قیمت مادربرد کامپیوتر آی تی بازار | techpowerup

بنابراین با این اوصاف برای متقبل نشدن هزینه دوباره بهتر است دیگر با انتخاب بهترین مادربرد پولتان را دور نریزید. تمرکز می‌کنند، در حالی که برخی دیگر بر روی سیستم‌های اصلی تمرکز دارند که قیمت مادربرد پایینتر را به همراه دارد. نکته دیگری که پیش از خرید مادر برد باید به آن توجه کنید انتخاب بهترین فروشگاه برای خرید مادر برد کامپیوترتان است. فروش مادربرد امری ساده است اما فروشگاه هایی که بعد از فروش مادربرد پاسخگوی دیگر نیازهای شما هستند انگشت شمار هستند. و برخی از سیستم‌های خنک‌کننده آبی برای اتصال به نرم‌افزاری که نور و سنسورهای حرارتی را کنترل می‌کند، نیاز به هدرهای خاصی دارند. شما باید مطمئن شوید که یک مادربرد کامپیوتر دارای تمام هدرهای لازم برای پشتیبانی از این نوع اجزای جانبی و ویژگی های کیس است.

مادربرد مادربورد Foxconn G41 با فن و Cpu E5300

به طور معمول 4 اسلات کارت گرافیک و حداقل از 8 اسلات RAM پشتیبانی می‌کند. مقدار پشتیبانی از RAM در مادربردهای جدیدتر این استاندارد 128 گیگابایت است. مادربردهای با قابلیت اورکلاک پردازنده، تراشه و حافظه‌های سیستمی درحال‌حاضر از نوع عادی هستند و بسیاری از آن‌ها برای مدیریت این ویژگی‌ها از مدارهای مجتمع اضافی بهره می‌برند.

مادربرد مادربورد Afox G41 ddr3 با فن و Cpu E8400

این بخش برای اتصال سیم های بدنه کیس (مانند چراغ‌های جلوی پنل و کلید پاور و ریست) به مادربرد تعبیه شده، بسته به نوع برد و کیس، ظاهر و تعداد متفاوتی خواهد داشت. هیچ وجه کیس کامپیوترتان را هنگامی که دستگاه به برق متصل است باز نکنید. فهمیدن اطلاعات مربوط به مادربورد سیستم با دستور wmic baseboard در cmdبدین ترتیب می‌توانید تولید کننده، نام / مدل مادر بورد، نسخه و سریال نامبر، را ببیند. ممکن است لوگوی برند روی مادربرد هک نشده باشد اما حتما مدل آن را خواهید دید.

راهنمای خرید مادربرد

که در قالب استانداردهای مختلفی مانند x1 / x4 / x16 در مادربردها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اولین نکته در زمان خرید مادربرد، مربوط به نوع سوکت و پشتیبانی از پردازنده‌های مختلف است. باید در نظر داشت که انتخاب مادربرد و سی پی یو به صورت مکمل انجام می‌شود یعنی با انتخاب هریک از آنها، تکلیف قطعۀ دوم نیز مشخص می‌شود. مثلا با خرید یک مادربرد Z590 تنها امکان استفاده از پردازنده‌های نسل 10 و 11 اینتل امکان‌پذیر خواهد بود.

  • فشار وارد شده به این مادربردها معمولا بیش از حد معمول است و همین امر سازندگان را ملزم می کند تا از قطعات باکیفیت تر و بادوام تر استفاده کنند.
  • در هنگام بستن کیس کامپیوتر با توجه به انواع سوکت های پردازنده که روی مادربورد قرار گرفته اند می تونید کارایی سیستم خودتون رو ارتقا بدین و مراقب باشین تا سوکت پردازنده روی مادربرد شما با نوع پردازنده شما مطابقت داشته باشن و متفاوت نباشند.
  • آن‌ها معمولاً کانال‌های حافظه نامیده می‌شوند؛ بنابراین کانال شماره یک، دو شکاف را کنترل می‌کند و کانال شماره‌ی دو، کنترل دو مورد دیگر را به عهده دارد.
  • مادربردهای معمولی از سرعت رم 1066،1600،1800 یا 2200مگاهرتزی پشتیبانی می کنند، اگر مادربردی بتواند از رم سرعت 2200 پشتیبانی کند، از رم سرعت پایین نیز می تواند پشتیبانی کند.

این مجله خبری سخت افزار کامپیوتر شامل BIOS ، سوکت هائی برای حافظه مربوط به CPU و مجموعه ای از اسلات ها بود که کارت هائی از طریق آنها به برد اصلی متصل می گردیدند. انتخاب مادربرد ، یکی از تصمیمات مهم در زمان تهیه و یا ارتقاء یک کامپیوتر است .انتخاب فوق ، علاوه بر تاثیر مستقیم بر عملکرد فعلی سیستم ، بیانگر انعطاف سیستم در زمان ارتقاء نیز می باشد . قابلیت های فعلی یک کامپیوتر و پتانسیل های ارتقاء آن در آینده ، جملگی به نوع مادربرد انتخابی بستگی خواهد داشت . امروزه بر روی مادربردها ، پورت های پیشرفته ای نظیر FireWare IEEE 1394و یا USB 2.0 و حتی کارت های ( تراشه ) صدای شش کاناله و کنترل های RAID وجود داشته که می توان از آنان در زمان ارتقاء سیستم و بدون نیاز به نصب امکانات جانبی دیگر ، استفاده بعمل آورد. چیپ پل شمالی روی مادربرد ها بر اساس اینتل به پردازنده کمک می‌کند تا با رم کار کند. روی مادربردهای بر اساس AMD ارتباط کارت تصویر را فراهم می‌کند چون کنترل گر حافظه درون CPU قرار دارد.

http://asanbehbar.ir