگاری نوع اسلات با نوع رم کامپیوتر است.
  • این مادربرد با دارا بودن 4 عدد اسلات‌های RAM حداقل می‌تواند 32 گیگابایت حافظه رم را پشتیبانی کند.
  • این بخش برای اتصال رم به برد اصلی استفاده میشود، بسته به نوع مادربرد تعداد متغیری از آن‌ها روی برد قرار دارد.
  • مقدار پشتیبانی از RAM در مادربردهای جدیدتر این استاندارد 128 گیگابایت است.

در اينجا مي‌توان از چند شركت معروف در زمينه توليد مجله خبری سخت افزار کامپیوترهاي به‌صرفه و كاربردي نام برد.اين شركت ها با قيمت خوبي كه براي مادربردهاي باكيفيت و كاربردي خود ارائه مي‌دهند. همانطور كه اشاره كرديم قيمت مادربرد وابستگي زيادي به تعداد اسلات‌هاي تعبيه شده بر روي مادربرد دارد. همانگونه که از نام این بخش پیداست برای اتصال کابل آی دی ای به برد اصلی استفاده میشود، این کابل را میتوانید در بعضی از هارد‌ها یا درایوهای CD و DVD قدیمی‌تر ببینید. ایسوس در سال ۲۰۲۰ چیزی در حدود ۱۲.۱۱ میلیارد دلار از فروش مادربرد درآمد به دست آورد و به عنوان برترین شرکت‌ تولید و فروش مادربرد در جهان شناخته شد. یک قابلیت جانبی است که معمولا در مادربردهای بالارده و برخی از مدل‌های میان‌رده دیده می‌شود. همانگونه که از نام این بخش پبداست برای اتصال کابل آی دی ای به برد اصلی استفاده میشود، این کابل را میتوانید در بعضی از هارد‌ها یا درایوهای CD و DVD قدیمی‌تر ببینید.

http://asanbehbar.ir