درآمد جهانی NAND Flash برای سه ماهه سوم 24.3 درصد کاهش یافت زیرا فروشندگان امتیازات قابل توجهی در قیمت ایجاد کردند که به نوبه خود بر نتایج آنها تأثیر گذاشت.

کسب و کار NAND Flash وسترن دیجیتال در سه ماهه سوم سال 22 تحت فشار شدیدی قرار گرفت زیرا شاهد کاهش QoQ در ارسال بیت و کاهش شدید در ASP بود. به طور کلی، درآمد وسترن دیجیتال 28.3 درصد نسبت به سه ماهه کاهش یافت و به 1.72 میلیارد دلار رسید. برای Micron، تجزیه و تحلیل عملکرد درآمد حافظه آن، که شامل DRAM و NAND Flash می‌شود، نشان داد که تنها بخش برنامه‌ای که در سه ماهه 22 عملکرد خوبی داشت، راه‌حل‌های حافظه خودرو بود. Micron در واقع رکورد جدیدی برای درآمد حاصل از راه حل های حافظه خودرو در این سه ماهه به ثبت رساند. برعکس، ارقام درآمد آن مربوط به سایر برنامه‌های مرتبط با حافظه، از جمله راه‌حل‌های NAND Flash برای مراکز داده، اینترنت اشیاء صنعتی و غیره، همگی کاهش کیفیت QQ را نشان دادند. و به دلیل نتایج ضعیف برای بقیه بخش های برنامه، درآمد NAND Flash Micron به طور کلی شاهد کاهش شدید QoQ 26.2٪ به 1.69 میلیارد دلار بود.

رتبه بندی فروشندگان NAND Flash بر اساس درآمد شاهد دو تغییر قابل توجه در سه ماهه سوم سال 22 بود. اول، گروه SK به رتبه سوم سقوط کرد زیرا بیشترین کاهش درآمد را در بین فروشندگان متحمل شد. درآمد آن در سه ماهه 29.8 درصد کاهش یافت و به 2.54 میلیارد دلار رسید که عمدتاً به دلیل بدتر شدن شدید تقاضا برای رایانه های شخصی و تلفن های هوشمند است. شرکت تابعه آن Solidigm نیز تحت تأثیر کاهش سرعت خرید سرور قرار گرفت. پیش از این، سرورها وضعیت تقاضای نسبتاً پایداری در مقایسه با سایر انواع محصولات نهایی داشتند. با این حال، تقاضای سرور در نهایت در سه ماهه سوم 22 به دلیل کاهش هزینه های سرمایه توسط شرکت ها و دوره اصلاح موجودی کاهش یافت. در مقایسه با سه ماهه دوم سال 22، گروه SK (شامل SK hynix و Solidigm) 11.1٪ کاهش در محموله های بیت و کاهش حتی شدیدتر بیش از 20٪ در ASP را تجربه کرد.

تغییر قابل توجه دیگر در جدول رده بندی 3Q22 Kioxia بود. این فروشنده از نظر درآمد و سهم بازار به جایگاه دوم بازگشت زیرا توانست به تدریج از حادثه آلودگی سخت افزاری در اوایل سال جاری بهبود یابد. حتی اگر Kioxia به دلیل کاهش تقاضا برای لوازم الکترونیکی مصرفی، کاهش قابل توجهی در ASP خود متحمل شد، محموله‌های بیت آن توسط فعالیت‌های ذخیره‌سازی فصلی مشتریانش در صنعت گوشی‌های هوشمند پشتیبانی شد و 23.5 درصد در سه ماهه سوم افزایش یافت. در مجموع، درآمد Kioxia تنها 0.1 درصد در سه ماهه سه ماهه کاهش یافت و به 2.83 میلیارد دلار رسید.

