طبق گفته TrendForce، انتظار می‌رود محموله‌های پانل‌های نظارتی برای سال 2022 سالانه 8.8 درصد کاهش داشته باشد.

طبق تحقیقات TrendForce در بازار پنل‌های نمایشگر، پنل‌های مانیتور دیرتر از پنل‌های تلویزیون و NB تصحیح نزولی عمده‌ای در محموله‌ها مشاهده کردند. برای پانل های تلویزیون، مرحله اصلاح در 3Q21 آغاز شد. برای پنل های NB، کاهش شدید محموله ها در سه ماهه دوم سال 22 رخ داد. در مورد کنترل پنل ها، محموله های آنها تا سه ماهه سوم 22 کاهش قابل توجهی نداشت. با انجام اصلاحات بعدی، بازگشت نهایی نیز در نقطه دورتری در آینده رخ خواهد داد. با توجه به اینکه برندهای مانیتور در حال حاضر هنوز سطح بسیار بالایی از موجودی پنل را در اختیار دارند، انتظار می‌رود که فروش پنل‌های مانیتور 5.3 درصد دیگر در سه ماهه اول سال 23 کاهش یابد.

با نگاهی به سه ماهه دوم سال 23، سطح موجودی به سطح بهینه‌تری برای برندها و کانال‌ها بازمی‌گردد. با نزدیک شدن به فصل اوج سنتی در 2H23، انتظار می‌رود محموله‌های پانل‌های نظارتی برای سه ماهه دوم به 35.7 میلیون دستگاه بازگردند و بنابراین به سطح متوسط ​​محموله‌های سه ماهه دوم طی چهار سال قبل از ظهور کووید-19 بازگردند. همه گیری (یعنی از 2016 تا 2019). علاوه بر این، از آنجایی که رقم محموله‌های سه ماهه اول یک پایه مقایسه ضعیف خواهد بود، رقم محموله‌های سه ماهه دوم رشد QQ دو رقمی را منعکس می‌کند. انتظار می رود با رفتن به نیمه دوم نیمه دوم، تورم جهانی کاهش یابد و با کاهش محدودیت های مربوط به بیماری همه گیر، اقتصاد چین باید بهبودی را تجربه کند. بنابراین، پویایی عرضه و تقاضا در بازار کنترل پنل احتمالاً از الگوهای معمول فصلی پیروی می کند.

بر اساس ردیابی حمل و نقل پنل TrendForce، محموله های پنل مانیتور پس از رسیدن به اوج در سه ماهه چهارم سال 21 شروع به کاهش کرده است و انتظار می رود در سه ماهه اول 23 به پایین ترین سطح خود برسد. هنگامی که سطح موجودی به سطح بهینه برای کل زنجیره تامین بازگردد، برندها شتاب عرضه را دوباره به دست خواهند آورد. سپس، محموله‌های پنل مانیتور از طریق یک چهارم افزایش می‌یابد. TrendForce در حال حاضر پیش‌بینی می‌کند که کل برای سال 2023 به 149 میلیون سکه خواهد رسید که نشان دهنده کاهش نرخ رشد سالانه 5.8٪ است.

(توجه: “NB” مخفف رایانه قابل حمل (نوت بوک).)



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

محموله‌های پانل‌های نظارت در سال جاری به دلیل عوامل مختلفی که باعث اختلال در اقتصاد و سیاست جهانی شده است، در سه ماهه کاهش یافته است. TrendForce پیش‌بینی می‌کند که فروش پنل‌های مانیتور در سال 2022 در مجموع به 158 میلیون قطعه برسد که نسبت به سال گذشته 8.8 درصد کاهش داشته است.