شرکت Hewlett Packard ابررایانه های HPE Cray EX و HPE Cray XD را برای مشتریان سازمانی به ارمغان می آورد.

HPE یک اکوسیستم قوی از محاسبات ناهمگن و راه حل های شتاب داده شده را ارائه می دهد
ابرکامپیوترهای جدید HPE Cray EX2500 و HPE Cray XD2000 و XD6500 از جدیدترین پردازنده‌ها، پردازنده‌های گرافیکی و شتاب‌دهنده‌ها پشتیبانی می‌کنند تا قابلیت‌های محاسباتی پیشرفته و سریع‌تری را برای پشتیبانی از حجم‌های کاری سخت ارائه دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه کارها ابر رایانه های HPE با نتایج واقعی، از غرفه HPE شماره 2413 در SC22 در دالاس، تگزاس (13 تا 17 نوامبر) بازدید کنید.

HPE همچنین اولین کسی خواهد بود که یک سیستم کلاینت را با استفاده از نسل چهارم پردازنده‌های Intel Xeon Scalable برای آزمایشگاه ملی Los Alamos در وزارت انرژی ایالات متحده راه‌اندازی می‌کند. سیستم جدید «تقاطع» از تحقیق و توسعه سازمان امنیت هسته‌ای ملی (NNSA) برای مقابله با مدل‌سازی و شبیه‌سازی تسلیحات هسته‌ای حیاتی در وضوح‌های سه بعدی بالا برای اطمینان از قابلیت اطمینان انبار و امنیت هسته‌ای پشتیبانی می‌کند.

ابررایانه‌های HPE Cray EX2500، با پردازنده‌های نسل چهارم AMD EPYC، اکنون برای مشتریان منتخب قابل سفارش هستند و در سه ماهه دوم سال 2023 به‌طور گسترده در دسترس خواهند بود.

ابررایانه HPE Cray XD6500 از نسل چهارم پردازنده های اینتل Xeon Scalable پشتیبانی می کند.

شرکت Hewlett Packard (NYSE: HPE) امروز اعلام کرد که با ارائه ابرکامپیوترهای پیشرو در صنعت خود با شکلی کوچکتر و پایین تر، ابرکامپیوترها را برای کسب و کارهای بیشتری برای بهره بردن از بینش، حل مشکلات و نوآوری سریعتر در دسترس قرار می دهد. قیمت

HPE نمونه کارها و راه حل های ابررایانه پیشرو در صنعت خود را در SC22 به نمایش می گذارد
HPE برخی از راه‌حل‌های ابررایانه و هوش مصنوعی پیشرو خود را در SC امسال به نمایش می‌گذارد، یک کنفرانس جهانی سالانه در زمینه محاسبات، شبکه، ذخیره‌سازی و تجزیه و تحلیل با کارایی بالا که دستاوردها را جشن می‌گیرد و الهام‌بخش فرصت‌های جدیدی است که توسط ابررایانه‌ها ارائه می‌شود.

ابررایانه HPE Cray EX2500 از پردازنده های نسل چهارم AMD EPYC و پردازنده های نسل چهارم اینتل Xeon Scalable پشتیبانی می کند.

ابررایانه‌های HPE Cray XD2000 با پردازنده‌های نسل چهارم Intel Xeon Scalable، در سه ماهه دوم سال 2023 قابل سفارش خواهند بود.

با ترکیب فناوری ابررایانه پیشرفته HPE با محیط توسعه یادگیری ماشین HPE، کاربران می‌توانند زمان به ارزش معمولی را برای دستیابی به نتایج ساخت مدل ماشین و آموزش، هفته‌ها و از ماه‌ها تا چند روز تسریع کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راه حل های ابررایانه HPE و هوش مصنوعی، به این آدرس مراجعه کنید: https://www.hpe.com/us/en/compute/hpc/supercomputing/cray-exascale-supercomputer.html



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

ابررایانه‌های HPE Cray XD2000 با پردازنده‌های نسل چهارم AMD EPYC با قابلیت خنک‌کننده هوا، در تاریخ 10 نوامبر قابل سفارش خواهند بود. HPE Cray XD2000 با پردازنده‌های نسل چهارم AMD EPYC با قابلیت خنک‌کننده مستقیم مایع، در تاریخ 5 دسامبر در دسترس خواهد بود.

تسریع زمان برای بازاریابی و تقویت رقابت صنعت با ابررایانه
ابر محاسبات همچنان ارزش قابل توجهی در پیشرفت تحقیق و توسعه و افزایش رقابت نشان می دهد.

