شرکت Q-Pixel از اولین نمایشگر رنگی microLED با وضوح فوق العاده بالا (> 5000 PPI) رونمایی کرد.

Q-Pixel چگونه چشم انداز نمایشگرهای MicroLED را تغییر می دهد؟
فناوری microLED چند رنگی اختصاصی Q-Pixel، قابلیت تنظیم رنگ را به یک پیکسل 4 میکرونی معرفی می‌کند و جایگزین LED تک رنگ صد ساله می‌شود و چالش‌های دهه‌ها را برای صنعت میکرو نمایشگر حل می‌کند. LED تک پیکسلی رنگی قابل تنظیم Q-Pixel، نیاز به انتخاب و مکان (یک گلوگاه کلیدی در مونتاژ صفحه نمایش LED سنتی) را از بین می برد، در حالی که تراکم پیکسلی فوق العاده بالا را امکان پذیر می کند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

شرکت Q-Pixel، یک استارت آپ مخفی کاری مستقر در لس آنجلس، اولین نمایشگر رنگی microLED با وضوح فوق العاده بالا را معرفی کرد که نقطه عطف جدیدی را در صنعت نمایشگر رقم زد. Q-Pixel برای اولین بار با استفاده از فناوری microLED پلی کروماتیک اختصاصی خود، به یک صفحه نمایش LED رنگی با تراکم پیکسلی 5000 پیکسل در اینچ (PPI) دست یافته است که از رکورد جهانی فعلی 2000 PPI که توسط ITRI از تایوان نگهداری می شود، پیشی گرفته است. فناوری جدید انقلابی Q-Pixel یک تغییر بازی در صنعت نمایشگر است.

صفحه نمایش MicroLED چیست؟

از زمان اختراع اولین دیود تک رنگ ساطع کننده نور (LED)، فناوری LED در اکثر کاربردهای الکترونیکی در همه جا حاضر شده است. به ویژه، در صنعت نمایشگر، نمایشگرهای روشن و کم مصرف موجود در تلویزیون‌ها، تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل امروزی را فعال می‌کند. نمایشگرهای MicroLED به دلیل بهره وری انرژی بالا، زمان پاسخگویی سریعتر و تراکم پیکسلی بالاتر، جام مقدس مورد تقاضای صنعت نمایشگر هستند. با این حال، طی دو دهه گذشته، تراکم پیکسلی LED رنگی و وضوح صفحه نمایش بهبود چندانی نداشته است. این تا حد زیادی به دلیل محدودیت تولید مونتاژ LED های قرمز، سبز و آبی جداگانه برای دستیابی به طیف رنگی کامل است.