خرید انواع مادربرد با قیمت ارزان | techpowerup

امروزه بیشتر اتصال هایی که توسط کابل‌ها صورت می‌گیرد با پورت USB است. همه و همه با پورت USB به سیستم ها متصل می‌شوند.البته امروزه اسلاتی برای اجزای خارجی به صورت جداگانه در روی مادربرد ها تعبیه کرده‌اند. این اسلات برای اتصال کارت گرافیک مورد استفاده قرار میگیرد، در برخی از بردها پردازنده گرافیکی به همراه مادربرد وجود دارد، به همین دلیل ممکن است این اسلات را بر روی آن‌ها نبینید. برد اصلی یکی از اجزای اساسی و مهم کامپیوترهای شخصی محسوب می گردد. در سال ۱۹۸۲همزمان با ارائه اولین کامپیوترهای شخصی از برد اصلی استفاده گردید. اولین برد اصلی از لحاظ اندازه نسبتا” بزرگ و بر روی آن ریزپردازنده ۸۰۸۰ نصب گردید.

مادربرد ایسوس مدل ASUS TUF GAMING B660-PLUS WiFi D4

LGA مخفف Land Grid Array است که نوع متداولی از فناوری بسته‌بندی برای مجله خبری سخت افزار کامپیوتر‌ها و دیگر مدارهای مجتمع است. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید سیستم‌های LGA تعداد زیادی پین کوچک روی مادربرد دارند. این پین‌ها وظیفه‌ی تأمین برق و ارتباط با پردازنده را به عهده دارند. معمولا مادربردهای بهتر دارای یک سری ویژگی هایی است که با رعایت آن یکی از بهترین مادربردها را می توان انتخاب کرد. بهترین مادربرد باید دارای چیپ ست قدرتمند باشد، چیپ ست یعنی مغز مادربرد است و هر چه چیپ ست قدرتمندتر باشد، پردازش بهتر صورت می گیرد. اگر این گزینه در انتخاب مادر برد رعایت شود مطمئنا یکی از بهترین مادربردهای موجود در بازار را می توانید خریداری کنید.

http://asanbehbar.ir

این نوع مادربرد نسبت به مادربردهای Mini-ITX نسبتاً بزرگ‌تر هستند و پورت‌ها و درگاه بیشتری نیز دارند. اما تعداد این اسلات و پورتها در مدل‌های مختلف مادربرد Micro-ATX متفاوت است. قبل از اینکه بررسی آناتومی مادربرد را پایان دهیم، بیایید به‌طور خلاصه در مورد نحوه‌ی سیم کشی همه این دستگاه‌ها و کانکتورها کمی صحبت کنیم؛ در این مقاله به نوع اتصال و اثر الکتریکی آن‌ها اشاره کردیم. باقی اثرها بین لایه‌های مختلفی که برد کامل مدار را تشکیل می‌دهند، پیچیده شده‌اند. پاورسوئیچ نرم‌افزاری است و درواقع مادربرد را روشن یا خاموش نمی‌کند بلکه مدارهای روی برد، سوئیچ ولتاژ را با دو پین کنترل می‌کنند و هنگامی که آن‌ها به هم وصل شوند (اتصال کوتاه)، بسته به وضعیت فعلی آن، مادربرد را خاموش یا روشن می‌کند.

باید و نباید هایی حین خرید مادربرد:

برند های محبوب مادربرد MotherBoard به ترتیب الویت عبارتند از ایسوس,گیگابایت,پرایم,بایوستار, … یک درگاه ارتباطی بسیار سریع است که برای اتصال تجهیزات با پهنای باند بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک میان‌افزار (بین نرم‌افزار و سخت‌افزار) است که پس از روشن شدن سیستم، تمامی پارامترهای سیستم مانند حجم حافظۀ رم، فرکانس پردازنده، ولتاژها و … می‌توان گفت که رابط بایوس مانند روح یک سیستم رایانه‌ای است و بدون آن هیچ فعالیتی در سیستم امکان‌پذیر نخواهد بود. بخش مرکزی و کنترلر اصلی مادربرد است و با معرفی هر سوکت، چندین چیپست برای آن تعریف می‌شود. به عنوان مثال سوکت LGA1200 دارای چیپست‌های مختلفی مانند Z590/Z490/H570 و …

مادربرد H410M HD3P گیگابایت

سایت تاپ رایان با ارائه بهترین قیمت مادر برد کامپیوتر یکی بهترین فروشگاه های خرید ماربرد از مادربرد ارزان تا مادربردهای حرفه ای است. مهم ترین چیزی که می تواند یک فرد را ترغیب به انتخاب کامپیوتر به جای لپ تاپ کند، قدرت پردازش گرافیکی است، پس حواستان به تعداد اسلات کارت گرافیک مادربرد باشد. تعداد پورت های ساتا و محل قرار گرفتن آن ها نیز مهم است، چون ممکن است کارت گرافیک روی آن ها را بپوشاند. اگر می خواهید مستقیما به وای فای متصل شوید، پس مادربردی با کارت شبکه بی سیم انتخاب کنید.

  • البته نیرو و توان باتری همیشگی نیست و به محض پایان یافتن، مادربرد به‌طور پیش‌فرض به زمان شروع/تاریخ در حافظه‌ی فلش دسترسی پیدا می‌کند.
  • برند های محبوب مادربرد MotherBoard به ترتیب الویت عبارتند از ایسوس,گیگابایت,پرایم,بایوستار, …
  • سوکت کوچک بالایی دارای برچسب PCIEX1_1 است زیرا این سوکت تنها به یک لِین یا خط درگاه ارتباطی PCI Express مجهز است.
  • از ویژگی‌های مادربردها Mini-ITX می‌توان به وجود یک اسلات کارت گرافیک، دو اسلات RAM و چهار پورت ساتا اشاره نمود.
  • یک درگاه ارتباطی بسیار سریع است که بیشتر برای نصب انواع حافظه‌های جامد مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صورت استفاده از رابط PCIe سرعت بسیار بالایی را در اختیار حافظه‌های جامد قرار می‌دهد.