سیستم‌های NVIDIA DGX H100 اکنون در دسترس هستند

علاوه بر این، بیمارستان ها و موسسات مراقبت های بهداشتی دانشگاهی در آلمان، اسرائیل و ایالات متحده جزو اولین کاربران سیستم های DGX H100 خواهند بود.

در میان موارد استفاده دیگر، CyberAgent ژاپنی، یک شرکت خدمات اینترنتی، تبلیغات دیجیتال هوشمند و آواتارهای افراد مشهور را ایجاد می کند. Telconet، یکی از ارائه‌دهندگان پیشرو مخابراتی اکوادور، تجزیه و تحلیل ویدئویی هوشمند را برای شهرهای امن و خدمات زبانی توسعه می‌دهد تا از مشتریان به تمامی لهجه‌های اسپانیایی پشتیبانی کند.

در آلمان، DeepL از چندین سیستم DGX H100 برای گسترش خدماتی مانند ترجمه بین ده‌ها زبانی که به مشتریان ارائه می‌کند، از جمله Nikkei، بزرگترین شرکت انتشاراتی ژاپن، استفاده خواهد کرد. DeepL اخیراً یک دستیار نوشتن هوش مصنوعی به نام DeepL Write منتشر کرده است.

سیستم‌های NVIDIA DGX H100، DGX POD و DGX SuperPOD از شرکای جهانی NVIDIA در دسترس هستند.

این امر مستلزم پیشرفت هایی در هوش مصنوعی و روباتیک است که ریزی دست اول دیده است. به عنوان دانشمند ارشد در Boston Dynamics، او به ساخت روبات هایی مانند Spot کمک کرد، یک چهارپا که می تواند از پله ها حرکت کند و حتی درها را به روی خود باز کند.

هشت GPU H100 از طریق NVIDIA NVLink متصل می شوند تا یک GPU غول پیکر ایجاد کنند. مقیاس‌گذاری به همین جا ختم نمی‌شود – شرکت‌ها می‌توانند صدها گره DGX H100 را با استفاده از NVIDIA Quantum InfiniBand 400 Gbps با تأخیر بسیار کم به یک ابر رایانه با هوش مصنوعی متصل کنند – دو برابر سرعت شبکه‌های قبلی.

پشتیبانی شده توسط یک پشته نرم افزار کامل
سیستم‌های DGX H100 بر روی NVIDIA Base Command اجرا می‌شوند، مجموعه‌ای برای تسریع زیرساخت‌های محاسباتی، ذخیره‌سازی و شبکه و بهینه‌سازی بارهای کاری هوش مصنوعی.

برای اجرای Gen AI متولد شده است
برای استفاده از DGX H100 لازم نیست یک تیم تحقیقاتی در سطح جهانی یا یک شرکت Fortune 500 باشید. استارت‌آپ‌ها در حال جعبه‌گشایی برخی از اولین سیستم‌هایی هستند که بر موج هوش مصنوعی مولد سوار شدند.

به عنوان مثال، Scissero، با دفاتری در لندن و نیویورک، از یک ربات گفتگوی مبتنی بر GPT برای کارآمدتر کردن فرآیندهای قانونی استفاده می کند. Scissero GPT آن می تواند اسناد قانونی را تهیه کند، گزارش تولید کند و تحقیقات حقوقی را انجام دهد.

الریزی، مدیر ارشد فناوری مؤسسه هوش مصنوعی، می‌گوید: «یک چیزی که از زمان تحصیل در کالج رویای آن را داشتم، ربات نوکری است که می‌تواند من را دنبال کند و کارهای مفیدی را انجام دهد – همه باید یکی از آن‌ها را داشته باشند.

محرک نوآوری هوش مصنوعی
هر پردازنده گرافیکی NVIDIA H100 Tensor Core در سیستم DGX H100 به طور متوسط ​​تقریباً 6 برابر بیشتر از GPUهای قبلی عملکرد دارد. یک DGX H100 دارای هشت عدد است که هر کدام دارای یک موتور ترانسفورماتور هستند که برای سرعت بخشیدن به مدل‌های هوش مصنوعی مولد طراحی شده‌اند.

آنها همچنین شامل NVIDIA AI Enterprise، نرم افزاری برای تسریع خطوط لوله علم داده و ساده سازی توسعه و استقرار هوش مصنوعی مولد، بینایی کامپیوتر و موارد دیگر هستند.

