سامسونگ Exynos Connect U100 UWB Automotive SoC را معرفی کرد

سامسونگ الکترونیک، پیشرو جهانی در فناوری پیشرفته نیمه هادی، امروز اولین چیپست فوق عریض (UWB) خود را با نام Exynos Connect U100 معرفی کرد. راه حل جدید UWB با دقت سانتی متری تک رقمی برای استفاده در دستگاه های موبایل، خودرو و اینترنت اشیا (IoT) بهینه شده است و اطلاعات دقیق فاصله و مکان را ارائه می دهد. سامسونگ همچنین از “Exynos Connect” پرده برداری کرد، یک نام تجاری جدید که راه حل های ارتباط بی سیم کوتاه برد خود مانند UWB، بلوتوث و Wi-Fi را که برای تسهیل دنیای بیش از حد متصل ضروری هستند، ادغام می کند.

Joonsuk Kim، معاون اجرایی تیم توسعه اتصال گفت: «Exynos Connect U100 ما قابلیت‌های پیچیده تله‌متری و موقعیت‌یابی را با امنیت افزایش یافته ترکیب می‌کند تا اتصال بیش از حد بین افراد و اشیاء روزمره را فراهم کند و طیف وسیعی از برنامه‌های موقعیت‌یابی و ردیابی جدید را تامین کند.» در Samsung Electronics “با تکیه بر رهبری فناوری خود در فناوری های ارتباطی، ما متعهد به ایجاد نوآوری در راه حل های ارتباطی کوتاه برد هستیم تا نحوه ارتباط و تعامل با دنیای اطراف خود را تغییر دهیم.”

UWB یک فناوری ارتباط بی سیم با برد کوتاه است که در طیف فرکانس وسیعی کار می کند و امکان انتقال سریع داده ها را با توان کم فراهم می کند. UWB با توانایی خود در گرفتن داده های مکانی و جهتی بسیار دقیق، در صنایع مختلف از جمله صنایعی که با پرداخت از راه دور، کلیدهای هوشمند، خانه های هوشمند و کارخانه های هوشمند سروکار دارند، محبوبیت پیدا می کند.

Exynos Connect U100 سامسونگ توسط کنسرسیوم FiRa، یک سازمان غیرانتفاعی تحت رهبری صنعت که محصولات UWB را برای انطباق با استانداردهای قابلیت همکاری تایید می کند، تایید شده است.

U100 فرکانس رادیویی (RF)، بیس باند، حافظه فلش تعبیه شده (eFlash) و IP مدیریت انرژی را در یک تراشه واحد ادغام می کند و آن را برای استفاده در دستگاه های فشرده ایده آل می کند.

U100 با حالت صرفه جویی در مصرف انرژی می تواند عمر باتری راه حل های موبایل و خودرو و همچنین دستگاه های اینترنت اشیا مانند چراغ های ردیابی هوشمند را که با باتری هایی با قابلیت منبع تغذیه کار می کنند، به حداکثر برساند. برای برقراری ارتباط قابل اعتماد، U100 همچنین به عملکرد رمزگذاری شده Timestamp Sequence (STS) و یک موتور رمزگذاری سخت افزاری امن برای جلوگیری از هک خارجی مجهز شده است.

U100 همچنین با کلید دیجیتالی کنسرسیوم اتصال خودرو (CCC) نسخه 3.0 سازگار است، استانداردی که برای ذخیره، احراز هویت و مبادله کلیدهای دیجیتال خودرو طراحی شده است و به تلفن‌های هوشمند مجهز به U100 اجازه می‌دهد به طور ایمن اطلاعات خودرو، کلیدهای دیجیتال را با وسایل نقلیه ارتباط برقرار کنند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

Exynos Connect U100 سامسونگ با استفاده از اندازه گیری زمان رسیدن (ToA) و زاویه سه بعدی (AoA) دقت تک رقمی سانتی متری و زیر پنج درجه را ارائه می دهد. این باعث می‌شود که هنگام ردیابی موقعیت مکانی در محیط‌های سرپوشیده سخت که GPS در دسترس نیست، و همچنین برای برنامه‌های AR و VR که به ردیابی دقیق و بی‌درنگ افراد در حال حرکت نیاز دارند، مفید باشد.