طبق IDC Tracker، فروش تبلت‌ها و کروم‌بوک‌ها در سه‌ماهه سوم علی‌رغم بادهای مخالف بازار، همچنان کاهش می‌یابد

بر اساس داده های اولیه شرکت بین المللی داده (IDC) در سراسر جهان، در سه ماهه سوم سال 2022 (سه ماهه سوم) 8.8 درصد نسبت به سال قبل 8.8 درصد کاهش یافت و در مجموع به 38.6 میلیون دستگاه رسید. این پنجمین سه ماهه متوالی کاهش در بازار تبلت است. محموله‌های کروم بوک نیز در سه ماهه سوم سال 22 با مشکل مواجه شد و به 4.3 میلیون دستگاه کاهش یافت و 34.4 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت. هر دو بازار اکنون از صنایعی با عرضه محدود به صنایعی که با تقاضای شدید روبرو هستند تغییر مکان داده اند، زیرا هزینه های مصرف کننده و آموزش در مواجهه با عدم قطعیت های اقتصادی کاهش یافته است.

تامین کنندگان چینی در بازارهای نوظهور که تقاضای پایینی دارند به عملکرد خوب خود ادامه می دهند. تحریم های بسیاری از فروشندگان همچنین به فروشندگان چینی مانند هواوی اجازه داده است تا در بازار روسیه عملکرد خوبی داشته باشند. در همین حال، ظهور OEM های ارزان قیمت چینی مانند Realme، Xiaomi، Oppo و سایرین به رقابت سختی در دستگاه های ارزان قیمت دامن زده است. با این حال، این دستاوردها هنوز کاهشی را که توسط فروشندگان بزرگ تبلت متحمل شده اند، جبران نکرده است.

“پس از رشد گسترده در سال‌های 2020 و 2021، انتظار می‌رفت در سال 2022 کاهشی در بازار تبلت‌ها وجود داشته باشد. بازار اکنون نه تنها با کاهش تقاضا روبه‌رو است، بلکه با مشکلات اقتصادی کلان قوی نیز مواجه است. اگرچه اکثر تبلت‌ها (اندروید) و کروم‌بوک‌ها قیمت کمتری دارند، ما انوروپا ناتاراج، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی در Mobility and Consumer Device، گفت: ردیاب های IDC.» با این حال، تبلت ها از زمان گذشته موارد استفاده بیشتری پیدا کرده اند. همه گیر، از نقش آنها در فضای کاری گرفته تا یادگیری حضوری و از راه دور، سرگرمی، و حتی دگرگونی های دیجیتالی در سطوح مختلف.”

رایان ریث، نایب رئیس گروه IDC Worldwide Mobile and Consumer Device Trackers، گفت: «Chromebooks با تعدادی چالش در صنعت مواجه است که همه آنها به دلیل محدودیت های پلتفرم نیستند. “ما قویاً معتقدیم که کروم‌بوک‌ها به ایفای نقش اساسی در محاسبات شخصی ادامه خواهند داد و در نهایت حضور بیشتری نسبت به سایر پلت‌فرم‌های موجود به دست خواهند آورد. اما رشد همچنان کاهش می‌یابد زیرا صنعت با این محیط جدید که همه ما در آن زندگی می‌کنیم سازگار می‌شود. ما.” دیده‌ایم که بسیاری از برندهای بزرگ رایانه‌های شخصی فرصت‌ها را در فضای رایانه‌های شخصی ویندوز اولویت‌بندی می‌کنند و بدون پشتیبانی آن‌ها در سمت عرضه، بازار کروم به آرامی به تکامل خود ادامه می‌دهد.”



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران