راهنمای عيب يابی درایو CD و DVD | techpowerup

درایو نوری بلوری ، برای ذخیره محتوای تصویری با کیفیت بالا استفاده می شود . این محتوای تصویری ، قابلیت نمایش در مانیتورهای با کیفیت بالا را دارد . دیسک های بلوری ، از ظرفیت بسیار بالایی برخوردارند ؛ دیسک های بلوری یک طرفه از 25 گیگابایت و دیسک های دوطرفه بلوری از 50 گیگابایت ظرفیت برخوردارند . نصب رایتر کار چندان دشواری نیست ، برای انجام آن تنها کافی است سیستم را خاموش کنید ، سیم برق پاور را به پورت بزرگتر و سیم ساتا ( معمولا رنگ قرمز ، مشکی یا نارنجی داره ) به پورت ساتا وصل کنید . همه دی وی دی رایتر های موجود در بازار به جز نوع اکسترنال با پورت معروف ساتا تولید می شوند و این یک استاندارد بین المللی محسوب می شود. برای خواندن و نوشتن بر روی یک دیسک نوری دو عدد متفاوت تعیین می شود و ممکن است دیسکی که دارای سرعت خواندن ۵۲X است در زمان رایت سرعتی برابر با ۱۸X داشته باشد.

http://asanbehbar.ir

گاهی مشکل کابل‌های ورودی و خروجی با یک مرتبه قطع و وصل کردن به دستگاه کاملا حل شد و دستگاه به خوبی کار خواهد کرد. در ادامه به معرفی و بررسی ویژگی‌ها و تفاوت‌های درایوهای نوری اکسترنال برندهای مختلف می‌پردازیم. درایو اکسترنال یا درایو خارجی، یک درایو مستقل خارج از محفظه سیستم کامپیوتر است که منبع تغذیه و فن مخصوص خود را دارد و توسط یک کابل به کامپیوتر متصل می شود. درایوهای نوری از رایج‌ترین اجزای رایانه هستند که در طرفین خود دارای سوراخ‌هایی برای نصب آسان در محفظه محرک 5.25 اینچی در قاب کامپیوتر هستند.

CD یا DVD کثیف است

برای آموزش تعویض درایور خود می‌توانید به بخش وبلاگ سایت ما مراجعه نمایید و با جست‌وجوی مدل لپ تاپ خود، فیلم کامل تعویض این قطعه در لپ تاپ را مشاهده نمایید. یک دی‌وی‌دی پلیرو دی‌وی‌دی رایتر اکسترنال با کیفیتشرکتمعروف لایت آن،مدل eBAU108 این برند است. یکی از ویژگی‌های مهم این درایو نوری اکسترنال،بهره‌مندی ازفناوری لینک تو تی‌ویمی‌باشد. درایو نوری از نور لیزر برای خواندن داده‌ها یارایت (نوشتن) داده‌ها بر روی دیسک نوری استفاده می‌کند.

دی وی دی درایو های اکسترنال چیست؟

شرکت مجله خبری سخت افزار کامپیوتر یکی از پیشگامان تولید درایوهای اینترنال و اکسترنال است و محصولات مرغوب و با کیفیتی را در این زمینه به مرحله‌ی تولید و عرضه رسانده است.به عنوان مثال این شرکت یک درایو نوری اکسترنال، تحت عنوان “SDRW-08D2S-U Lite” معرفی کرده است. این محصول از طریق درگاه USB به کامپیوتر متصل شده و قابلیت خواندن و نوشتن رویسی دی و دی وی دی را دارا می‌باشد. این مدل از درایو اکسترنال برند ایسوسقادر است دیسک‌هایسی دیرا با سرعت 24X بخواند یا بنویسد.

  • البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که سرعت خواندن اطلاعات همیشه یا بیشتر یا برابر با سرعت نوشتن اطلاعات است .
  • به کمک این دستگاه ها نیز می توانید اطلاعات موجود بر روی دی وی دی‌های خود را پاک کرده و یا مجدداً بر روی آن‌ها اطلاعات جدید را قرار دهید.
  • عمل خواندن و نوشتن فايل ها در ديسک هاي نوري به وسيله دستگاه هايي به نام دي وي دي رايتر انجام مي پذيرد.
  • همانطور که به آن اشاره شد اشکالات متعددی می‌تواند در عملکرد دستگاه دی وی دی رایتر به وجود بیاید.
  • رسانه‌ های نوری یا همان دیسک‌ هایی که به شکل DVD ،CD و حالا Blu-Ray هستند در ۳۰ سال اخیر کاربرد زیادی داشته اند.
این نوع درایوها یا به اصطلاح دی وی دی رایتر به کاربر اجازه می‌ دهد تا محتوای دیسک‌های نوری مانند CD ، DVD و دیسک‌هایBlu-ray را بازیابی ، ویرایش و حذف کند. بسیار مطلوب می باشد و می توانید در صورت نیاز آن را درون کیف لپ تاپ خود قرار داده و حمل کنید. برای جلوگیری از جا گذاشتن کابل اتصال این درایو می توانید آن را در جایی که در قسمت پشت درایو مختص کابل در نظر گرفته شده است قرار دهید و خیالتان از این بابت راحت گردد.