سرویس بازی ابری آمازون لونا به کانادا، آلمان و بریتانیا می رسد

این مناطق جدید به بسته کامل Luna که اکنون شامل Ubisoft+، Jackbox Games و Luna+ خدمات اشتراک می‌شود، دسترسی پیدا کرده‌اند. برنامه Luna را می‌توان روی «دستگاه‌های منتخب» راه‌اندازی کرد، به این معنی که طیف گسترده‌ای از کیت‌های مدرن می‌توانند آن را اجرا کنند: تلویزیون‌های Fire، تبلت‌های Fire، رایانه‌های شخصی ویندوز، کروم‌بوک‌ها، مک‌ها، آیفون‌ها، آی‌پدها، تلفن‌های اندروید و تبلت‌ها. آمازون تأیید کرده است که کنترلر بی سیم رسمی لونا آن نیز در دسترس مشتریان در کانادا، آلمان و بریتانیا قرار می گیرد – که یک کالای انحصاری فروشگاه آمازون است. شایان ذکر است که می‌توانید سایر دستگاه‌های کنترلر سازگار را از طریق بلوتوث اجرا کنید، از جمله صفحه‌کلید و ماوس بی‌سیم و همچنین گیم‌پدهای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن DualShock 4.

مشترکین آمازون پرایم هر ماه مجموعه‌ای از بازی‌های رایگان دریافت می‌کنند – Megaman 11 و Trails from Zero دو عنوانی هستند که برای مجموعه مارس 2023 اضافه شده‌اند. با این حال، با شکست‌هایی مواجه شده‌اند که تبلیغ‌شده‌ترین سرویس پلتفرم، Luna+، 43 عنوان را از دست داده است. کتابخانه آن در دسامبر 2022، به زودی با 53 کتابخانه دیگر در فوریه سال جاری. سری Yakuza و No More Heroes قابل توجه ترین حذف ها بودند. آمازون لونا رقبای خدمات بازی های ابری در قالب GeForce Now NVIDIA و Xbox Game Pass مایکروسافت دارد. Google Stadia در اوایل سال 2023 پس از سال ها تلاش برای برآورده کردن انتظارات شرکت مادرش تعطیل شد. گسترش Luna به قلمرو جدید را می توان به عنوان تلاشی برای جذب مشتریان قدیمی Stadia تلقی کرد، اما این یک شرط مطمئن است که تعداد زیادی از مشتریان آمازون موجود هستند که می توانند در یک اکوسیستم خدمات آنلاین آشنا به بازی های ابری کشیده شوند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

آمازون خدمات بازی ابری Luna خود را امروز به سه منطقه جدید گسترش می دهد: کانادا، آلمان و بریتانیا. این اولین نشانه از هدف غول خرده فروشی آنلاین برای گسترش خدمات فراتر از پایگاه اولیه راه اندازی ایالات متحده است. این شرکت آشکارا مشتاق است که کتابخانه بازی‌های ابری خود را به پایگاه مشتریان گسترده‌تری برساند: «گیمرها در ایالات متحده یک سال است که از Luna لذت می‌برند و ما هیجان‌زده هستیم که این سرویس را گسترش دهیم و به مشتریان بیشتری توانایی بازی در بازی‌های با کیفیت بالا را بدهیم. بازی با کیفیت و همهجانبه بدون سخت افزار گران قیمت بازی یا دانلودهای طولانی.”