درآمد NAND پس از QoQ دوباره برای 4 Q22 کاهش می یابد زیرا فشار موجودی همچنان در حال افزایش است و کاهش تولید باعث کاهش فوری نمی شود.
در سه ماهه چهارم، TrendForce تخمین می‌زند که به استثنای سامسونگ، اکثر فروشندگان در برنامه‌ریزی تولید محتاط‌تر خواهند بود. برای ایجاد تعادل در پویایی عرضه و تقاضا در سریع ترین زمان ممکن، تامین کنندگان اقداماتی مانند کاهش عرضه ویفر و کاهش سرعت مهاجرت فناوری را انجام خواهند داد. با این حال، افزایش معمول تقاضا مرتبط با فروش پایان سال امسال محقق نشده است و انفعال خریداران NAND Flash منجر به انباشت بیشتر موجودی در سمت عرضه شده است. در مورد کاهش تولید نیز حداقل تا یک ربع تاثیر آن بر بازار محسوس نخواهد بود. بنابراین، قیمت محصولات NAND Flash همچنان در سه ماهه چهارم سال 22 تحت فشار نزولی قابل توجهی خواهد بود و TrendForce در آخرین پیش بینی خود کاهش قیمت قرارداد QoQ مورد انتظار را به 20 تا 25 درصد افزایش داد. با وجود موجودی‌های بالا و کاهش قیمت‌ها که به عنوان عوامل بازدارنده عمل می‌کنند، صنعت NAND Flash نیز انتظار می‌رود که QQ تقریباً 20 درصد از کل درآمد خود را برای سه ماهه چهارم 22 کاهش دهد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

به دلیل کمیت و قیمت پایین تر، Micron بیشترین کاهش را در محموله های بیت فلش NAND با افت QoQ به 21% داشت.
سایر فروشندگان NAND Flash، از جمله سامسونگ، وسترن دیجیتال و میکرون، همگی کاهش قابل توجهی در درآمد QoQ در سه ماهه سوم سال 22 به دلیل قیمت‌های پایین‌تر و مقادیر کمتر ارسال داشتند. باز هم کاهش تقاضا برای محصولات نهایی یکی از دلایل اصلی عملکرد ضعیف این تامین کنندگان بود. در مورد سامسونگ، با کاهش تقاضا برای سرورها، فروشنده شاهد ارسال کمتر SSD سازمانی در سه ماهه سوم سال 22 بود. این یک پیشرفت منفی قوی از وضعیت در سه ماهه دوم سال 22 است، زمانی که سفارشات مربوط به مرکز داده از خریدهای SSD سازمانی پشتیبانی می کردند. درآمد سامسونگ در سه ماهه سوم با 28.1 درصد کاهش به 4.3 میلیارد دلار در سه ماهه سوم سال 22 رسید.

شرکت اطلاعاتی بازار TrendForce گزارش می دهد که بازار کلی NAND Flash به دلیل کاهش تقاضا در سه ماهه سوم سال 22 به شدت تضعیف شده است. از آنجایی که محموله های محصولات نهایی، از جمله لوازم الکترونیکی مصرفی و سرورها، کمتر از حد انتظار بود، به طور کلی ASP NAND 18.3٪ QoQ کاهش یافت. علاوه بر این، چشم انداز کلی اقتصاد بدبینانه باقی ماند، به طوری که شرکت ها در بسیاری از بخش ها شروع به کاهش برنامه های سرمایه گذاری خود کردند و شتاب خرید خود را متوقف کردند. با توجه به این توسعه، مشکل موجودی اضافی در نهایت به فروشندگان NAND Flash سرایت کرد. فشار بر تامین کنندگان برای فروش به طور چشمگیری افزایش یافته است. طبق نظرسنجی TrendForce، محموله‌های بیت‌های NAND Flash در سه ماهه سوم سال 22 6.7 درصد کاهش یافت و به طور کلی NAND Flash ASP نیز به افت ادامه داد. با توجه به وضعیت نامطلوب بازار، صنعت NAND Flash درآمد کل حدود 13.71 میلیارد دلار برای سه ماهه 22 به ثبت رساند. کاهش درآمد QoQ به 24.3 درصد رسید.