صدها آی سی مقاوم در برابر تشعشعات Renesas Intersil در ماموریت Artemis 1 به ماه بلند شدند.

شرکت Renesas Electronics، ارائه‌دهنده پیشرو راه‌حل‌های نیمه‌رسانای پیشرفته، امروز اعلام کرد که صدها مدار مجتمع (آی‌سی) سخت‌شده با تشعشع (راد-سخت) خود، شامل بیش از 50 شماره قطعه مختلف، در پرتاب Artemis 1 که در نوامبر از آب خارج شد، هستند. 16. مدارهای مجتمع راد سخت با نام تجاری Intersil بخشی از سیستم های مدیریت باتری، الکترونیک کنترل موتور RS-25 و سیستم کنترل موتور هستند. روی کپسول Orion که دور ماه خواهد چرخید، Renesas اجزای ضروری برای بردهای کنترل، کامپیوتر پرواز اصلی، سیستم دوربین داکینگ، سیستم توزیع برق و الکترونیک کنترل، نمایشگر و پنل را فراهم کرد. آی سی های مارک Intersil چندین عملکرد از جمله مدیریت توان و پردازش سیگنال دقیق را انجام می دهند.

فضای اعماق محیطی چالش برانگیز برای پروازهای فضایی و سیستم های اکتشاف سیارک ها است، به ویژه به دلیل محیط پرتوهای شدیدی که تقریباً در تمام پروفایل های ماموریت با آن مواجه می شود. طراحی، چیدمان، فن‌آوری‌های فرآیندی خاص، و مراحل ساخت مانند تست سوختن و دوز کل آی‌سی‌ها، عملکرد قابل پیش‌بینی را تضمین می‌کند و از خرابی سیستم در حین پرواز و در طول مدت طولانی خدمه و ماموریت‌های رباتیک به سیارات دیگر جلوگیری می‌کند.

قابلیت های آی سی های پرواز فضایی برند Intersil Renesas عبارتند از:

  • بیش از 400 محصول مقاوم در برابر تشعشعات واجد شرایط فضایی موجود است
  • به طور مداوم در کارخانه واجد شرایط MIL-PRF-38535 Renesas در پالم بی، فلوریدا طراحی و تولید شده است.
  • برند Intersil Renesas یکی از تنها 15 تامین کننده QML برای آژانس لجستیک دفاعی RHA (زمینی و دریایی) است.
  • محصولات کاملاً مطابق با کلاس V (در سطح فضایی)
  • محصولات بر روی نقشه های جداگانه DLA SMD هستند



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

آرتمیس برنامه جاه طلبانه ناسا است که برای اولین بار در بیش از 50 سال، بشریت را به ماه باز خواهد گرداند. آرتمیس 1 کپسول اوریون پر از آدمک های آزمایشی را به مدار اطراف ماه می فرستد و مکعب ها و دیگر آزمایش های فضایی را در یک ماموریت 42 روزه برای آزمایش همه سیستم های حیاتی به کار می گیرد. آرتمیس 2 (2024) خدمه ای خواهد داشت که به دور ماه می چرخند و راه را برای آرتمیس 3 (2025) هموار می کنند که اولین زن و اولین فرد رنگین پوست را روی ماه فرود خواهد آورد. طرح این است که آرتمیس به ساخت یک ایستگاه فضایی در مدار ماه و یک پایگاه در قطب جنوب ماه ادامه دهد. این زیرساخت امکان دستیابی به هدف چشمگیر مأموریت خدمه به مریخ در دهه 2040 را فراهم می کند.

کریس استفنز، معاون رئیس و مدیر کل بخش تجاری HiRel در Renesas گفت: “ما از چندین دهه تجربه به عنوان تامین کننده فضایی مورد اعتماد برای طراحی و تولید IC های فوق العاده مقاوم با برند Intersil برای مقاومت در برابر سخت ترین محیط ها استفاده می کنیم.” این دستگاه‌ها نقشی کلیدی در تحقق این لحظه مهم دارند که تخیل گروهی جدید و متنوع از مهندسان، دانشمندان و کاشفان را به خود جلب می‌کند.»نام تجاری Renesas Intersil دارای سابقه طولانی در صنعت فضایی است که بیش از شش دهه را در بر می گیرد، که با تاسیس Radiation Inc. در سال 1950 شروع شد. از آن زمان، تقریباً تمام ماهواره ها، پرتاب های شاتل و ماموریت های فضاپیما اکتشافات فضایی عمیق شامل برند Intersil هستند. محصولات . Renesas از این تجربه برای ارائه محصولات کارآمد، بهینه سازی حرارتی و بسیار قابل اعتماد Intersil با نام تجاری SMD، MIL-STD-883 و MIL-PRF 38535 Class-V/Q Intersil برای دوربین های دفاعی، قابلیت اطمینان بالا (Hi-Rel) و سرعت استفاده می کند. بازارهای فضای سخت مدارهای مجتمع رادی سخت Renesas Intersil از زیرسیستم ها برای کاربردهای حیاتی در انتقال ارتباطات داده، منابع تغذیه و تهویه برق، مدارهای حفاظت عمومی و تله متری، ردیابی و کنترل (TT&C) پشتیبانی می کنند.