حفره مشخصات PSU ATX 3.0 به تولیدکنندگان این امکان را می دهد تا با حذف کانکتور 12+4 پین از تست تحمل گشت و گذار سخت فرار کنند.

در مقاله Hardware Busters، Mpitziopoulos این سردرگمی را برطرف می کند که مشخصات منبع تغذیه ATX 3.0 اینتل و مشخصات منبع تغذیه PCI-Express 5.0 PCI-SIG متقابلاً شامل می شوند، در حالی که اینطور نیست. یک PSU ATX 3.0 نیازی به یک کانکتور ATX 12VHPWR 12+4 پین (یا 16 پین) ندارد، خواه قدرت آنها بیشتر از 450 وات باشد، به این معنی که پاسخ گذرا با استرس کمتری آزمایش شده است، به ویژه توانایی مقابله با 200 ٪ گشت و گذار برای حداقل 100 میلی ثانیه.

ATX 3.0 همچنین قابلیتی به نام Alternative Low Power Mode (ALPM) را معرفی می‌کند که آماده‌سازی در سطح سخت‌افزار برای وضعیت‌های دستگاه کم مصرف سیستم عامل، مانند Windows 10 Modern Standby و ChromeOS Lucid. Sleep است. مشخصات ATX 3.0 برخی از الزامات زمان ماندگاری جدید را برای PSU هایی که ALPM ارائه می دهند تجویز کرده بود، اما مشخص شد که این مشخصات فقط برای ریل 3.3 ولت اعمال می شود، نه 12 ولت بسیار مهم.

به زبان ساده، عدم دقت مشخصات اینتل به سازنده یک PSU ارزان/معمولی اجازه می‌دهد تا با حذف کانکتور 12VHPWR در هر وات پلاک، ادعای سازگاری با ATX 3.0 را داشته باشد، فقط برای اینکه بتواند از آزمایش‌های پاسخ گذرا تند مورد نیاز برای گنجاندن چنین کانکتوری فرار کند. به آنها اجازه می دهد [over]با تعداد زیادی کانکتور 150 واتی PCIe 8 پین معمولی جبران کنید و امیدواریم که مردم از کابل‌های موجود در کارت‌های گرافیک نسل بعدی خود استفاده کنند که تعدادی از کانکتورهای PCIe را به یک کانکتور 12+4 پین پرقدرت تبدیل می‌کند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

هنگام آزمایش راه‌اندازی‌های اخیر پردازنده‌های گرافیکی سطح بالا مانند کارت گرافیک AMD Radeon RX 6950 XT، ما شاهد راه‌اندازی مجدد سیستم به دلیل افزایش مصرف انرژی (که از نظر فنی «گشت‌گردی» نامیده می‌شود) بودیم. این زمانی است که یک کارت گرافیک، برای لحظه ای کوتاه، انرژی بیشتری نسبت به کانکتور می گیرد که حفاظت الکتریکی منبع تغذیه را قطع می کند و باعث راه اندازی مجدد می شود. مشخصات جدید ATX 3.0 برای نسل بعدی منابع تغذیه رایانه های شخصی رومیزی، منابع تغذیه با تحمل بالا برای گشت و گذار را امکان پذیر می کند و استانداردهای آزمایشی را برای اطمینان از اینکه منبع تغذیه با مشخصات ATX 3.0 مطابقت دارد، تجویز می کند. Aris Mpitziopoulos (crmaris) و Jon Gerow (Jonnyguru) در آخرین مشخصات اینتل ATX 3.0 عباراتی را کشف کردند که ممکن است شما را ترغیب کند تا در هنگام عرضه به بررسی منابع تغذیه با مشخصات ATX 3.0 توجه بیشتری داشته باشید.