شرکت‌های بخش انرژی، مانند نفت و گاز، خدمات مالی، مراقبت‌های بهداشتی و علوم زیستی، و تولید، اکنون می‌توانند با اتخاذ راه‌حل‌های ابررایانه HPE که از انطباق با اندازه، مقیاس و نیازهای بودجه مرکز داده‌شان پشتیبانی می‌کنند، از فناوری‌های قدرتمند بهره ببرند. در اینجا نمونه هایی از مزایای مورد استفاده در صنایع وجود دارد:

  • سرعت بخشیدن به زمان عرضه به بازار با خودروهای ایمن تر و عملکرد بهتر: خودروسازان ابتدا باید الزامات تست تصادف را رعایت کنند تا از ایمنی و عملکرد وسایل نقلیه جدید اطمینان حاصل کنند تا بتوانند با عرضه محصول مواجه شوند. با شبیه‌سازی دیجیتالی ایمنی و عملکرد خودرو با استفاده از ابررایانه‌ها، خودروسازان می‌توانند بهبودهای طراحی خودرو را مدل‌سازی و آزمایش کنند و تصادفات را شبیه‌سازی کنند تا در حفاظت از مسافران پیشرفت کنند. علاوه بر این، سازندگان خودرو می‌توانند با انجام آزمایش‌های فیزیکی و شبیه‌سازی تصادف خودرو، در پول و منابع صرفه‌جویی کنند.
  • بهبود تولید با مواد پایدار: داشتن توانایی شبیه سازی اجزای فیزیکی و شیمیایی برای پیشبرد کشف مواد جایگزین می تواند به فضای تولید کمک کند تا گزینه های بسته بندی پایدار برای مراقبت شخصی و محصولات مصرفی را بهبود بخشد و هزینه های عملیاتی را برای مشاغل کاهش دهد.
  • تسریع کشف دارو برای درمان سریع‌تر بیماری‌ها: محققان و شرکت‌های داروسازی قادر خواهند بود فعل و انفعالات شیمیایی را که می‌تواند به درمان‌های دارویی جدید برای بیماری‌های دشوار و حتی هنوز کشف نشده منجر شود، بهتر درک کنند.
  • در بازارهای مالی تصمیمات میلی ثانیه ای بحرانی بگیرید: تحلیلگران مالی می توانند از عملکرد ابررایانه ها و قابلیت های هوش مصنوعی برای ایجاد تجزیه و تحلیل دقیق و الگوریتم های پیشرفته برای پیش بینی روندهای مهم سهام و تجارت و حتی بهبود تشخیص تقلب و مدیریت ریسک استفاده کنند.

نوآوری مقیاس اگزا را به ابررایانه های قابل دسترسی سازمانی گسترش دهید

امروزه HPE ابررایانه های جدید زیر را معرفی می کند که دولت و شرکت ها می توانند از آنها بهره مند شوند:

  • ابررایانه‌های HPE Cray EX2500 – معماری مشابه ابررایانه‌های HPE Cray EX4000 را ارائه می‌دهند که اولین و سریع‌ترین سیستم کلاس exascale در جهان را قادر می‌سازد، اما 24 درصد کوچک‌تر برای قرار گرفتن در یک مرکز داده سازمانی. این رویکرد فاکتور فرم جدید دارای 100٪ خنک کننده مستقیم مایع برای بهبود بهره وری انرژی است و راه حلی مقرون به صرفه را برای شرکت های بزرگی که خواهان عملکرد بهتر در مقیاس هستند، اما در اجرای کوچکتر و ردپای کمتر، ارائه می دهد.
  • ابررایانه های HPE Cray XD2000 و XD6500 – سرورهای بسیار متراکم و هدفمندی را ارائه می دهند که با ادغام نمونه کارها HPE و Cray ایجاد شده اند تا حداکثر کارایی را برای بارهای کاری پیشرفته از جمله مدل سازی، شبیه سازی و هوش مصنوعی ارائه دهند. ابرکامپیوترهای جدید HPE Cray XD با مراکز داده سنتی سازمانی سازگار هستند زیرا به مشتریان انعطاف‌پذیری و طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را برای سفارشی‌سازی فناوری‌ها در پردازنده‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، ذخیره‌سازی، اتصال به هم و گزینه‌های قدرت و خنک‌کننده، بسته به نیاز حجم کاری، ارائه می‌دهند.

