خرید انواع مادربرد مخصوص کامپیوتر های خانگی و گیمینگ با قیمت مناسب بروزکالا | techpowerup

از موبایلی که در دستان شما قرار دارد تا کامپیوتر شخصی شما و حتی تلویزیون ها همگی دارای این قطعه هستند. این برد شامل یک صفحه است که قطعه‌های مهم بر روی آن نصب شده‌اند. قسمت‌های الکترونیکی مختلفی که با مدارهای گوناگونی به هم متصل شده‌اند. اولین بار از این واژه در بحث‌های سخت‌افزاری کامپیوتر استفاده شد. از آن به بعد این واژه به‌طور اختصاصی در مباحث سخت‌افزاری رایانه‌ها مورد‌استفاده قرار گرفت.

http://asanbehbar.ir

بدین ترتیب محدودیت‌هایی در استفاده‌ی هم‌زمان از تمامی درگاه‌های مجله خبری سخت افزار کامپیوتر وجود دارد. مادربردها یکی از کلیدی‌ترین اجزای محصولات حوزه‌ی فناوری به‌شمار می‌روند. برای آشنایی بیشتر با مادربرد‌ها و فناوری‌های به‌کار رفته در آن‌ها، با زومیت همراه باشید. بنابراین با در نظر گرفتن مواردی می توان به انتخاب بهترین مادربرد دست زد. از ویژگی دیگر مادربرد بهتر این است که برخی مادربردها مجهز به وای فای هستند، البته با روی کارآمدن پورت یو اس پی به جرات می توان گفت امکان خوبی ایجاد شده است که سرعت زیادی در خواندن یا نوشتن اطلاعات بر روی فلش ها دارد.

اما دقیقا مادربرد چیست؟

قطعات مهمی از قبیل CPU، رم، هارد، کارت های گرافیک، شبکه و صدا، فن های خنک کننده و … روی مادربرد نصب شده و عملکرد خودشان را مدیون مادربرد هستند. مادربرد را اصلی ترین بخش یک رایانه می شمارند و به همین خاطر است که یکی از نکاتی که باید همیشه در خرید اجزای کامپیوتر برای اسمبل کردن یک کامپیوتر، باید به خرید مادربرد، توجه بسیار زیادی داشته باشید. برند ایسوس در زمینه تولید قطعات مختلف کامپیوتری فعالیت دارد و به خصوص در زمینه تولید مادربرد، بسیار قوی عمل کرده است و همیشه مادربردهای این برند جزو پرفروش ترین و بهترین مادربردها دیده شده است.

مادربرد ایسوس مدل ASUS X670E PRIME PRO-WIFI

در صورتیکه قصد استفاده از فلاپی درایو و یا یک پورت موازی و … وجود داشت، می بایست یک برد جداگانه تهیه و آن را از طریق یکی از اسلات های موجود، به برد اصلی متصل کرد. وضعیت فوق سرگذشت اولین بردهای اصلی استفاده شده در کامپیوترهای شخصی بود.شرکت های آی . بی .ام و اپل با ایجاد تغییرات اساسی، بردهائی را طراحی نمودند که امکان اضافه کرد پتانسیل های دلخواه و جدید در هر زمان میسر بوده و تولید کنندگان متعدد بتوانند محصولات خود را بر اساس استانداردهای فوق طراحی و به بازار عرضه نمایند.

ادعای یک مقام اسرائیلی: ایران از اوضاع سوریه برای ارسال سلاح و تجهیزات به حزب‌الله بهره می‌گیرد

به عنوان مثال مادربرد B350 MORTAR از برند MSI از چیپ ست B350 شرکت ای ام دی استفاده می کند و این چیپ ست در کنار سوکت سی پی یو AM4 امکان استفاده از سی پی یوهای قدرتمند رایزن را فراهم می آورد. از ویژگی های این مادربرد می توان به این نکته اشاره نمود که چهار اسلات رم روی آن به کار رفته است که این امکان را فراهم می آورد تا 64 گیگابایت رم DDR4 را روی آن ها نصب کنید. یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین پورت‌های مورد استفاده در تجهیزات الکترونیکی مانند گوشی‌ موبایل، لپ تاپ، کنسول بازی و سیستم‌های رایانه‌ای است. در حال حاضر این پورت دارای نسل‌ها و استانداردهای مختلفی است که جدیدترین آنها به نسل دوم نسخه 3.2 با پورت Type-C مربوط می‌شود. مهم‌ترین و معروف‌ترین شکاف توسعه برای نصب انواع قطعات سخت‌افزاری مانند کارت گرافیک، کارت صدا، حافظه‌های جامد و …

  • این سری از پردازنده های این شرکت با فناوری ساخت 14 نانومتری طراحی شده اند که منجر به مصرف توان کمتر و بازدهی بیشتر می شود.
  • اما در این نوع سوکت های 1156 داخل خودشون این چیپ پل شمالی رو جاسازی کردند و نیازی به ارتباط با یک چیپ جداگانه را نداشتند.
  • مادربرد ATX علاوه بر زیبایی بیشتر نسبت به Mini-ITX و Micro-ATX از قابلیت‌هایی مثل اورکلاک، پشتیبانی از تعداد هارد بیشتر، پشتیبانی از پردازنده‌های قوی‌تر و بسیار موارد دیگر برخوردار است.
  • شرکت Onda به تازگی از محصول جدید خود تحت عنوان Chia-D32H-D4 رونمایی کرده است که بنا به گفته این شرکت این مادربرد به صورت ویژه برای استخراج رمز ارز چیا تولید شده است.