دولت ایالات متحده صادرات پردازنده‌های گرافیکی محاسباتی هوش مصنوعی را به چین و روسیه محدود می‌کند (بر NVIDIA، AMD و دیگران تأثیر می‌گذارد)

این اعلان A100 و H100 را با نام مشخص نمی کند، اما آستانه عملکرد محاسباتی هوش مصنوعی را برای برآورده کردن الزامات مجوز تعریف می کند. دولت NVIDIA را انتخاب نخواهد کرد و بنابراین محصولات رقیب مانند AMD MI200 و آینده Intel Xe-HP “Ponte Vecchio” در این محدودیت ها قرار می گیرند. برای NVIDIA، این بر درآمد سالانه 400 میلیون دلار تأثیر می گذارد، مگر اینکه دولت به مشتریان خاص روسی و چینی اجازه دهد تا این پردازنده های گرافیکی را از NVIDIA خریداری کنند. این محدودیت‌های تجاری معمولاً با تأییدیه‌هایی همراه است تا از فروش مجدد یا حمل‌ونقل توسط شرکت‌های خارج از منطقه محدود جلوگیری شود (به عنوان مثال: یک توزیع‌کننده در کشور ثالثی که از آن چشم پوشی شده است، این تراشه‌ها را به صورت فله وارد می‌کند و مجدداً به این کشورها می‌فروشد).



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

دولت ایالات متحده محدودیت هایی را برای صادرات پردازنده های گرافیکی محاسباتی هوش مصنوعی به چین و روسیه بدون مجوز دولت در قالب معافیت یا مجوز اعمال کرده است. بر فروش محصولاتی مانند NVIDIA A100، H100 تأثیر می گذارد. AMD Instinct MI100, MI200; و “Ponte Vecchio” آینده اینتل، در میان دیگران. این محدودیت‌ها زمانی آشکار شد که NVIDIA روز چهارشنبه فاش کرد که یک اخطار دولتی در مورد الزامات مجوز برای صادرات پردازنده‌های گرافیکی محاسباتی هوش مصنوعی خود به روسیه و چین دریافت کرده است.