ابرکامپیوترهای جدید همچنین شامل فناوری‌های زیر می‌شوند که برای سیستم‌های کلاس exascale طراحی شده‌اند تا از محاسبات و حجم کاری فشرده مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین پشتیبانی کنند:

  • HPE Slingshot، یک اتصال اترنت برای پاسخگویی به تقاضاها برای توان عملیاتی بالا و کنترل تراکم بهتر، کمک می‌کند تا برنامه‌های پیچیده اجرا شوند.
  • Cray Clusterstor E1000 برای فراهم کردن فضای ذخیره سازی گسترده با طبقه بندی هوشمند برای پشتیبانی از بارهای کاری فشرده داده، مانند آموزش مدل های هوش مصنوعی، برای ذخیره سازی و دسترسی به داده ها آسان و کارآمد.
  • محیط برنامه نویسی HPE Cray که مجموعه نرم افزاری کاملاً یکپارچه با کامپایلرها و ابزارهای توسعه را به ارمغان می آورد تا قابلیت حمل کد را فعال کند و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا کد را در زمان و مکان مورد نیاز برای بهینه سازی مدل سازی، شبیه سازی، تجزیه و تحلیل و هوش مصنوعی اجرا کنند.
  • قابلیت های پیچیده خنک کننده مستقیم مایع که به طور موثر گرما را از دستگاه های پرقدرت مانند CPU، GPU و سوئیچ ها حذف می کند.

فعال کردن هوش مصنوعی در مقیاس با نرم افزار اختصاصی یادگیری ماشین

ابرکامپیوترهای جدید همچنین برای فعال کردن هوش مصنوعی در مقیاس ایده‌آل هستند و می‌توانند به محیط توسعه یادگیری ماشین HPE مجهز شوند، یک پلت فرم نرم‌افزار یادگیری ماشینی که برای ساخت و آموزش مدل‌های هوش مصنوعی بزرگ‌تر و سریع‌تر بهینه‌سازی شده است.

با گسترش قدرت ابررایانه‌ها به سازمان‌ها، سازمان‌ها می‌توانند از قابلیت‌های مدل‌سازی و شبیه‌سازی برای ایجاد نمایش‌های دیجیتالی استفاده کنند که به آن‌ها کمک می‌کند تا درک کنند که یک چیز قبل از تولید چگونه در دنیای فیزیکی ظاهر و رفتار می‌کند. علاوه بر این، از آنجایی که بسیاری از محصولات و خدمات هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را ادغام می‌کنند، شرکت‌ها می‌توانند از ابررایانه‌ها برای ساخت و آموزش مدل‌های هوش مصنوعی بزرگ‌تر و قوی‌تر در برنامه‌های کاربردی مفید، مانند پردازش داده، زبان طبیعی و بینایی رایانه برای پیش‌بینی سریع‌تر نتایج استفاده کنند.

ابررایانه‌های HPE Cray XD6500، مجهز به پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA H100 Tensor Core، از سه ماهه اول تقویم سال 2023 قابل سفارش خواهند بود.

ابررایانه‌های HPE Cray XD6500 با پردازنده‌های نسل چهارم Xeon Scalable، در سه ماهه اول سال 2023 برای سفارش در دسترس خواهند بود.

در دسترس بودن
ابررایانه‌های HPE Cray EX2500، با پردازنده‌های نسل چهارم زئون مقیاس‌پذیر، هم‌اکنون برای مشتریان منتخب برای سفارش در دسترس هستند و در سه ماهه اول سال 2023 به طور گسترده در دسترس خواهند بود.

مجموعه توسعه یافته شامل ابرکامپیوترهای جدید HPE Cray EX و HPE Cray XD است که مبتنی بر نوآوری اگزااسکای HPE است که فناوری‌های هدفمند و سرتاسری را برای محاسبات، محاسبات سریع، اتصال، ذخیره‌سازی، نرم‌افزار، و توان و خنک‌کننده انعطاف‌پذیر ارائه می‌کند. . گزینه ها. ابررایانه ها عملکرد قابل توجهی و قابلیت های هوش مصنوعی در مقیاس را برای مقابله با حجم کاری سخت و فشرده، تسریع ابتکارات هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، و تسریع نوآوری برای ارائه سریع تر محصولات و خدمات در بازار، ارائه می دهند.

تریش دامکروگر، مدیر ارشد تولید، گفت: «ما از مرز جدیدی با عصر مقیاس بزرگ عبور کرده‌ایم که با رشد گسترده داده‌ها نشان داده می‌شود که به مدل‌سازی، شبیه‌سازی، تجزیه و تحلیل و قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی در مقیاس برای ارائه نتایج و سرعت بخشیدن به نوآوری نیاز دارد.» . و معاون ارشد، HPC، AI & Labs، HPE. با مجموعه گسترده ابررایانه‌های HPE Cray، که از فناوری‌های پیشرفته ما در مقیاس بزرگ استفاده می‌کنند، به سازمان‌های تجاری و دولتی گسترده‌تر اجازه می‌دهیم تا از فرصت رو به رشدی استفاده کنند و ابررایانه‌ها را برای برآورده کردن نیازهای مقیاس و کسب‌وکارشان در دسترس قرار دهند. .