سی‌دی-رام ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | techpowerup

دی وی دی رایتر های کامپیوتر ها از نظر اندازه تفاوتی با یکدیگر ندارند اما در لپ تاپ ها سه مدل دی وی دی رایتر وجود دارد . با تمیز کردن موتور خیلی از ایرادها ، مانند وقتی که سی دی اجرا می شود ولی دی وی دی نه یا رایت نکردن دی وی دی رایتر که اگر نرم افزاری نباشد حل می شود. اگر شما هم بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود دی وی دی رایتر دارید حتماً تا به حال با مشکلات آن روبرو شده اید.

http://asanbehbar.ir

یکی از بزرگ‌ترین مجله خبری سخت افزار کامپیوتراتی که بعد از چند ماه معمولاً برای همه درایوهای نوری ایجاد می‌شود این است که درب آن‌ها باز نمی‌شود. مکشی / کشویی؛ حتماً در زمان خرید این نکته را در نظر داشته باشید که درایور شما از کدام نوع است. در زمان قرار دادن دیسک، آن را به‌طور صحیح در آن قرار دهید و به‌صورت برعکس نگذارید. متاسفانه به علت کمبود وقت ، دوبله کردن ، زیرنویس و ویرایش کردن برخی کلیپهای آموزشی زمان و انرژی زیادی مصرف میکند که در آینده نزدیک این مشکلات رفع خواهد شد . تسمه چون از جنس پلاستیک می باشد بعد از مدتی خاصیت خودش را از دست می دهد و نمی تواند به خوبی بین موتور درب و چرخ دنده ها ارتباط برقرار کند.

  • اما انواع اکسترنال نوعی از دی وی دی درایو ها هستند که به صورت یک دیسک نوری مجزا و قابل حمل تعبیه شده و از طریق کابل USB به لپ تاپ و یا کامپیوتر شخصی شما متصل می شود.
  • در داخل این محفظه برای تمیز کردن از دو نوع مایع می توانید استفاده کنید پیشنهاد ما این است که از اسپری کنتاکت شور استفاده کنید اما به جای آن می توانید از الکل نیز برای پاک سازی کمک بگیرد و مشکلی پیش نخواهد آمد .
  • CD وDVD دو لوح ذخيره سازی اطلاعات می باشند که در ظرفیت ذخیره سازی با یکدیگر تفاوت دارند.
  • این فناوری به درایو نوری امکان اجرای انواع فایل‌های چندرسانه‌ای مانند صدا، عکس و ویدیو را می‌دهد.

قرارگیری این محصول در کیف لپ تاپ و حمل آن کار بسیار آسانی است زیرا از وزن و ابعاد کمی برخوردار است. اگر دقت کرده باشید ، سرعت خواندن / نوشتن در دی و دی یا سی دی ها با ترکیبی از یک عدد و حرف X بیان می شود . حرف X بیانگر یک عدد ثابت ( سرعت پایه ) در زمینه خواندن / نوشتن اطلاعات روی حافظه نوری است . این رقم در خواندن اطلاعات از سی دی برابر با 150 کیلوبایت در ثانیه ، برای دی وی دی 1385 کیلوبایت در ثانیه و برای دیسک بلوری برابر با 4500 کیلوبایت بر ثانیه است .

رایتر لپتاپی استوک

ایندرایو نوری اکسترنال داده‌ها را از طریق رابط پرسرعت USB 3.0 و بدون تاخیر بین درایو و سیستممنتقل می‌کند. همچنین این محصول توانایی پشتیبانی از نسخه قدیمی‌ترUSB 2.0 را هم دارد، ولی در صورت اتصال از طریق رابط USB 2.0 سرعت انتقال داده‌ها، مقداری کندتر می‌شود. رفته‌رفته لپ تاپ ها به سمت نازک‌تر شدن و سبک‌تر شدن پیش می‌روند.

دی وی دی رایتر اکسترنال ایسوس SDRW-08D2S-U Lite

IBM؛ این سری از درایو ها، مخصوص لپ تاپ های قدیمی شرکت لنوو می‌باشد. یک بار دی وی دی میخونه سی دی نمیخونه یا درش باز نمیشه یا باز میشه ولی به سرعت بسته میشه و یه سری مشکلات دیگه . دی وی دی رایتر ایسوس، دی وی دی رایتر لایت آن،و دی وی دی رایتر پایونیر. شرکت پايونير که از سال 1938 شروع به کار کرده، محصولات متنوعی از جمله دستگاه‌های جي پی اس، آمپلی فاير،اسپيکر،ضبط‌های حرفه‌ای و نيمه حرفه‌ای ماشين، دی وی دی رايتر، بلو-ری، سيستم‌های صوتی و تصويری و …

چگونه می‌توان مرکز مناسبی برای تعمیر دی وی دی رایتر اکسترنال یا اینترنال پیدا کرد؟