قیمت و خرید انواع دی وی دی رایتر درایو نوری اکسترنال با کیفیت عالی و قیمت مناسب بروزکالا | techpowerup

ممکن است مجله خبری سخت افزار کامپیوتر وی دی درایو شما قابل تعمیر نباشد و لازم باشد یک درایور جدید برای لپ تاپ خود خریداری کرده و جایگزین قبلی کنید. اگر دستگاه شما دی وی دی درایور ندارند، می‌توانید یک درایور اکسترنال لپ تاپ تهیه نمایید تا دیسک‌ها را بتوانید فراخوانی کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد توانسته باشیم شما در خرید درایور لپ تاپ راهنمایی کرده باشیم. آیا دستگاه شما بخشی برای گذاشتن دی وی دی یا سی دی دارد؟ آیا می‌دانستید که دی وی دی درایو ها انواع مختلفی دارد؟ در این مقاله ما به معرفی دی وی دی درایو لپ تاپ می‌پردازیم و انواع آن را به شما معرفی می‌کنیم. دی وی دی درایو ها از طریق پورت‌های مختلفی می‌توانند به مادربرد متصل شوند، ما تفاوت این پورت ها را ذکر کرده‌ایم.

راهنمای عيب يابی درایو CD و DVD

برای آموزش تعویض درایور خود می‌توانید به بخش وبلاگ سایت ما مراجعه نمایید و با جست‌وجوی مدل لپ تاپ خود، فیلم کامل تعویض این قطعه در لپ تاپ را مشاهده نمایید. یک دی‌وی‌دی پلیرو دی‌وی‌دی رایتر اکسترنال با کیفیتشرکتمعروف لایت آن،مدل eBAU108 این برند است. یکی از ویژگی‌های مهم این درایو نوری اکسترنال،بهره‌مندی ازفناوری لینک تو تی‌ویمی‌باشد. درایو نوری از نور لیزر برای خواندن داده‌ها یارایت (نوشتن) داده‌ها بر روی دیسک نوری استفاده می‌کند.

http://asanbehbar.ir

با این حال این قطعه گاهی با مشکل مواجه شده و نیاز به تعمیر خواهد داشت. در ادامه مطلب برخی از مهمترین ایرادات دی وی دی رام و شیوه های رفع آنها را بررسی می کنیم. دی وی دی رایتر ها ، قادرند اطلاعات تمام فرمت های سی دی و دی وی دی را بازخوانی نموده و اطلاعات جدید را روی این حافظه های نوری بنویسند ؛ بنابراین محدودیتی در استفاده از سی دی یا دی وی دی نخواهید داشت . تمام دی وی دی رایترها ، قادرند اطلاعات را روی DVD+R ، DVD+RW ، DVD-R و DVD-RW بنویسند .

  • یکی از اصلی ترین نکات توجه به میزان سرو صدایی است که از درایو های دی وی دی و سی دی شنیده می شود.
  • یک درایو اکسترنال با طراحی باریک و قابل حمل،تمام مشکلات ناشی از نبود دی وی دی رایتر را حل می‌کند.
  • اگر هنگامی که دستگاه DVD PLAYER شما مشغول کار کردن است و سر و صدای زیادی از خود تولید می‌کند.
  • اگر چنین باشد ، پس برنامه ای در رایانه شما وجود دارد که از کارکرد عادی درایو جلوگیری می کند.

این نوع درایوها یا به اصطلاح دی وی دی رایتر به کاربر اجازه می‌ دهد تا محتوای دیسک‌های نوری مانند CD ، DVD و دیسک‌هایBlu-ray را بازیابی ، ویرایش و حذف کند. بسیار مطلوب می باشد و می توانید در صورت نیاز آن را درون کیف لپ تاپ خود قرار داده و حمل کنید. برای جلوگیری از جا گذاشتن کابل اتصال این درایو می توانید آن را در جایی که در قسمت پشت درایو مختص کابل در نظر گرفته شده است قرار دهید و خیالتان از این بابت راحت گردد.

CD یا DVD کثیف است

اگر از دی وی دی رایتر اکسترنال به خوبی حفاظت گردد و آن را درون محفظه ای پلاستیکی و … نگهداری کنید که سبب شود، گرد و غبار حین جابه جایی این وسیله وارد آن نشود، به راحتی می توان بی آنکه مشکلی برایش پیش آید؛ از آن در کامپیوترهای دیگر نیز بهره گرفت و این خود می تواند صرفه جویی بسیار مناسبی نیز به همراه داشته باشد. برای ایراد دوم که عنوان شد ابتدا توضیحی را نسبت به وظیفه موتور چرخنده بیان می‌کنیم تا با مکانیزم آن آشنا شوید. عمل اسپری کردن را چند بار با فاصله انجام دهید تا میله گردان موتور به خوبی تمیز شود. تامین می گردد و از این پورت می توانید جهت اتصال به کامپیوتر بهره گیرید.