سونی الکترونیکس از دو دوربین IP 4K Pan-Tilt-Zoom با AI Analytics رونمایی کرد.

ریچ ونتورا، معاون راه‌حل‌های صفحه‌نمایش حرفه‌ای سونی الکترونیکس، می‌گوید: «آخرین دوربین‌های PTZ ما واقعاً یک نسل جدید را نشان می‌دهند. این مدل‌های جدید کارآمد در حالی که کیفیت تصویر پایه سونی را در خود جای داده‌اند، با افزودن آنالیز هوش مصنوعی داخلی که امکان قاب‌بندی خودکار PTZ را به همراه کنترل از راه دور بالقوه ایجاد می‌کند، حتی هوشمندتر از همیشه هستند. مشتریان ما به ما گفته‌اند که روشی که آنها محتوا را ضبط می کنند – و حتی جایی که آن را از آنجا انجام می دهند – به طرز چشمگیری در چند سال گذشته تغییر کرده است. ما گوش دادیم و یک سری کاربرپسند جدید ایجاد کردیم که آزادی ویرایش را امکان پذیر می کند، عملیات بدون مکان را اولویت بندی می کند و یک گردش کار ساده ایجاد می کند که اپراتورها را قادر می سازد. با درجات مختلف تخصص برای ایجاد محتوای بسیار حرفه ای و در عین حال کاهش هزینه های عملیاتی.”

اتوماسیون هوشمند: قاب بندی خودکار PTZ

فناوری جدید قاب‌بندی خودکار PTZ سونی با تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی که قابلیت استفاده و بهره‌وری را بهبود می‌بخشد، جدید در این سری دوربین‌های پیشرفته است. چندین زوایای قاب‌بندی خودکار، گزینه‌هایی با کادربندی خوب برای نماهای نزدیک، دور کمر، یا تصاویر تمام بدن را فراهم می‌کنند که آزادی خلاقانه و گزینه‌های سفارشی‌سازی اضافی را ممکن می‌سازد. با عملکرد خودکار، دوربین ها به محض روشن شدن برق شروع به کار می کنند و یک شی را برای ردیابی دوباره جستجو و پیدا می کنند. ترکیبی از فناوری‌های تشخیص پیشرفته و سازگار، از جمله تشخیص چهره که حتی می‌تواند چهره‌های نقاب‌دار را تشخیص دهد، استفاده می‌شود. یک چراغ نشانگر کاربرپسند جدید به کاربران امکان می دهد به راحتی تشخیص دهند که کدام دوربین به طور فعال در حال استفاده است و حرکت را ردیابی کنند.کیفیت تصویر عالی
هر دو مدل SRG-A40 و SRG-A12 از سنسور Exmor R CMOS بسیار حساس برای تصاویر با کیفیت بالا و به طور طبیعی واضح با نویز کمتر استفاده می کنند که از 4K 30p و Full HD 60p پشتیبانی می کند. SRG-A40 فناوری زوم تصویر واضح را ارائه می دهد که به صورت دیجیتالی زوم اپتیکال را از 20 برابر به 30 برابر در 4K یا 40 برابر در Full HD دوبرابر می کند، در حالی که SRG-A12 زوم تا 12 برابر را ارائه می دهد. با حالت تبدیل تله، SRG-A40 می تواند تا 80 برابر گسترش یابد، در حالی که SRG-A12 می تواند تا 24 برابر گسترش یابد، در حالی که حرکت PTZ صاف و سریع بین دوربین ها را ارائه می دهد. حالت روز و حالت شب عکسبرداری را در نور و سایه بهینه می کنند.

دستگاه Edge Analytics Sony، REA-C1000، از “PTZ Auto Framing” با به‌روزرسانی میان‌افزاری که انتظار می‌رود در پایان سال 2023 ارائه شود، پشتیبانی می‌کند. مجوز قاب‌بندی خودکار PTZ، REA-L0200، مورد نیاز است.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

SRG-A40 و SRG-A12 باید در ماه سپتامبر در آمریکای شمالی در دسترس باشند. برای اطلاعات بیشتر در مورد این مدل های جدید و طیف وسیعی از فناوری های صفحه نمایش حرفه ای سونی، به https://pro.sony/prodisplaysolutions مراجعه کنید. آخرین اخبار کسب و کار Sony Electronics را در https://pro.sony/press بخوانید یا فعالیت های تجاری سونی را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید: LinkedIn، Twitter، Facebook، Instagram و YouTube.

راه اندازی و عملیات آسان
علاوه بر ادغام و نصب آسان، راه اندازی و استفاده از دوربین ها برای اپراتورهایی با سطوح مختلف توانایی ساده است. با استفاده از ویژگی Image Settings File، کاربران می توانند به سرعت تنظیمات منو را در بین دوربین ها پیکربندی و تکرار کنند و یکپارچگی و آشنایی ایجاد کنند. عملکرد همگام سازی حرکت PTZ در مدل های جدید، حرکت صاف و سریع PTZ را به موقعیت هدف در حداکثر دامنه زاویه پان / شیب ± 170 درجه امکان پذیر می کند. فراخوانی از پیش تعیین شده، انتقال سریع از یک دوربین به زوایای از پیش تعیین شده دیگر را برای ثبت لحظات حساس امکان پذیر می کند. همچنین می‌توان از پیش‌تنظیم فریم ثابت برای نگه‌داشتن آخرین قاب گرفته‌شده در جای خود استفاده کرد، در حالی که دوربین حرکت می‌کند، انتقال‌های تار را از بین می‌برد و حواس‌پرتی را به حداقل می‌رساند. علاوه بر این، نرم‌افزار درایور وب‌کم مجازی می‌تواند تا پنج دوربین متصل را به ابزارهای کنفرانس و کنفرانس مشترک با استفاده از رایانه تبدیل کند تا کیفیت تصویر حرفه‌ای را در جلسات مبتنی بر وب ارائه کند.

Sony Electronics در حال گسترش دامنه دوربین های پان شیب زوم (PTZ) خود با افزودن دو مدل 4K با تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی داخلی است. دوربین‌های SRG-A40 و SRG-A12 به‌طور خودکار و پیوسته ارائه‌کنندگان را بدون در نظر گرفتن حرکت یا وضعیت بدنی، برای ایجاد محتوا و نظارت بی‌وقفه، بدون استفاده از رایانه، ردیابی و قاب‌بندی می‌کنند. فناوری جدید قاب‌بندی خودکار Pan-Tilt-Zoom (PTZ) عملکرد خودکار را برای ردیابی و کشف مجدد اشیاء سریع، به علاوه چندین گزینه قاب‌بندی خودکار فراهم می‌کند. ویژگی های برجسته دوربین شامل کیفیت تصویر با اتوماسیون، انعطاف پذیری IP، زوم قدرتمند، کنترل از راه دور و سهولت در نصب و استفاده است. آنها برای استفاده در برنامه های آموزشی، شرکتی، پزشکی، دولتی، پخش و برنامه های مبتنی بر ایمان و همچنین رویدادهای زنده ایده آل هستند.

تولید انعطاف پذیر و پایدار
مدل های جدیدتر اتصال 3G-SDI، HDMI و IP را ارائه می دهند (NDI|HX از طریق مجوز اختیاری)[1] و می توان از راه دور از طریق VISCA/VISCA از طریق IP، با استفاده از یک کابل شبکه واحد برای برق، خروجی و کنترل کنترل کرد. آنها همچنین شامل Power over Ethernet Plus Plus (PoE++) هستند که امکان ادغام آسان در محیط های جدید یا موجود – بدون سیم کشی برق جداگانه را فراهم می کند. با گزینه‌های اتصال قوی و یکپارچه‌سازی، سری جدید از توانایی متمایز دوربین‌های PTZ برای ارائه عکس‌برداری و کنترل حتی در مکان‌های صعب العبور و در عین حال ارائه زاویه‌ها و دیدگاه‌های جدید بهره می‌برد. پشتیبانی از RTSP (پروتکل جریان بیدرنگ) امکان مشاهده از راه دور را فراهم می کند، در حالی که پروتکل حمل و نقل قابل اطمینان امنیتی (SRT) پخش ویدئو ایمن، روان و پایدار را امکان پذیر می کند.