رشد 3.2 درصدی فروش جهانی نیمه هادی ها در سال 2022 با وجود کاهش در نیمه دوم

چندین بخش از محصولات نیمه هادی در سال 2022 برجسته شدند. آنالوگ، نوعی از نیمه هادی که معمولاً در وسایل نقلیه، کالاهای مصرفی و رایانه استفاده می شود، بالاترین نرخ رشد سالانه 7.5 درصدی را به ثبت رساند و به 89 میلیارد دلار فروش در سال 2022 رسید. منطق (176 میلیارد دلار در سال). فروش در سال 2022) و حافظه (130 میلیارد دلار) بالاترین رده نیمه هادی ها از نظر فروش بودند. فروش آی سی های خودرو نسبت به سال گذشته 29.2 درصد افزایش یافت و به رکورد 34.1 میلیارد دلار رسید.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

انجمن صنعت نیمه هادی (SIA) امروز اعلام کرد که فروش جهانی صنعت نیمه هادی در سال 2022 بالغ بر 573.5 میلیارد دلار بوده است که بالاترین میزان کل سالانه ثبت شده و افزایش 3.2 درصدی نسبت به مجموع 555.9 میلیارد دلاری سال 2021 است. با این حال، فروش در نیمه دوم سال کاهش یافت. فروش 130.2 میلیارد دلاری سه ماهه چهارم، 14.7 درصد کمتر از کل سه ماهه چهارم 2021 و 7.7 درصد کمتر از کل سه ماهه سوم 2022 است. و فروش جهانی برای ماه دسامبر 2022، 43.4 میلیارد دلار بوده که 4.4 درصد نسبت به کل نوامبر 2022 کاهش داشته است. فروش ماهانه توسط سازمان آمار تجارت نیمه هادی جهانی (WSTS) جمع آوری می شود و میانگین متحرک سه ماهه را نشان می دهد. SIA 99 درصد از صنعت نیمه هادی ایالات متحده را از نظر درآمد و تقریباً دو سوم شرکت های تولید تراشه غیر آمریکایی را نمایندگی می کند.

جان نوفر، رئیس و مدیرعامل SIA گفت: «بازار جهانی نیمه هادی ها در سال 2022 شاهد فراز و نشیب های قابل توجهی بود، با فروش رکورد در اوایل سال و پس از آن یک رکود چرخه ای در اواخر سال به دنبال داشت. علیرغم نوسانات کوتاه مدت در فروش به دلیل چرخه ای بودن بازار و شرایط کلان اقتصادی، چشم انداز بلندمدت بازار نیمه هادی ها به دلیل نقش روزافزون تراشه ها در هوشمندتر کردن، کارآمدتر کردن و اتصال بهتر جهان به طور باورنکردنی قوی باقی می ماند. “

بر اساس منطقه ای، فروش در بازار آمریکا بیشترین افزایش (16.0 درصد) را در سال 2022 داشته است. چین با فروش 180.3 میلیارد دلار در سال 2022، با کاهش 6.3 درصدی نسبت به سال 2021، بزرگترین بازار نیمه هادی انفرادی باقی مانده است. فروش سالانه همچنین در سال 2022 در اروپا (12.7 درصد) و ژاپن (10.0 درصد) افزایش یافته است. فروش دسامبر 2022 نسبت به نوامبر 2022 در همه مناطق کاهش یافته است: اروپا (-0.7٪)، ژاپن (-0.8٪)، آسیا-اقیانوسیه / همه کشورهای دیگر (-3.5٪)، چین (-5.7٪) و آمریکا (-6.5٪). ).