دوربین DDR5 Dell با جزئیات بیشتری ظاهر می شود، به اشکال مختلف ارائه می شود، انحصاری نخواهد بود

دوربین DDR5 Dell با جزئیات بیشتری ظاهر می شود، به اشکال مختلف ارائه می شود، انحصاری نخواهد بود

Dell همچنین ادعا می‌کند که کانکتور CAMM می‌تواند به عنوان یک هیت سینک عمل کند و به اتلاف گرما کمک کند، اگرچه این شرکت توضیح بیشتری درباره نحوه عملکرد آن ارائه نکرده است. چیزی وجود خواهد داشت که Dell آن را یک صفحه تقویت کننده می نامد که در بالای CAMM قرار می گیرد، به احتمال زیاد از آن در برابر آسیب پیچ محافظت می کند، اما به نظر می رسد در صورت لزوم می تواند به عنوان بخشی از هیت سینک نیز گسترش یابد. تکیه گاه پایین همان چیزی است که تکیه گاه بالایی به جای خود کانکتور فشرده سازی به آن می پیچد. شایان ذکر است که CAMM هیچ نوع پین ندارد، بنابراین نصب دقیق بسیار مهم است، اما با قضاوت بر اساس تصاویر ارائه شده، برخی از راهنماها برای کمک به آسان‌تر کردن این کار وجود دارد. هر یک از 14 ردیف رابط به نظر می رسد دارای 44 مخاطب در هر، برای مجموع حداکثر 616 نقطه تماس رابط است. به نظر می رسد نقاط تماس بسته به عملکرد آنها از نظر شکل و اندازه متفاوت است. بسته به تراکم حافظه، یک دوربین CAMM می‌تواند یک یا دو طرفه باشد، و Dell دوربین‌های مداربسته با ظرفیت 16 تا 128 گیگابایت را توسعه داده است. Dell ارسال رایانه‌هایی را با دوربین‌های CAMM نصب شده در اواخر این سه ماهه آغاز خواهد کرد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

ظاهراً دل قصد دارد CAMM خود را توسط JEDEC، که بدنه استاندارد حافظه است، تأیید کند. با این حال، حتی اگر فرمت CAMM به عنوان یک استاندارد JEDEC پذیرفته شده است، Dell دارای حق ثبت اختراع است و ممکن است نوعی حق امتیاز را از اشخاص ذینفع دریافت کند. با این حال، اگر به یک استاندارد JEDEC تبدیل شود، Dell باید از RAND یا شرایط معقول و غیر اختیاری پیروی کند، بنابراین حق امتیاز باید منطقی باشد تا JEDEC موافقت کند که CAMM را استاندارد کند. مزیت اصلی CAMM Dell این است که ردیابی حافظه در نهایت کوتاه تر و مستقیم تر است، زیرا CAMM دارای یک رابط یک طرفه است، در حالی که SO-DIMM ها از هر دو طرف رابط دارند، درست مانند DIMM های استاندارد. این امکان رابط های حافظه سریعتر را فراهم می کند، بدون نیاز به استفاده از چیزی مانند درایورهای مجدد سیگنال یا تایمرهای مجدد.

ظاهراً Dell در حال آماده شدن برای DDR6 است و به PCWorld گفته است که تا زمانی که DDR6 برسد، SO-DIMM دیگر مناسب نخواهند بود. مزیت دیگر CAMM این است که می توان از سرعت حافظه بالاتر در ترکیب با تراکم رم بیشتر استفاده کرد، زیرا یک CAMM منفرد می تواند 128 گیگابایت DDR5 را در خود جای دهد. نوع کانکتور مورد استفاده به عنوان DGFF شناخته می شود و Dell در حال حاضر از آن در برخی از محصولات خود استفاده می کند، در میان سایرین، به عنوان یک کانکتور پل برای کارت های GPU. Dell ادعا می کند که کانکتور DGFF قادر است فرکانس های تا 20 گیگاهرتز را کنترل کند که چهار برابر سرعت حافظه DDR5 4800 مگاهرتز است. CAMM فیزیکی در اشکال و اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شود، اما قسمت مشترک آن کانکتور فشرده‌سازی است که همانطور که از نامش پیداست با استفاده از یک جفت پیچ در جای خود فشرده می‌شود. پیچ‌های اضافی نیز برای ثابت نگه داشتن دوربین مداربسته در جای خود، با ماژول‌های نشان‌داده‌شده، در مجموع از چهار تا شش پیچ استفاده می‌شود.

هفته گذشته اولین جزئیات CAMM (ماژول حافظه فشرده فشرده) دل به لطف افشای یک محصول منتشر شد، اما اکنون جزئیات رسمی مشخص شده است و خبر خوب این است که دل می گوید این یک مالک تعمیر نخواهد بود. به گفته PCWorld، اسلات فشرده‌سازی شبیه هر چیزی است که امروزه توسط رایانه‌های مصرف‌کننده استفاده می‌شود، و دل امیدوار است این استاندارد صنعتی بعدی برای ماژول‌های حافظه باشد. interposer ذکر شده در مقاله مطبوعات قبلی نیز ذکر شده است و اجازه استفاده از یک جفت ماژول DDR5 SO-DIMM را می دهد، اما با ارتفاع Z بسیار بزرگتر.