سوکت LGA 7529 اینتل دوباره در تصویر دیده می شود، مقایسه ها ردپای فیزیکی عظیمی را نشان می دهد

یک سری عکس با جزئیات در وبلاگی در سایت چینی Bilibili بارگذاری شده است و موضوع آن نمونه فنی یک مادربرد با سوکت LGA 7529 نسل بعدی اینتل است. مشخصات و عکس های مربوط به این دکل در گذشته ظاهر شده بود، اما آخرین نشت اطلاعات جدید زیادی را ارائه می دهد. بلاگر Bilibili یک پردازنده Sapphire Rapids Xeon را روی سوکت جدید قرار داده است که نقطه مرجع جالبی را ارائه می دهد – این نشان دهنده ردپای فیزیکی گسترده ای است که پلتفرم نسل پنجم روی برد می گیرد.

Sapphire Rapids LGA 4677 امسال (سوکت E) در حال حاضر یک چشم انداز قابل توجه در نظر گرفته می شود – با ابعاد 61×82 میلی متر. پلت فرم آتی Mountain Stream (LGA 7529) در مقایسه با کره چشم کاملاً بزرگ است و تخمین‌ها آن را با ابعاد تقریبی (از جمله بازوی نگهدارنده) 66×92.5 میلی‌متر قرار می‌دهند. پلتفرم نسل پنجم برای اجرای پردازنده های Granite Rapids و Sierra Forest اینتل طراحی شده است – انتظار می رود این خانواده از Xeon ها با ریزمعماری مقیاس پذیر در سال 2024 راه اندازی شوند. پلتفرم با نام رمز “Avenue City” شناخته می شود – شکل مرجع که دارای یک سوکت دوگانه است. پیکربندی

بر اساس تجزیه و تحلیل نمونه مادربرد مهندسی تک سوکت، افشاکننده حدس می‌زند که این پلتفرم جدید Xeon از انواع P-Core با حداکثر 86 و 132 هسته و انواع E-Core با حداکثر 334 و 512 هسته‌ها پشتیبانی می‌کند. و همچنین انواع HBM. کارت تصویر در چندین جا دارای برچسب “ES” است و مهر روی سوکت نشان می دهد که کل بسته یک نمونه اولیه ساخته شده توسط LOTES است. این محدوده‌ها خانواده Xeon را به دو پیشنهاد جدید تقسیم می‌کنند: یکی بهینه‌سازی شده برای عملکرد کاملاً مجهز به هسته‌های P و دیگری برای کارایی مجهز به آرایه هسته E. تحلیلگران صنعت پیشنهاد می کنند که اینتل با این پیشنهادات جدید در سال 2024 بخش های سرور با عملکرد بالا و رایانش ابری را هدف قرار خواهد داد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران