سفارش پردازشگر گرافیکی انبوه نشان می دهد که توییتر از پتانسیل هوش مصنوعی نهایت بهره را می برد

کارشناسان صنعت از این افزایش ناگهانی عملیات هوش مصنوعی توییتر، حتی در چنین مرحله‌ای کوچک از توسعه، اندکی متحیر مانده‌اند – با توجه به اینکه انتقادات برجسته ماسک از محدوده اهداف توییتر فراتر رفته است. «هوش مصنوعی را باز کنید. او (در کنار سایر منتقدان) از صنعت هوش مصنوعی به عنوان یک کل خواست تا آزمایشات را برای یک دوره شش ماهه متوقف کند. فراخوان هایی برای ریاکاری، منفعت شخصی و ناسازگاری انجام شد – بنابراین فقط یک روز عادی دیگر در دفتر ماسک و توییتر.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

توییتر هیچ برنامه مشخصی برای پروژه هوش مصنوعی داخلی نسبتاً جدید خود فاش نکرده است، اما زمانی که ماسک در اوایل سال جاری چندین محقق را از بخش DeepMind آلفابت استخدام کرد، چیزی در حال شکل گیری بود. این تئوری مطرح شد که او در آن زمان به دنبال انتقادات شخصی از همکاران سابقش در OpenAI، یک آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی ساکن در آن زمان جوجه کشی می کرد، بنابراین چت بات بسیار محبوب و مورد قبول آنها.

اطلاعات فاش شده نوع دقیق، مشخصات یا سازنده GPU را نشان نمی دهد. نقشه های درجه مرکز داده قرار است عملکرد جستجوی توییتر را از طریق هوش مصنوعی مولد بهبود بخشند. بازسازی بازوی تبلیغاتی پلتفرم یکی دیگر از حوزه‌های تمرکز سیستم‌های به کمک هوش مصنوعی است – اتوماسیون سخت‌افزار هدفمند یک امکان متمایز است. توییتر حجم وسیعی از داده‌های کاربر را در اختیار دارد، بنابراین واحدهای جدید مطالب زیادی برای بررسی خواهند داشت.

به گفته Business Insider، توییتر سرمایه گذاری قابل توجهی در ارتقای سخت افزار مرکز داده آمریکای شمالی خود انجام داده است. این شرکت چیزی در حدود 10000 پردازنده گرافیکی خریداری کرده است – که برای دو مرکز داده باقی مانده غول رسانه های اجتماعی در نظر گرفته شده است. منابع داخلی ادعا می کنند که ایلان ماسک یک پروژه بزرگ مدل زبان (LLM) را با هدف رقابت با سیستم ChatGPT OpenAI آغاز کرده است. پردازنده‌های گرافیکی ارزش محاسباتی زیادی در وظایف روزمره/عادی توییتر ارائه نمی‌کنند – منبع معتقد است که قدرت پردازش اضافی برای اهداف یادگیری عمیق استفاده خواهد شد.