خرید درایو نوری کامپیوتر دی وی دی رایتر کامپیوتر | techpowerup

تمامی حقوق این فروشگاه متعلق به پورومیکس بوده و هرگونه کپی برداری از آن ممنوع می باشد. شما می توانید محصولات خود را به صورت آنلاین مشاهده و خرید کنید وهمچنین خیلی سریع تحویل بگیرید. ویکی‌پدیا® علامتی تجاری متعلق به سازمان غیرانتفاعی بنیاد ویکی‌مدیا است. یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید. ایمیل خود را وارد کنید و از به روز رسانی های جدید، تخفیف ها و پیشنهادات ویژه ما مطلع شوید. در داخل این محفظه برای تمیز کردن از دو نوع مایع می توانید استفاده کنید پیشنهاد ما این است که از اسپری کنتاکت شور استفاده کنید اما به جای آن می توانید از الکل نیز برای پاک سازی کمک بگیرد و مشکلی پیش نخواهد آمد .

دی وی دی رایتر لپ تاپ

این نوع درایوها در عین اینکه از انواع دی وی دی رایتر اکسترنال ، قدرت بیشتری دارند و از سرعت بالاتری نیز بهره می برند، اما به صرفه تر و ارزان تر از دی وی دی رایتر اکسترنال هستند. برای همین نیز باید قبل از خرید مدل دقیق دی وی دی رایتر لپ تاپ خود را بدانید و یا از فروشنده برای خرید درایو نوری یا دی وی دی رایتر مشاوره بگیرید. در این مطلب ما به شما دی وی دی درایو را معرفی کرده و انواع آن را به شما آموزش دادیم. در ادامه نکاتی برای پیشگیری از خراب شدن این قطعه به شما گفتیم تا درایور شما از آسیب به دور بماند. اگر درایور شما نیاز به تعمیر پیدا کرد حتماً به یک تعمیرکار باتجربه مراجعه نمایید تا این کار را برای شما انجام دهد.

مزیت های دی وی دی رایتر اکسترنال

برای مجله خبری سخت افزار کامپیوتر دی وی دی رایتر اکسترنال به سیستم نیاز به هیچ ، آداپتور یا ترانس دیگری وجود ندارد . دی وی دی رایتر اکسترنال به طور معمول یک قطعه ی کاملا مستقل از دیگر قطعات کامپیوتر یا لپ تاپ است. این نوع رایتر ها در یک محفظه خاص قرار می گیرند و مانند سی دی پلیر با فشردن دکمه ی اپن، درب آنها باز می شود و آماده ی خوانش یا رایت انواع دی وی دی می شوند. این نوع دی وی دی رایترها در تناسب با انواع اکسترنال، بیشتر بر روی کامپیوتر و لپ تاپ ها نصب می شود .

دی وی دی رایتر اکسترنال زِن درایو یو 9 ام ایسوس SDRW-08U9M-U (استوک)

سی دی ها ، اولین نسل حافظه های نوری بودند که برای کامپیوترهای شخصی ارائه شدند . اطلاعاتی که روی سی دی ها ذخیره می شدند ، غالبا فایل های موسیقی ، اطلاعات شخصی و یا اطلاعات نصب نرم افزار بودند . درایو سی دی رام ، درایوی است که صرفا قادر به خواندن اطلاعات از روی CD-DA (فایل موسیقی) ، CD-ROM (فایل اطلاعاتی) و CD-R/CD-RW می باشد . در طول پیشرفت کامپیوترها و تکنولوژی تغییر و تحولات بسیاری در قسمت سخت افزار و نرم‌ افزارهای کامپیوتری به وجود آمده است. به خاطر دارم در گذشته سخت افزار کامپیوتری مثل تعمیر دی وی دی رایتر کامپیوتر تا اندازه زیادی مورد نیاز مصرف‌کننده قرار می‌گرفت. با وجود وسایل جانبی و فایل‌های نصبی در فرمت‌های مختلف هم کماکان امروزه این نیاز وجود دارد.

http://asanbehbar.ir

تا همین چند سال پیش دیسک های نوری بازار به ۴ شکل CD-ROM، CD-Writer، DVD-ROM، DVD-Writer موجود بودند. دراو های CD-ROM و DVD-ROM تنها قادر به خواندن اطلاعات بودند و امکان رایت نمودن سی دی یا دی وی دی را نداشتند. اما انواع CD-Writer و DVD-Writer هم قادر به خواندن اطلاعات و هم قادر به نوشتن آن بودند. اما در حال حاضر تنها نوعی که در بازار یافت می شود DVD-Writer است که قادر به نوشتن و خواندن اطلاعات از روی انواع سی دی و دی وی دی می باشد. با این کار همیشه می توانید یک دی ‌وی ‌دی رایتر یا حتی بی ‌دی رایتر اکسترنال را همراه خود داشته باشید.

  • دی وی دی ها یا سی دی ها، برای خوانده شدن و یا رایت محتوای درون خود، می بایست ، درون این درایوهای نوری قرار بگیرند .
  • رفته‌رفته لپ تاپ ها به سمت نازک‌تر شدن و سبک‌تر شدن پیش می‌روند.
  • همه دی وی دی رایتر های موجود در بازار به جز نوع اکسترنال با پورت معروف ساتا تولید می شوند و این یک استاندارد بین المللی محسوب می شود.
  • در دیسک های سی دی زمان دسترسی تصادفی به اطلاعات به وسیله ی این محصول از سرعت 140 میلی ثانیه ای بهره مند است و در دیسک های دی وی دی نیز دارای سرعتی برابر با 160 میلی ثانیه می باشد.
  • DVD رایترها اکثرا به دو گروه اکسترنال و اینترنال تقسیم بندی می شوند.
  • علاوه بر تعمیر و تعویض دی وی دی رام و DVD رایتر، تعمیر و تعویض کارت گرافیک، تعمیر مادربرد، تعمیر هارد، تعویض و یا ارتقای رم، تعویض پاور تغذیه، رفع مشکلات بایوس دستگاه و خدماتی از این قبیل در نمایندگی کامپیوتر لنوو انجام می شود.