راه حل های SK hynix DDR5 و CXL دارای اعتبار با پردازنده های سری AMD EPYC 9004

در رابطه با همکاری در NAND، چی هو چو، معاون مهندسی سیستم در SK hynix memory solutions آمریکا، موارد زیر را گفت. “AMD و SK hynix برای آزمایش پایداری اتصالات PCIe Gen5 بر روی معماری‌های مرجع که از پردازنده‌های نسل چهارم AMD EPYC پشتیبانی می‌کنند، همکاری کرده‌اند. این همکاری SK hynix را قادر می‌سازد تا راه‌حل‌های PCIe Gen 5 NVMe با عملکرد بالا را با PS10x0 خود ارائه کند و خواسته‌های آن را برآورده کند. بازار اپلیکیشن های هوش مصنوعی و ML امروزی.”

«با تکیه بر عملکرد رکوردشکنی پردازنده‌های نسل سوم AMD EPYC، آخرین پردازنده‌های نسل چهارم AMD EPYC به مشتریان ما کمک می‌کند سریع‌تر به نتایج تجاری بهتری دست یابند و به سخت‌ترین اهداف بهره‌وری انرژی خود برسند. معماری جدید «Zen 4» ما برای حجم کاری و حجم کاری بهینه شده است. Ram Peddibhotla، معاون مدیریت محصول EPYC در AMD گفت: تراکم هسته، پهنای باند حافظه و ویژگی‌های امنیتی پیچیده‌ای را که مشتریان می‌خواهند ارائه می‌کند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

SK hynix اعلام کرد که راه‌حل‌های DRAM و CXL آن با پردازنده‌های سری جدید AMD EPYC 9004 تایید شده‌اند که در رویداد “Together we advance_data centers” این شرکت در تاریخ 10 نوامبر رونمایی شد. SK hynix برای ارائه راه حل های حافظه پردازنده کاملاً سازگار برای پردازنده های نسل چهارم AMD EPYC همکاری نزدیکی با AMD داشته است.

نسل چهارم پردازنده‌های AMD EPYC بر روی یک سوکت کاملاً جدید SP5 ساخته شده‌اند و فناوری‌ها و ویژگی‌های نوآورانه‌ای از جمله پشتیبانی از توسعه حافظه پیشرفته DDR5 و CXL 1.1+ را ارائه می‌کنند. SK hynix 1ynm، 1a nm 16GB DDR5 و 1a nm 24GB DDR5 DRAM از 4800Mbps در پردازنده های نسل چهارم AMD EPYC پشتیبانی می کند که تا 50 درصد پهنای باند حافظه بیشتری نسبت به محصول DDR4 فراهم می کند. SK hynix همچنین دستگاه حافظه CXL را ارائه می دهد که محصولی با ظرفیت 96 گیگابایت است که از 24 گیگابایت رم های DDR5 مبتنی بر 1a نانومتر تشکیل شده است. این شرکت انتظار دارد که مشتریان از این محصول با پیکربندی پهنای باند انعطاف پذیر و ظرفیت افزایش یافته مقرون به صرفه راضی باشند.

سونگسو ریو، رئیس بخش برنامه‌ریزی و فعال‌سازی محصول DRAM در SK hynix گفت: «همکاری با AMD موقعیت SK hynix را به عنوان ارائه‌دهنده راه‌حل حافظه در بازار سرور تقویت می‌کند. “آخرین پردازنده AMD EPYC راه را برای رابط حافظه سرور جدید ما – DDR5 و CXL – برای ارائه عملکرد استثنایی به بازار هموار خواهد کرد.”