این فناوری که هوش مصنوعی فیزیک سبز نام دارد، اطلاعاتی مانند ردپای کربن، سن و مصرف انرژی یک جسم را به SORDI.ai اضافه می کند که ادعا می کند بزرگترین مجموعه داده مصنوعی در تولید است.

دمو هوش مصنوعی Green Physics توسط DGX H100 تسریع شده است

هوش مصنوعی Green Physics به کاربران این امکان را می دهد که پیری اشیاء را مدل کنند.
این مجموعه داده، تولیدکنندگان را قادر می‌سازد تا مدل‌های قدرتمند هوش مصنوعی ایجاد کنند و دوقلوهای دیجیتالی ایجاد کنند که کارایی کارخانه و انبار را بهینه می‌کند. با هوش مصنوعی Green Physics، آنها همچنین می توانند صرفه جویی در انرژی و CO2 را برای محصولات گیاهی و اجزای سازنده آنها بهینه کنند.

با نوکر هوشمند خود آشنا شوید
رباتی را تصور کنید که می تواند شما را تماشا کند که ظرف ها را می شستید یا روغن ماشینتان را تعویض می کند، سپس این کار را برای شما انجام دهد.

Manuvir Das، معاون Enterprise Computing در NVIDIA، امروز اعلام کرد که سیستم‌های DGX H100 طی سخنرانی در رویداد محاسبات آینده MIT Technology Review ارائه خواهند شد. لینک سخنرانی وی به زودی در اینجا در دسترس خواهد بود.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

DGX H100 مدل های زبان بزرگ را برای آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جان هاپکینز آموزش می دهد. مؤسسه سلطنتی KTH سوئد از یکی برای گسترش قابلیت‌های ابررایانه خود استفاده خواهد کرد.

اینجا برای سلامتی شماست
بسیاری از سیستم‌های DGX H100 مراقبت‌های بهداشتی را ارتقا می‌دهند و نتایج بیمار را بهبود می‌بخشند.

Rizzi گفت: “این یک کامپیوتر بسیار توانا در ردپای نسبتاً کوچک است، بنابراین راه آسانی برای توسعه و استقرار مدل های هوش مصنوعی در اختیار ما قرار می دهد.”

در توکیو، DGX H100s شبیه‌سازی‌ها و هوش مصنوعی را برای تسریع روند کشف دارو به عنوان بخشی از ابررایانه توکیو-1 اجرا می‌کند. Xeureka، استارت آپی که در نوامبر 2021 توسط Mitsui & Co. Ltd.، یکی از بزرگترین شرکت های ژاپنی راه اندازی شد، این سیستم را مدیریت خواهد کرد.

پلت فرم DGX هم کارایی و هم کارایی بالایی را ارائه می دهد. DGX H100 نسبت به نسل DGX A100 بهبودی 2 برابری در کیلووات بر پتافلاپ ارائه می دهد.

موسسه هوش مصنوعی Boston Dynamics (موسسه AI)، یک سازمان تحقیقاتی که ریشه در Boston Dynamics، پیشگام مشهور رباتیک دارد، از DGX H100 برای دنبال کردن این چشم‌انداز استفاده خواهد کرد. محققان روبات‌های متحرک ماهرانه را در نظر می‌گیرند که به مردم در کارخانه‌ها، انبارها، مکان‌های بلایای طبیعی و احتمالاً خانه‌ها کمک می‌کنند.

در سراسر جهان روشن شود
دانشگاه هایی از سنگاپور تا سوئد برای تحقیقات در بسیاری از زمینه ها به سیستم های DGX H100 متصل می شوند.

در ابتدا، DGX H100 به وظایف یادگیری تقویتی، یک تکنیک کلیدی در رباتیک، رسیدگی خواهد کرد. بعداً، در حالی که مستقیماً به نمونه اولیه روبات در آزمایشگاه متصل است، وظایف استنتاج هوش مصنوعی را انجام خواهد داد.

مشتریانی از ژاپن گرفته تا اکوادور و سوئد از سیستم های NVIDIA DGX H100 به عنوان کارخانه های هوش مصنوعی برای تولید هوش استفاده می کنند. آنها در حال ایجاد خدماتی هستند که بینش های مبتنی بر هوش مصنوعی را در امور مالی، مراقبت های بهداشتی، قانون، فناوری اطلاعات و ارتباطات راه دور ارائه می دهند و در تلاشند تا صنایع خود را در این فرآیند متحول کنند. در میان ده‌ها مورد استفاده، یکی پیش‌بینی پیری تجهیزات کارخانه است تا کارخانه‌های فردا کارآمدتر باشند.