دی وی دی رایتر اینترنال فروشگاه اینترنتی شهرقطعات کامپیوتر | techpowerup

مجله خبری سخت افزار کامپیوتر وی دی ها یا سی دی ها، برای خوانده شدن و یا رایت محتوای درون خود، می بایست ، درون این درایوهای نوری قرار بگیرند . پس از قرار گرفتن در این درایو های نوری، کاربر مشخص می کند که آیا می خواهد از طریق درایو های نوری ، دی وی دی را بخواند و یا اینکه، آن را رایت کند . در دی وی دی رایتر اکسترنال بلوری، امکان خوانش و رایت با کیفیت بسیار بالا نیز وجود دارد که این موضوع بستگی به نوع درایوی دارد که بر روی سیستم نصب شده است. دقت کنید لنز دی وی دی رایتر لپ تاپ به شدت حساس است و باید به آرامی تمیز شود به همین دلیل اگر دقت و یا مهارت کافی در این زمینه ندارید به یک نمایندگی تعمیرات لپ تاپ مراجعه کنید تا دستگاه آسیبی نبیند. در دهه‌های اخیر، به دلیل رایج شدن استفاده از دی وی دی، دی وی دی رایتر خواهان بسیار زیادی پیدا کرده است. افراد برای اینکه بتوانند اطلاعات خود را بر روی دیسک‌ها ذخیره کنند و یا آن‌ها را از روی دیسک‌ها بخوانند، به دستگاهی به نام دی وی دی رایتر نیاز دارند.

اتصال دی وی دی رایتر اکسترنال به لپ تاپ یا کامپیوتر :

یکی از قطعات مهم و کارآمد هر نوعلپ تاپ یا کامپیوتری، دی وی دی رایتر است . اما اگر کامپیوتر به دی وی دی رایتر ، مجهز نبود و نیاز به رایت یا تهیه یک کپی از دی وی دی وجود داشته باشد، دی وی دی رایتر اکسترنال بهترین گزینه برای انجام این کار، است . این نوع دی وی دی رایتر اکسترنال که به نوعی ، نمونه ی است که از خارج به کامپیوتر متصل می گردد ، و به درایو نوری نیز، شهرت دارد . این درایوها، از طریق اپتیک یا نور، داده های روی سی دی یا دی وی دی اصلی را خوانده و حفظ می نمایند ، و به واسطه ی یک نرم افزار واسطه، دیتاها را از طریق دی وی دی رایتر اکسترنال بر روی دی وی دی دیگری ، کپی می نمایند . یا بلوری رایترDVR-XD11Tبرند پایونیراین توانایی را دارد که تمامی دیسک‌های رایج موجود در بازار را بخواند و برروی آن‌ها رایت کند.

  • تا چندی پیش، اصلی‌ترین درایو نوری در کامپیوتر سی دی رام بود اما با تولید DVD رام ها، امروزه کمتر کسی از سی دی رام در کامپیوتر استفاده می‌کند.
  • دی وی دی رایتر ها یکی از وسائلی هستند که به خاطر ساختار الکترومکانیکی ای که دارند حتی ممکن است پس از تنها ۳ روز بعد از خرید دچار نواقص جدی شوند.
  • البته این مورد زمانی که می خواهید دی وی دی رایتر خود را درون باکس دی وی دی رایتر قرار دهید و به جای درایو نوری از کدی استفاده کنید نیز مهم است تا باکس دی وی دی رایتر مناسب را انتخاب کنید .
  • هرچند حافظه های SSD و فلش ها هر روز محبوبیت بیشتری را برای انتقال و ذخیره سازی اطلاعات پیدا می کنند.

بنابراین اگر سرعت خواندن دی وی دی ، برای یک دی وی دی رایتر ، 8X باشد ، باید حاصلضرب رقم ثابت X را با عدد مجاورش محاسبه کرده تا سرعت عملیات مورد بحث محاسبه گردد . البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که سرعت خواندن اطلاعات همیشه یا بیشتر یا برابر با سرعت نوشتن اطلاعات است . این تفاوت سرعت به دلیل روال انتقال اطلاعات از سیستم کامپیوتری به دستگاه جانبی و طولانی تر بودن فرایند ثبت اطلاعات است . CD-R/CD-RW ، درایوی نوری است که معمولا به نام سی دی رایتر ، سی دی رکوردر یا سی دی برنر نیز شناخته می شود . منظور از RW ، قابلیت بازنویسی اطلاعات روی سی دی یا دی وی دی است .

http://asanbehbar.ir

همچنین یک پنل بر روی این دی وی دی درایوها قرار دارد که همانند درب قطعه عمل می‌کند. یک مشکل دیگه ای که برای درب دی وی دی رایتر پیش می‌آید قفل کردن آن است که با یک سوزن می توانید در را موقتی باز کنید. دی وی دی رایترها به شما این اجازه را می دهند که روی دی وی دی و یا سی دی خود می توانید اطلاعات خود را ذخیره کرده و از آنها استفاده کنید. جهت مقایسه قیمت دی وی دی و بلوری رایتر در انواع برند موجود در بازار رایتر، روی نام برند مورد نظرتان کلیک نمایید. در فروشگاه لیون کامپیوتر درایور های نوری اینترنال در برندهای ایسوس ، لایت آن (LIGHT-ON)، ام اس آی ، ال جی ، لنوو ، اچ‌پی و …

نکات تعویض و خرید دی وی دی رایتر لپ تاپ جدید

برخی از سی‌دی-رام‌ها که سی‌دی پیشرفته نام دارند، می‌توانند به شکل هم‌زمان هم داده‌های رایانه‌ای را بر روی خود ذخیره کنند و هم حاوی صدا و صوت باشند. بخش مربوط به داده تنها بر روی رایانه قابل استفاده است و بخشی هم که حاوی صداها است توسط یک پخش‌کننده سی‌دی قابل استفاده است. زمانی که دی وی دی رایتر را باز کردید یک نگاهی نیز به ریلی که لنز روی آن قرار گرفته بیاندازید و اگر گرد و غبار روی آن قرار گرفته باشد آن را نیز تمیز کنید زیرا در حین خواندن سی دی یا دی وی دی لنز روی آن ریل به صورت مداوم در حال رفت و آمد است. در این نوع درایور ها، دکمه‌ای بر روی قطعه وجود دارد که با فشردن آن محفظه‌ای که برای قرار دادن دیسک است خارج می‌شود.

درایو نوری اینترنال چیست؟