دستورالعمل جدید حق تعمیر اتحادیه اروپا مستلزم در دسترس بودن قطعات 10 ساله است

یک دستورالعمل جدید اتحادیه اروپا از کشورهای عضو می‌خواهد قوانین جدید حق تعمیر را اجرا کنند که تولیدکنندگان سخت‌افزار را ملزم می‌کند تا محصولات را تا 10 سال از تاریخ خرید تعمیر کنند. همچنین به این معنی است که دستگاه‌های تحت گارانتی به جای تعویض، برای کاهش ضایعاتی که دستگاه‌های معیوب به احتمال زیاد تولید می‌کنند، نیاز به تعمیر دارند. عنصر کلیدی دستورالعمل جدید این است که سازندگان دستگاه‌ها اکنون باید پس از پایان ضمانت‌نامه‌ها، حق تعمیر را ارائه دهند و دسته‌های خاصی از محصولات موظف به ارائه قطعات برای تعمیر تا 10 سال پس از تاریخ خرید، در صورت درخواست توسط مشتری.ما در اینجا فقط در مورد لوازم خانگی صحبت نمی کنیم، بلکه تلفن ها و تبلت ها و سایر لوازم الکترونیکی مصرفی و همچنین رایانه های تجاری را نیز مورد بحث قرار می دهیم. گفته می‌شود، برخی از دستگاه‌ها فقط نیاز به تامین پنج ساله قطعات و قطعات دارند، که برای برخی از محصولات مقرون‌به‌صرفه‌تر منطقی است. این دستورالعمل همچنین خواستار ایجاد یک “پلتفورم خواستگاری تعمیر” در سراسر اتحادیه اروپا است که باید تعمیر محصولات خود را برای مصرف کنندگان آسان تر کند. با این حال، ائتلاف «حق تعمیر» بخشنامه جدید را فرصتی از دست رفته می‌خواند، زیرا آنها می‌خواهند حق تعمیر جهانی باشد، اما می‌گویند دستورالعمل جدید حداقل گامی در مسیر درست است. بزرگترین نگرانی در رابطه با بخشنامه جدید این است که چیزی در مورد هزینه تعمیرات بیان نمی کند، بنابراین ما می توانیم شاهد افزایش قیمت قطعات یدکی و هزینه های تعمیر باشیم، که این بخشنامه جدید را بدون هدف تبدیل می کند، زیرا ممکن است خرید یک دستگاه ارزان تر باشد. محصول جدید نسبت به تعمیر آن



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران