خرید مادربرد فروش بهترین انواع مادربورد + لیست قیمت بروز | techpowerup

مادربرد اصلی‌ترین بخش یک رایانه به‌شمار می‌رود و کار آن کنترل کردن پردازشگر مرکزی و ارتباط دادن آن با قسمت‌های دیگر است. خود پردازشگر با هیج کدام از ابزار آلات بیرونی ارتباط مستقیم ندارد و همان‌طور که از نامش پیداست تنها یک پردازنده‌است. ارتباط پردازشگر با ابزار خارجی (به جز در موارد معدود) توسط بایوس انجام می‌گیرد و در حقیقت بین پردازشگر و ورودی/خروجی‌ها همواره یک مدار واسط وجود دارد.

http://asanbehbar.ir

مادربرد قیمت های متفاوتی دارد، مادربردهای جدید بازار دارای قیمت بالاتر هستند و اگر به دنبال مادربرد ارزان هستید می توانید در محصولات قدیمی تر یا با مشخصات پایین تر به دنبال آن باشید. البته یک مادربرد ارزان هم در حال حاضر برای شما چند میلیونی هزینه دارد. با این حال قیمت انواع مادربرد از مادربرد ارزان گرفته تا محصولات بهترین برند مانیتور را می توانید در سایت تاپ رایان مشاهده نمایید. همچنین سوکت های جدید مادربرد مثل سری T – H و سایر آنها به شما میتونن کمک کنند که سیستم هایی قویتر و بهتر از کامپیوتر های نسل قدیمی اسمبل کنید. در ادامه این مقاله به بررسی انواع سوکت های مادربورد به جهت راهنمای خرید مادربرد می پردازیم، با گلکسی پیکسل همراه باشید. در هنگام بستن کیس کامپیوتر با توجه به انواع سوکت های پردازنده که روی مادربورد قرار گرفته اند می تونید کارایی سیستم خودتون رو ارتقا بدین و مراقب باشین تا سوکت پردازنده روی مادربرد شما با نوع پردازنده شما مطابقت داشته باشن و متفاوت نباشند.

اسلات کارت گرافیک (AGP یا PCI Express)

به طور مثال usb3.1 بهتراست از usb های قدیمی تر و یا خروجی تصویر HDMI جدیدتر است از VGA یا Display port اما باید دقت کنید مجله خبری سخت افزار کامپیوتر شما کدام خروجی تصویر را پشتیبانی می کند. سلام، معمولا روی مادربردها این بخش با عنوان F-Panel یا Front Panel مشخص شده، در اولین تصویر همین پست با عنوان (پنل جلوی کیس) نشون دادیمش دوست عزیز، میتونید از تصویر کمک بگیرید و با مادربرد خودتون مطابقت بدید. برای اینکه بتونید دلیل این اتفاق رو پیدا کنید یکی از بهترین راه‌حل‌ها اینه که با استفاده از ابزار Event Viewer خود ویندوز (البته اگر از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنید) چک کنید و ببینید چه چیزی باعث روشن و خاموش شدن سیستم شده. اگر قصد دارید قطعات سخت افزاری داخل کیس را از نزدیک مشاهده کنید سعی کنید قطعات را از لبه آن ها به دست بگیرید، این قطعات بسیار حساس هستند و الکتریسیته ساکن دست میتوانید به آن ها آسیب برساند. سرعت باس این نوع سوکت در حدود 66 تا 133 مگاهرتز و تعداد پین‌های آن 370 عدد است. از جمله پردازنده‌هایی که برای سوکت نوع 370 طراحی شده‌اند می‌توان به Celeron، Intel Pentium 2 و Via C3 اشاره نمود.

  • و برخی از سیستم‌های خنک‌کننده آبی برای اتصال به نرم‌افزاری که نور و سنسورهای حرارتی را کنترل می‌کند، نیاز به هدرهای خاصی دارند.
  • این فرم فاکتورها هم در قیمت مادربرد خریداری شده تاثیر گذار هستند.
  • مادربردها بر اساس تعداد اسلات ها و همچنین محل قرارگیری آن ها بسیار متفاوت هستند.
با داشتن این کد و سرچ آن به همراه کلمه Motherboard می‌توانید نام سازنده مادربرد خود را پیدا کنید. سرعت باس این مادربردها را می‌توان بین 2400 تا 3600 مگاهرتز بیان نمود. مادربردی خاص با قابلیت‌های بسیار زیاد، قدرت بالا و ابعادی بزرگ است.

اسلات‌های رم (RAM)

مادربردها بر اساس تعداد اسلات ها و همچنین محل قرارگیری آن ها بسیار متفاوت هستند. باید مطمئن شوید که درهنگام خرید مادر بورد اسلات‌های کافی روی مادر بوردی که می خرید دارید و فضای کافی در اطراف آن‌ها برای جا دادن همه اجزای مورد نیاز شما وجود دارد. در زیر تعدادی از فرم فاکتورهای محبوب و رایج ترین مشخصات آنها آورده شده که پیش از خرید مادربرد باید به آن ها توجه کنید. این فرم فاکتورها هم در قیمت مادربرد خریداری شده تاثیر گذار هستند. مادربرد های E-ATX یکی را می توان بزرگ ترین نوع مادربرد شناخت که تولید می شود و در اختیار مشتریان قرار می گیرند.

نسل پردازنده: