سامسونگ الکترونیک سریعترین DRAM LPDDR5X صنعت را با سرعت 8.5 گیگابیت بر ثانیه معرفی کرد.

شرکت Samsung Electronics Ltd.، رهبر جهان در فناوری حافظه پیشرفته، امروز اعلام کرد که جدیدترین DRAM LPDDR5X با سریعترین سرعت صنعت 8.5 گیگابیت بر ثانیه (Gbps) برای استفاده در سیستم عامل های موبایل اسنپدراگون تایید شده است. با بهینه سازی یک محیط سیگنال پرسرعت بین پردازنده برنامه و حافظه، سامسونگ از حداکثر سرعت قبلی 7.5 گیگابیت بر ثانیه که در ماه مارس به آن دست یافته بود، پیشی گرفت و بر رهبری خود در بازار حافظه تاکید کرد.

اعتبار سنجی مشترک 8.5 گیگابیت بر ثانیه LPDDR5X DRAM به ما این امکان را می دهد که دسترسی کامل به این رابط حافظه پرسرعت را بیش از یک سال در بازار تسریع کنیم، که این یک دستاورد فوق العاده است که از طریق همکاری طولانی مدت ما با Qualcomm Technologies ممکن شده است. دانیل لی، معاون اجرایی تیم برنامه ریزی محصول حافظه در سامسونگ الکترونیکس. “از آنجایی که حافظه LPDDR به گسترش استفاده از خود فراتر از گوشی های هوشمند در برنامه های هوش مصنوعی و مراکز داده ادامه می دهد، همکاری نزدیک بین تولید کنندگان حافظه و SoC اهمیت بیشتری پیدا می کند. سامسونگ به تعامل فعال با نوآورانی مانند Qualcomm Technologies برای بهبود آمادگی اکوسیستم برای LPDDR آینده ادامه خواهد داد. استانداردها.”

از آنجایی که نیاز به حافظه سریع‌تر، کوچک‌تر و کارآمدتر در زمینه‌های مختلف افزایش می‌یابد، انتظار می‌رود LPDDR DRAM نیز حضور خود را در بازارهای نوظهور با هدایت هوش مصنوعی (AI) و متاورس گسترش دهد.

حافظه LPDDR نیز یک جزء مهم فزاینده در وسایل نقلیه مدرن است. از آنجایی که داده‌های بیشتری از طریق ویژگی‌های رانندگی مستقل تولید می‌شود، حافظه با پهنای باند بالا مانند LPDDR DRAM برای پردازش مقادیر انبوه داده خودرو با سرعت‌های بسیار سریع‌تر مورد نیاز است.

“در Qualcomm Technologies، ما در تلاش هستیم تا در زمینه فعال کردن و استفاده از آخرین مشخصات حافظه در پلتفرم های موبایل اسنپدراگون خود پیشرو باشیم. ما اولین نفری در صنعت موبایل هستیم که آخرین 8.5 گیگابیت بر ثانیه LPDDR5X را در پلتفرم های موبایل اسنپدراگون فعال می کنیم، که باعث افزایش کاربر خواهد شد. زیاد اصغر، معاون مدیریت محصول شرکت Qualcomm Technologies، گفت: تجربه‌هایی با ویژگی‌های جدید و عملکرد بهبود یافته برای موبایل، بازی، دوربین و برنامه‌های هوش مصنوعی.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

سامسونگ به عنوان یک رهبر جهانی در بازار DRAM تلفن همراه برای بیش از یک دهه، پذیرش گسترده گوشی‌های هوشمند رده بالا را هدایت کرده است و بسیاری از مصرف‌کنندگان را قادر می‌سازد تا عملکرد محاسباتی قدرتمندی را در دستگاه‌های تلفن همراه خود تجربه کنند. LPDDR DRAM با ویژگی‌های کم مصرف و کارایی بالا به سرعت در حال فراگیر شدن در سیستم‌های محاسباتی مدرن است و فراتر از تلفن‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی، محاسبات با عملکرد بالا (HPC)، سرورها و اتومبیل‌ها گسترش می‌یابد. سالهای اخیر.

اخیراً، LPDDR DRAM به ویژه تقاضای بالایی از بازار رایانه های شخصی داشته است، جایی که توانایی آن در ترکیب عملکرد بالا و مصرف انرژی کم در یک فرم کوچک به تولیدکنندگان رایانه کمک می کند تا لپ تاپ های کوچکتر، سبک تر و قدرتمندتر بسازند.

برای مراکز داده و سرورهای لبه، ویژگی‌های مصرف انرژی کم LPDDR DRAM می‌تواند به کاهش سطح مصرف انرژی کمک کند و در نتیجه هزینه کل مالکیت (TCO) را برای مدیران مرکز داده بهبود بخشد، در حالی که انتشار گرما و کربن را کاهش می‌دهد تا در نهایت تأثیر آنها بر آب و هوا کاهش یابد. تغییر دادن.