دی وی دی رایتر اکسترنال چیست و چه کاربردی دارد؟ | techpowerup

مهندسان شرکت ونتو دی وی دی رایتر اکسترنالرا به سرعت خواندن از DVD با سرعت 8X و CD با سرعت 24X را فراهم می‌کند. برای استفاده از درایو DVD اکسترنال تنها کافی است آن را از طریق درگاه USB به رایانه متصل کنید و بدون نیاز به اتصال آداپتور از وجود آن بهره ببرید. خب بحث را با بررسی خود دی وی دی رایتر لپ تاپ شروع می کنیم داخل دی وی دی رایتر از سه بخش کلی تشکیل شده که هر کدام از آنها وظیفه مخصوص به خود را دارند که هر کدام را به صورت جدا گانه توضیح خواهیم داد . در برخی دستگاه‌ها دسترسی به آن آسان است و با باز کردن پیچ نگه‌دارنده آن، به راحتی تعویض می‌شود.

http://asanbehbar.ir

این مجله خبری سخت افزار کامپیوتر به‌خاطر ابعاد مناسبیکه دارد،به راحتی در کیف لپ‌تاپ جای گرفته و حمل می‌شود. در قسمت کناری این درایو‌ اکسترنال،یک شیاربرای خروج دیسک بدون نیاز به انرژی الکترونیکی تعیبه شده که بسیار کاربردیمی‌باشد. فروشگاه اینترنتی پورومیکس وابسته به شرکت آداک آرمان پردیس در بازار کامپیوتر می باشد . شما می توانید به راحتی با زدن چند کلیک کالای خود را ثبت کرده و در سریعترین زمان ممکن محصول را درب منزل خود دریافت کنید.

دی وی دی رایتر لپ تاپ Sata Superslim DVD-RW _9mm مکشی

می گویند که به اتصالات داخلی لپ تاپ و کامپیوتر وصل می شوند و فقط با خود دستگاه می توانند حمل شوند. نیز به شما ارائه می گردد که می تواند جهت اتصال به لپ تاپ و کامپیوتر شخصی از آن بهره گیرید. و علاوه بر این موارد اطلاعات پردازش شده نیز توسط این بخش یعنی برد مرکزی به مادر برد لپ تاپ و یا مادر برد کامپیوتر انتقال داده می شود که در بیشتر موارد توسط رابط SATA است البته می تواند از نوع IDE و یا SAS نیز باشد . پارسیان کامپیوتر مرکز فروش محصولات آی تی و اعلام قیمت کالای دیجیتال به مصرف کنندگان با بیشتر از 20 سال سابقه در این حوزه می باشد.

نکات مهم در نگهداری از دی وی دی درایو ها چیست؟

راه کار آخر نیز مربوط به بایوس لپ تاپ می شود و بایستی شما وارد تنظیمات بایوس لپ تاپ شوید و در لیست دستگاه های متصل دی وی دی رایتر را پیدا کنید و ببینید که دی وی دی رایتر لیست شده و شناسایی شده است یا نه . دلیل این مشکل ، هم می تواند سخت افزاری باشد و هم نرم افزاری مشکل سخت افزاری آن مربوط به دور چرخش دیسک است زیرا در زمان رایت سی دی یا دی وی دی ، دیسک باید در سرعت مشخصی چرخش داشته باشد که راه حل آن در بخش قبلی توضیح داده شده است . دی وی دی درایو قطعه‌ای از لپ تاپ است که مادربرد متصل شده و به‌طور خاص برای خواندن DVD و CD ها استفاده می‌شود. درایور لپ تاپ با استفاده از نور لیزر یا امواج الکترومغناطیسی، اطلاعات ثبت‌شده بر روی دیسک‌ها می‌خواند. یک درایور لپ تاپ می‌تواند اطلاعات را از روی دیسک‌های فشرده بخواند یا آنکه اطلاعات را بر روی دیسک‌ها ثبت کند.

  • علت وجود بافر ، عدم هماهنگی سرعت پردازنده با سایر قطعات از جمله حافظه اصلی و دستگاه های جانبی مانند پرینتر و درایو نوری است .
  • نرم افزار رایانه‌ای نیز اغلب روی یکی از این دیسک‌ها قرار می‌گیرد، بنابراین برای نصب نرم افزار هم، به درایو نوری نیاز دارید.
  • خوشبختانه در بسیاری از مواقع امکان تعمیر دی وی دی رام کامپیوتر وجود دارد.
  • در بسیاری از سیستم‌های لپ‌تاپ و کامپیوترهای جدید دی وی دی رایتر به صورت داخلی یا همان شکل قدیمی وجود ندارد.
  • یعنی کاربر می‌تواند این محصول را با کمک پورت USB به تلویزیون خود وصل کرده و به‌طور مستقل و بدون نیاز به هیچ وسیله‌ی دیگری، به‌عنوان یک پخش‌کننده‌ی مالتی‌مدیا از آن استفاده کند.
اینفناوری از روش‌های بهینه‌ی رایت و مصرف انرژی استفاده می‌کند و اطلاعات را با بالاترین کیفیت روی دیسک‌ کپی می‌کند. سخت افزار رایانه است که به اندازه یک کتاب ضخیم قطر دارد و به دو صورت درایو نوری اینترنال و درایو نوری اکسترنال وجود دارد. این قطعه در قسمت جلویی داراییک دکمه Open / Close کوچک است که درب محفظه محرک را به بیرون می‌کشد و داخل می‌برد. این‌گونه است که رسانه‌هایی مانند CD ، DVD و BD وارد درایو، و از آن خارج می‌شوند.

دی وی دی رایتر (DVD Writer)